Cinematic Studio Brass

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
dormin
Forum Donator
Indlæg: 489
Sted: Hammel

Cinematic Studio Brass

Indlæg af dormin »

Det kribler i den grad i fingrene at føje den nye Cinematic Studio Brass til de øvrige 3 produkter fra Cinematic Studio Series, og kreditkortet har meget svært ved at blive i lommen... - og med $120 i rabat som ejer af andre CS produkter, så er den svær at sige nej til...

Men jeg kunne jo også bare nøjes med CineBrass eller EWQL Hollywood Brass som er på plugin drop-down listen. :roll: :-P :-D

Jeg er dog stor fan af enkeltheden i CS bibliotekerne, og så er lyden heller ikke helt ringe...

http://www.cinematicstudioseries.com/brass.html

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Har du ewql diamond? Har aldrig helt fået gold til at spille og ville egentlig opgradere, men det ser ud til der kommer flere spændende spillere på banen disse dage.
skriver noder

Medlemsavatar
dormin
Forum Donator
Indlæg: 489
Sted: Hammel

Indlæg af dormin »

bryla skrev:Har du ewql diamond? Har aldrig helt fået gold til at spille og ville egentlig opgradere, men det ser ud til der kommer flere spændende spillere på banen disse dage.
Ja - jeg hoppede på et tilbud på hele Hollywood Orchestra Diamond for noget tid siden - jeg har bare ikke lige for alvor haft tid til at arbejde med det.
Jeg har også en gammel version af EWQL Symphonic Orchestra Platinum liggende, det var (og er vel også stadig) et lækkert orkester bibliotek - men efter købet af HO Diamond må jeg bare sande at der for mig skal sættes mere tid af, end jeg lige har, til at komme i dybden med Play og den måde de har designet deres patches på og den sindrige navngivning, som man skulle tro egentlig var et levn fra en computerhistorisk fortid - hvor man brugte forkortelser for stort set alt fordi man kun kunne have et fil navn på 8 karakterer og 3 karakterer i filendelsen.

På den måde synes jeg Cinematic Studio og Cinesamples gør deres samples meget mere lige til - og det tiltaler mig enormt - at skulle bruge mindre tid på patch-gymnastik og mere tid på musikken.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Enig i at en Nv VV Vib N RR x4 Stacc patch ikke siger mig noget som helst!

Har haft svært ved at gøre CineStrings til en spillelig oplevelse – har 'opdaget' VSL for nyligt og overvejer hvordan min træblæsersektion skal udvides med dem. Af messing havde jeg egentlig kig på SampleModeling, men CSB lyder lækkert! Jeg ved dog ikke om jeg kan forligne mig med 1.5GB memory load for en solo trompet.

Bliver spændende at se, hvad AudioBro disker op med, men let tror jeg ikke, det bliver.
skriver noder

Medlemsavatar
dormin
Forum Donator
Indlæg: 489
Sted: Hammel

Indlæg af dormin »

CineStrings har jeg endnu ikke anskaffet mig - jeg har Brass, Winds og Perc - og indtil videre er det vist mest min egen kreativitet der sætter grænsen.
Har også selv overvejet Spitfires produkter - af dem har jeg HZ Percussion og Albion One m.fl. - og kan egentlig godt lide deres lyd - men deres priser er jeg knap så vilde med.

Af det jeg har hørt, men endnu ikke prøvet, så tror jeg at Berlin serien fra Orchestra Tools kunne være et godt bud på en rigtig god orkesterlyd - måske ikke så cinematisk som så meget andet (bl.a. sammenligningen her: - her er min favorit helt klart Berlin Brass - ikke mindst den måde det fraserer på i de gentagne blokakkorder) - men nu er jeg nok også grundlæggende mest til det klassiske orkesterrepertoire mere end det cinematiske.

Jeg har Sample Modelings messinginstrumenter - det er vist også det eneste de sælger pt. efter at SWAM blev "skilt" ud i Audio Modelling. - Og har også Audio Modelings træblæsere.
Jeg synes det er imponerende at høre hvad der reelt set er muligt med modelleringsteknologien - på min Sylphyo så er det en fornøjelse at spille instrumenterne. Umiddelbart synes jeg at SWAM instrumenterne er nemmest at gå til. - både i forhold til interface/GUI'en men egentlig også lyden.
Jeg tror dog umiddelbart det er nogle instrumenter der kræver noget mere i forbindelse med indspilningen/sequencing, for at få en rimelig troværdig oplevelse ud af det - der skal tweakes på flere parametre end bare CC11/CC7 og Modwheel. Og som instrumenter under f.eks. en Sibelius eller Finale (Dorico?) udgave så er det umiddelbart no-go. Så der tror jeg umiddelbart at man vil få mere ud af (med mindre indsats) nogle af sample bibliotekerne. Men som soloinstrumenter er de uovertrufne - det er bare lækkert at spille på - men det kræver også at man virkelig sætter sig ind i spilleteknikken for at man kan få den rigtige klang og virkelighedstro performance.

Var også tæt på at sætte tænderne i Forzo fra Heavyocity mens der var udsalg - det er ikke lige det klassiske messing bibliotek - men det lyder lækkert.
Senest rettet af dormin man 10. dec 2018 23:23, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

God pointe med CC'er til SampleModeling. Det kan være, jeg skal anskaffe end ordentlig fadercontroller da jeg ikke tror BC bliver vejen frem for mig. Er de nemme at sætte op mix-mæssigt?

Er selv glad for Albion One og overvejede også deres træblæsere. Orchestral Tools har kæmpe tilbud på Berlin Inspire og Metropolis Ark frem til d. 17. Det kunne være, det kunne friste :)
skriver noder

Medlemsavatar
dormin
Forum Donator
Indlæg: 489
Sted: Hammel

Indlæg af dormin »

Af det jeg har arbejdet med dem mixmæssigt der synes jeg egentlig det går ok - de kræver en fornuftig rumklang for at blende med resten synes jeg, for at de ikke stikker for meget ud - men ellers arter de sig egentlig ok.

Mht. fadere - jeg har en Pallet Gear - bl.a. inspireret af Christian Henson - med 3 fadere - hvor jeg har CC1, 11 og 7 lagt ind i én profil - det synes jeg egentlig fungerer fint. - Den er ikke billig, men jeg synes kvaliteten er i orden - og jeg har ikke brug for flere fadere... - Har også en ældre nanoKontrol2 fra Korg liggende... og det fungerer faktisk også ret fint... længden på faderen er dog begrænset - og efter jeg hældte en flaske pepsi max i den, som den egentlig overlevede fint, så faldt valget på Pallet Gear dimsen. Og mht. BC - så anskaffede jeg mig for nogle år siden TEControls Breath and Bite Controller 2... den er sjov, men ikke noget jeg får brugt hver dag.... :-) - men som amatørblæser så er det et fint valg for mig, da jeg kommer lidt tættere på en, for mig mere rigtig, oplevelse af at spille på instrumenterne når jeg også bruger luften. - Men det er dog noget kunstigt - og Sylphyoen og BC'en er 2 vidt forskellige oplevelser, på hver deres måde.

Har godt set Native Instruments reklamere for Metropolis Ark - men jeg forsøger at ignorere det... - og havde det ikke været for Cinematic Studio Brass mailen her tidligere i dag havde jeg sværget på at jeg havde brugt det sidste på plugins/instrumenter i år... men nu må vi se hvor meget rygraden holder til... :-)

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

VSL er fantastisk. Ville ønske at jeg havde pengene og projekterne til at retfærdiggøre et køb af deres store pakke.

Medlemsavatar
dormin
Forum Donator
Indlæg: 489
Sted: Hammel

Indlæg af dormin »

gs-dk skrev:VSL er fantastisk. Ville ønske at jeg havde pengene og projekterne til at retfærdiggøre et køb af deres store pakke.
Vienna Symphonic Library har i min verden i lang tid stået for det "ultimative" orkester bibliotek, og har også været med i rigtig mange år. - Det er tørt og der er mange muligheder i det - i stor kontrast til f.eks. EWQL - især deres Symphonic Orchestra hvor "lyden" reelt ikke kan ændres særligt meget.
Jeg har ikke selv arbejdet med det, men har haft indtrykket af at det er lidt mere "støvet" og måske knap så "moderne" - men det kan sagtens være en opfattelse som ikke længere har hold i virkeligheden.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Jeg har købt flere enkeltinstrumenter, når det har passet og fælles for dem er, at de er tæt på noget, der minder om min hverdag med akustiske instrumenter. Et godt interface og masser af klang kvalitet - har ikke store erfaringer med solostrings fra dem - mest blæsere og gerne udkantsinstrumenter. Jeg er en kæmpe fan af Spitfire til mindre strygekombinationer, men har også med held brugt VSL kammerstrygere.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Har flere biblioteker - også EWQSL Platinum, men det er meget lang tid siden, jeg har lavet noget, hvor det kunne anvendes. Og altid kun i mic tæt position.

Medlemsavatar
dormin
Forum Donator
Indlæg: 489
Sted: Hammel

Indlæg af dormin »

Jeg har også flere gange overvejet VSLs blokfløjter...

Nej, EWQL SO har haft sin storhedstid - og selvom det på sin vis er et rigtig fint bibliotek og stadig sagtens kan bruges - så er lyden fra den noget "fortærsket".

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Blokfløjterne er faktisk gode og jeg HAR brugt dem:).

Medlemsavatar
dormin
Forum Donator
Indlæg: 489
Sted: Hammel

Indlæg af dormin »

gs-dk skrev:Blokfløjterne er faktisk gode og jeg HAR brugt dem:).
Hmm... så må de tilbage på ønskesedlen... deres Additional Winds og Historic Winds ser også meget interessante ud... naturhornet i HW III lyder faktisk ganske... *naturligt* :)
oh cr*p - det er jo skruen uden ende... :-)

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Medmindre man bare køber hele svineriet;)

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Jeg er tosset med legato-patches for både solo og strygersektioner fra VSL! Alle andre jeg har, lyder af prut på overgangene.

Arbejder pt med Fundal hvor han har loadet hver musiker (strygere sektionsvis) ind med VSL og det giver jo super meget mening at have det partituropstillet – som man næsten ikke kan med andre.

Desuden er jeg blevet varm på MIRx til VI Pro. Så ville jeg komme udenom den svære del af instrumentplacering. Så skal jeg bare finde den 'mindste' pakke jeg kan nøjes med :)

Tilbage til messing: Det første jeg tager fat i til messing er nu faktisk EWQL – især solo horn og solo trompet.
skriver noder

Medlemsavatar
dormin
Forum Donator
Indlæg: 489
Sted: Hammel

Indlæg af dormin »

Nå... lidt over en måned... så kunne jeg ikke holde mig fra den alligevel... Cinematic Studio Brass er på vej ned på min SSD. :-)

Når nu man ligger syg med halsbetændelse og er på penicillin - så må man jo godt... ik'?

Glæder mig til at lave nogle fanfarer og andet sjovt.

Medlemsavatar
dormin
Forum Donator
Indlæg: 489
Sted: Hammel

Indlæg af dormin »

nu har Native Instruments så rabat på Forzo (m.fl.)... argh... det er svært at holde sig fra...

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

dormin skrev:nu har Native Instruments så rabat på Forzo (m.fl.)... argh... det er svært at holde sig fra...
Der er nogle af biblioteker, som er virkelig fede....uha....

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

gs-dk skrev:
dormin skrev:nu har Native Instruments så rabat på Forzo (m.fl.)... argh... det er svært at holde sig fra...
Der er nogle af biblioteker, som er virkelig fede....uha....
Har du noget dårligt at sige om Forzo? Er lige på nippet til at købe – med 45% rabat.
skriver noder

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Har det ikke meget at gøre med, hvilken genre man arbejder med? Jeg ville aldrig kunne bruge det, men andre der arbejder på "John Williams Blockbuster" partiturer vil kunne få stor glæde af det. Personligt er jeg ikke i det game - men det lyder jo som noget fra film.

Default avatar
the songcabinet
Forum Donator
Indlæg: 1119

Indlæg af the songcabinet »

Hehe, den gear gas! Bare for at gnide mere salt i, har du set hvad Audiobro lige er kommet med https://audiobro.com/modern-scoring-brass/

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

the songcabinet skrev:Hehe, den gear gas! Bare for at gnide mere salt i, har du set hvad Audiobro lige er kommet med https://audiobro.com/modern-scoring-brass/
La' da vær' mæ' at linke til sårn nå't! Købte LADD.....

og Forzo
skriver noder

Default avatar
the songcabinet
Forum Donator
Indlæg: 1119

Indlæg af the songcabinet »

bryla skrev:
the songcabinet skrev:Hehe, den gear gas! Bare for at gnide mere salt i, har du set hvad Audiobro lige er kommet med https://audiobro.com/modern-scoring-brass/
La' da vær' mæ' at linke til sårn nå't! Købte LADD.....

og Forzo
Fedt! LADD ser spændende ud, men i Maj kommer Toontrack med et nyt Orchestral Percussion bibliotek til Superior 3 https://www.toontrack.com/orchestral-pe ... ouncement/ :dollargrin:

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Det er jeg nu ikke super duper miss mukupa oppe at køre over.
skriver noder

Nyt svar