Musiksoftware til børn

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
docone
Medlem
Indlæg: 414
Sted: Århus

Musiksoftware til børn

Indlæg af docone »

Hej Min datter på 11 er begyndt at interesser sig for at lave musik.

Jeg bruger Logic Pro X men kan se at det virker for advanceret for hende.
Er der nogle gode bud på hvad Jes skal kigge på? - Det skal være til Mac.

Dem jeg lige kan komme i tanke om er: Garageband, abelton Live, reason.
Jeg husker fra min helt unge dag at der var noget der hed E-jay - noget med en masse loops man kunne sætte samme

Jesper

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ja eJay var meget let at gå til, men også ret begrænset.

Har ikke selv prøvet Garageband, men udfra hvad man hører tror jeg det ville være det oplagte program at prøve.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Spiller hun et instrument - hvis ikke kan det også være et godt supplement til musik-lego:).

Medlemsavatar
mikkels
Medlem
Indlæg: 887
Sted: Farum

Indlæg af mikkels »

Har I en tablet eller smartphone? Der er rigtig mange gode apps at gå igang med.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Jeg har enkelte gange undervist børn i Garageband. Det fungerer udmærket. Og det har jo den klare fordel at det allerede ligger på mac'en.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

gs-dk skrev:Spiller hun et instrument - hvis ikke kan det også være et godt supplement til musik-lego:).
Gert, jeg kan ikke lade denne chance gå fra mig for at påpege, at en computer er et instrument ;-)
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
docone
Medlem
Indlæg: 414
Sted: Århus

Indlæg af docone »

Hun spille ukulele eller måske mere specifik hun frembringer lyd med sin ukulele, men tror mere det er det med at sammen sætte forskellige lyde det trækker.

Vi har siddet samme med logic og det fungere fint men jeg syntes hus skal kunne eksperimenter selv.

Jeg prøver med garageband

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

david mondrup skrev:
gs-dk skrev:Spiller hun et instrument - hvis ikke kan det også være et godt supplement til musik-lego:).
Gert, jeg kan ikke lade denne chance gå fra mig for at påpege, at en computer er et instrument ;-)
Den undlader jeg at gå direkte ind i - men jeg vil påpege, at en vis viden om at kunne betjene et instrument - akustisk - læren om harmoni, frasering og rytmisk indsigt - det vil kun gøre computerlivet meget bedre og give til musikken. Jeg anerkender fuldt ud, at masser af unge mennesker producerer på deres computer og "spiller" på den - virtuost - men der er bare en verden, som åbner sig op, hvis man kan kommunikere med dem, som kan et akustisk instrument. Du kan jo næsten altid høre, hvornår der ligger et håndværk bag og hvornår det er ren "lego". Men det var en trådinteferens, som jeg nok skal lukke nu:)

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Jeg vil anbefale Fruity Loops, det er ofte populært til begyndere.

Nyt svar