FabFilter Pro-Q 3

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Re: FabFilter Pro-Q 3

Indlæg af bryla »

skriver noder

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

david mondrup skrev:Har netop købt og prøvet interfacet af, dog indtil videre uden at lytte. Det ser ud til at være nogle seje muligheder!

Man skal være opmærksom på, at hvis man indstiller threshold manuelt for et bånd, og derefter lukker for threshold slideren, så reverter threshold til auto. Det er en fælde jeg godt kunne blive træt af at falde i ...
Samme problem med alle FabFilter plug-ins' Expert panel.

Har du testet for min bug, David?

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Holger skrev:Har du testet for min bug, David?
Jeg prøvede lige at sætte nogle bånd ind og tweake Q på dem. Båndene bliver pænt hvor jeg sætter dem, og Q kurverne ser ud til at opføre sig som forventet. Live 10.0.5, Mojave.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)


Medlemsavatar
Fabian
Forum Donator
Indlæg: 1011
Sted: Redhotplanet.dk

Indlæg af Fabian »

Holger skrev:Købt og installeret.

MEGET buggy, ubrugelig p.t. her. Fx hopper båndene rundt randomly og bizarre kurver opstår når jeg tweaker Q med Command holdt nede.

LPX 10.3.3/High Sierra.
Virker det stadig ikke? har du evt. genstartet systemet efter install? Du har skrevet LPX/ El Capitan på GS, måske du bør rette det(!)
Har ikke LPX, men AU virker fint med key modifiers osv. både Live, S1-4 og Reaper.
"Here’s to the crazy ones. The misfits. The rebels. The ones who see things different"

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Holger skrev:Med Command tasten?
Ja
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
asle
Forum Donator
Indlæg: 684
Sted: Cph

Indlæg af asle »

Holger skrev:Købt og installeret.

MEGET buggy, ubrugelig p.t. her. Fx hopper båndene rundt randomly og bizarre kurver opstår når jeg tweaker Q med Command holdt nede.

LPX 10.3.3/High Sierra.

ikke noget problem her - med at smide en masse bånd ind og tweake Q med Command tasten.

Ableton 10 OSX 10.11.6 AU version af Fabfilter Q3

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Også AU her. Men det er jo så også den eneste version der virker i Logic, som er det som Holger bruger. Jeg tjekker lige i Logic også ...
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

david mondrup skrev:Også AU her. Men det er jo så også den eneste version der virker i Logic, som er det som Holger bruger. Jeg tjekker lige i Logic også ...
Jeg oplever ikke umiddelbart nogle problemer i Logic.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
kplinc
Forum Donator
Indlæg: 310
Sted: Espergærde

Indlæg af kplinc »

Dejlig upgrade. Virker super. Også med commandtasten. Fine kurver. 10.4.2. Hi Sierra.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Mystisk. Virker perfekt i samme session i Pro-Q 2. Ingen specielle ting installeret her.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Production Expert har lavet en af de længste videotitler i længere tid :-D

Exclusive Video Review & Test Of FabFilter Pro-Q 3 EQ Plug-in - The Best EQ Just A Whole Lot Better

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Buggen med modifier keys skyldes umiddelbart El Capitan og er ikke DAW specifik, dvs. den sker også i Pro Tools.

FabFilter arbejder på sagen og har sandsynligvis en patch ude inden for 24 timer.

Medlemsavatar
Fabian
Forum Donator
Indlæg: 1011
Sted: Redhotplanet.dk

Indlæg af Fabian »

3.0.1 med fix er tilgængelig,

* What's new in FabFilter Pro-Q 3.01?

Fixed a bug that caused all VST instances of Pro-Q 3 to open with default parameter settings when opening a previously saved session in Ableton Live. Note: sessions were actually saved correctly, so when using this updated version, these sessions will load successfully.

Fixed a bug (only on Mac OS X El Capitan 10.11) that could cause random parameter jumps when dragging an EQ band in the display, while holding down one of the modifier keys.

Fixed a bug that would make it impossible to select an external spectrum in the analyzer panel when using the VST3 version of Pro-Q 3 in Studio One on Mac (and possibly in other hosts as well).

Fixed a bug that could cause an unexpected jump in frequency when dragging multiple EQ bands with a specific combination of settings.

Fixed a bug that could cause a crash when creating and dragging a band, and then using the mouse wheel in combination with modifier keys.

Improved how instances are sorted by name in the list of external spectrums in the analyzer panel.
"Here’s to the crazy ones. The misfits. The rebels. The ones who see things different"

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Tillad mig at citere fra min glade Facebook-post.
This is how you run a plug-in company. Great products and great customer service.

I write to FabFilter support at 12:30 yesterday. I get replies at 16:30, 20:15, 21:30, and 9:45 this morning.

12:30 today I get a personal email with a download link for the fixed version. That's a 24h turnaround on an OS-specific bug fix.

And most importantly... my fave digital EQ just got better. Pro-Q 3 FTW.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ja, det er sgu god service.
Men de kan jo også se deres download-counter køre derud af fra launch igår.. Så det er med at være hurtigt på banen hvis ikke man vil skuffe en masse.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Hippo skrev:fra fabfilters forum:

"Existing Pro-Q users will get a 50% to 65% discount via the Personal Upgrade Offer in their account, depending on the products they already own!"
Jeg endte med at betale blot €41.72 for Pro-Q 3 upgraden med hvad der ligner max rabat og uden moms, så det kan jeg ikke klage over.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Christoffer I. N. skrev:Ja, det er sgu god service.
Men de kan jo også se deres download-counter køre derud af fra launch igår.. Så det er med at være hurtigt på banen hvis ikke man vil skuffe en masse.
Hvor ser du denne counter?

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Holger skrev:
Christoffer I. N. skrev:Ja, det er sgu god service.
Men de kan jo også se deres download-counter køre derud af fra launch igår.. Så det er med at være hurtigt på banen hvis ikke man vil skuffe en masse.
Hvor ser du denne counter?
Jeg mente at de selv kan se hvor mange der er bidt på allerede på første dag.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Right.

Det er jo også en imponerende markedsandel de har fået i løbet af relativ kort tid, små 90 millioner kr. i omsætning om året.

Kun overgået af UAD, Waves og Izotope, men kun Izotope kan reelt sammenlignes fordi både Waves og UAD også har hardware.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg synes sgu det er velfortjent. Her kommer der endelig nogen, der lige giver det digitale interface en grundig gennemtænkning, og så fylder de det med features. Jeg ved sgu ikke om deres plugs lyder bedre end så meget andet, men de er en fryd for øjet og en fornøjelse at arbejde med.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Pro-C 2 er ihvertfald blevet min go-to comp når det skal være clean. Den får jobbet løst hurtigt og effektivt, og med alle de forskellge modes at vælge imellem, kan jeg altid få det resultat jeg leder efter.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Er ikke så glad for lige Pro- C 2 til andet end ekstern side-chaining, hvor den til gengæld er glimragende. C 2 er heller ikke så clean som man skulle tro.
http://www.lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=31&t=68451

Det kan jo så være en fordel med lidt forvrængning, men clean er den generelt ikke.

De mange modes er sjove/brugbare, men rimeligt "stædige".

Der må jeg anbefale TDR Kotelnikov GE, som både er mere clean og fleksibel.

Medlemsavatar
kplinc
Forum Donator
Indlæg: 310
Sted: Espergærde

Indlæg af kplinc »

Der må jeg anbefale TDR Kotelnikov GE, som både er mere clean og fleksibel.
Jeg oplever tit, når jeg bruger Koteletnikov ( 8-) ) som bus comp i acapellaen, at min Logic X crasher....crashene forsvinder
når jeg fjerner den igen....Men bevares, den er da rigtig god.....

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Har lige købt Kotelnikov GE. Både den og Nova GE crasher alvorligt i AU-udgaven imens VST3 kører fint.

Nyt svar