FabFilter Pro-Q 3

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Re: FabFilter Pro-Q 3

Indlæg af Holger »

kplinc skrev:
Der må jeg anbefale TDR Kotelnikov GE, som både er mere clean og fleksibel.
Jeg oplever tit, når jeg bruger Koteletnikov ( 8-) ) som bus comp i acapellaen, at min Logic X crasher....crashene forsvinder
når jeg fjerner den igen....Men bevares, den er da rigtig god.....
Nyeste version? Ingen crashes her, men det er jo induviduelt nogle gange desværre

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

SustainerPlayer skrev:Har lige købt Kotelnikov GE. Både den og Nova GE crasher alvorligt i AU-udgaven imens VST3 kører fint.
Æv, skriv til dem.

Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Indlæg: 2491
Sted: Holbæk

Indlæg af KristianNielsen »

Er også super begejstret for FabFilter generelt. Er ved at brække mig over Waves’ Update plan, og bøvlede licens-styring (kæmper lige nu for at få V9 og V10 plug-ins til at spille sammen), ift FF hvor lortet bare spiller - og har mega optur over at få Q3 updaten gratis på grace-periode :)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Ja, har heller ikke købt Waves i mange år nu.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Ja - ævs til wævs ... :-P

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

KristianNielsen skrev:Er også super begejstret for FabFilter generelt. Er ved at brække mig over Waves’ Update plan, og bøvlede licens-styring (kæmper lige nu for at få V9 og V10 plug-ins til at spille sammen), ift FF hvor lortet bare spiller - og har mega optur over at få Q3 updaten gratis på grace-periode :)
Hvad spiller ikke sammen? Har bare slet ikke de problemer og synes at licensen kører perfekt - jeg har mine på en USB stick.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

kplinc skrev:
Der må jeg anbefale TDR Kotelnikov GE, som både er mere clean og fleksibel.
Jeg oplever tit, når jeg bruger Koteletnikov ( 8-) ) som bus comp i acapellaen, at min Logic X crasher....crashene forsvinder
når jeg fjerner den igen....Men bevares, den er da rigtig god.....
SustainerPlayer skrev:Har lige købt Kotelnikov GE. Både den og Nova GE crasher alvorligt i AU-udgaven imens VST3 kører fint.
Hey begge

Gider I ikke save en crash report og sende til fabien[snabela]tokyodawn.net han vil meget gerne fixe evt. problemer siger han?

Det er ikke noget jeg har oplevet eller kan få til at ske her, så husk DAW version + OS X version og evt. andet info.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Tilbage til Pro-Q 3...

Den lineære FIR mode ved vi allerede hvad er og kan (og især ikke kan).

Jeg lavede for noget tid siden nogle små tests af Zero Latency (standard IIR mode) vs. "Natural Phase" mode i Pro-Q 2. Det ser ud til at være uændret i Pro-Q 3, men stadig relevant.

I måle-og lyttetests fandt jeg primært en forskel helt oppe i toppen af signalet, hvor Natural Phase runder af på en anden måde, ikke så krampet omkring Nyquist (22.05 kHz agtigt og lidt længere nede).

Til gengæld kunne jeg også måle/se en smule pre-ringing på signalet generelt (inkl. i bunden altså), a la det man ser og hører i lineær fase.

Det er som sådan ikke hørbart, det ligger meget langt nede og minder utroligt meget om det der blot sker når signalet kommer ud af en DAC, hvis man analyzerer på waveformen.

Tanker der er baseret på blindtests eller målinger, da vi ellers utroligt gerne VIL snydes... ;-)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Har en mulig bug rapport fra en ven. Har ikke selv Logic eller Pro-Q 3, så kan ikke efterprøve det. Han kan ikke selv rapportere en bug på engelsk til deres support. I første omgang ville det også bare være interessant om I har samme bug.
Han bruger nyeste version af Pro-Q 3.

Han opretter et dynamisk bånd i linear phase mode, og så "trigger" den ikke stabilt. Dvs. nogle gange lyder det ordentligt, andre gange gør det ikke.
Jeg har ikke flere detaljer om EQ/filtertype.

Medlemsavatar
Fabian
Forum Donator
Indlæg: 1011
Sted: Redhotplanet.dk

Indlæg af Fabian »

Pro Q 3 er blevet opdateret med external side chain triggering på dynamiske bånd.

Added optional external side chain triggering to EQ bands. To use this, first click on the Auto Threshold button above the dynamic range ring to enable custom threshold mode. Next to the threshold slider, click the new External Side Chain button to enable or disable triggering on the external side chain input.

www.fabfilter.com/news
"Here’s to the crazy ones. The misfits. The rebels. The ones who see things different"

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Min ven snakker stadig om uholdbar trig i linear phase dynamisk bånd, ingen der kan efterprøve fejlen?

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg kan læse mig til at de har rettet ringing/filter effekt lyd ved stejle filtre i dynamiske bånd. Så det kan være det fikser det for ham. Jeg vender nok tilbage indenfor den næste uge med tilbagemelding fra ham.

Medlemsavatar
Fabian
Forum Donator
Indlæg: 1011
Sted: Redhotplanet.dk

Indlæg af Fabian »

Christoffer I. N. skrev:Jeg kan læse mig til at de har rettet ringing/filter effekt lyd ved stejle filtre i dynamiske bånd. Så det kan være det fikser det for ham. Jeg vender nok tilbage indenfor den næste uge med tilbagemelding fra ham.
Jeg har ikke selv bemærket ustabil (internal) triggering med VST, kan måske være relateret kun til Audio Unit.

I linear phase mode kan man ikke benytte very high og maximum quality sammen med dyn-eq, dvs. der vises /bør vises en pop-up og funktionen ophøre. Så hvis din ven ikke får den påmindelse ved de høje settings, så kan der måske være noget der.

Og som du skriver, har man også ændret noget ved brug af stejle filter settings, der i (nogle) tilfælde kunne forårsage mere ringing end tilsigtet. Kan jo også være det der triggede forkert..

Her er den warning jeg taler om:
Vedhæftede filer
Screenshot.jpg
Screenshot.jpg (157.51 KiB) Vist 272 gange
"Here’s to the crazy ones. The misfits. The rebels. The ones who see things different"

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ah tak. Jeg vender tilbage.

Nyt svar