Heads up vedr. Korg User Net

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Heads up vedr. Korg User Net

Indlæg af SustainerPlayer »

Korg User Net lukker/migrerer. Dette berører bl.a. ejere af Korg Legacy Collection:

"For Current Users of KORG Legacy Collection:

Announcement of Server Migration Accompanying Partial Termination of Service

We will soon be migrating our server to KORG ID and KORG Shop along with the partial termination of service of KORG USER NET. We sincerely apologize for the inconvenience to KORG Legacy Collection users. We request that you follow the instructions on the page below to complete the migration procedures. Using the coupon code which will be issued, you will be able to switch from the KORG Legacy Collection series to KORG Collection free of charge.

If you own the KORG Legacy Collection - Special Bundle, please complete the entire product registration at KORG USER NET. Please note that coupon codes for the Special Bundle will not be issued if registration is not completed."

Log in og se nærmere på:

https://korguser.net

https://korguser.net/asp/coupon.asp

Den nye webshop er her:

https://korg.shop/korg-collection-special-bundle.html

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

DAMM ,... det har jeg ikke fået besked på ,.. på trods af jeg har registreret mig rigtigt med min nuværende mail :(

Men tak for betænksomheden med at videregive info :thumbup:
/Dub

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Det er længe siden de første gang sendte en mail vedr dette, ca feb i år

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Det er så længe siden jeg har aktiveret en installation af min Legacy Digital pakke, at jeg ikke ved om jeg kom med på Korg User Net. Men det er nok på tide at få styr på det så.. :)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Jeg købte først pakken 20/8 2017. Jeg har intet hørt siden da. Det var et rent tilfælde, at jeg var på siden, da jeg er ved at installere min ny computer.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Jeg har aldrig fået besked via mail, på trods af min user-account var sat op til dette :(

Jeg får ingen migrationskode på siden uanset hvordan jeg bærer mig ad når jeg nu prøver :(

Og der er ingen support at skrive til :-(


Noget rigtigt ØV ,... er der nogen af jer der har fået det til at virke ?
Vedhæftede filer
nomig.JPG
nomig.JPG (163.42 KiB) Vist 1038 gange
/Dub

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Æv - dine licenser skulle stå ude til højre under "Registered Softwares:" - der er også umiddelbart tomt på dit screendump.

Har du evt brugt en anden/andre emailadresser?

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Der står også: "Please note that coupon codes for the Special Bundle will not be issued if registration is not completed." - kan det være en mulighed?

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

SustainerPlayer skrev:Æv - dine licenser skulle stå ude til højre under "Registered Softwares:" - der er også umiddelbart tomt på dit screendump.

Har du evt brugt en anden/andre emailadresser?
Email, og alt, er som det skal være,... jeg har den originale kvittering på mail osv

Derudover er alle mine downloads stadig synlige på min account osv osv

Problemet er muligvis at den aldrig er blevet registreret, fordi den KUN kan registreres i forbindelse med installation, og det har den aldrig været,.

(registreringen kræver en maskin-id som skal tilbagemeldes EFTER installation)

Min DAW er nede grundet video-rebuild, så hvis jeg i det hele taget kunne komme videre ved at installere hver eneste plug seperat, så skulle jeg gøre det på den bærbare, et plug af gangen, med det eneste formal, at få denne procces til at makke ret, hvis det I det hele taget lader sig gøre længere

Det er bare SÅ dumt ,... og ingen support at skrive til

Mit download-område ser således ud:
Vedhæftede filer
korg.JPG
korg.JPG (100.95 KiB) Vist 1034 gange
/Dub

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Det er nok det ... i mit user area står licenserne også til højre:
Skærmbillede 2018-11-25 kl. 12.00.39.png
Skærmbillede 2018-11-25 kl. 12.00.39.png (92.49 KiB) Vist 1021 gange

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Tak for bump :thumbup: Min migrering/migration/emigrant? gik som den skulle.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Tak for hjælpen, der er vist hul igennem ,.. efter en lang og pinefuld procces

1. Opgraderede først Studio One til version 4 ,... (masser af mine plugs og lyde forsvandt åbenbart i den procces, må se på det senere)

2. Efter utallige strabadser, samt værende på grådens rand, lykkedes det forsøgsvis at intallere og autorisere MS-20 via den gamle server :shock:

3. Checke at den åbner og virker i S1v4 ,... samt at den står som registreret på den gamle side :)

4. Vil nu prøve om alle de sidste også lader sig registrere, en for en, via den gamle server :roll:

5. Hvis pkt 4 lykkes vil jeg forsøge selve migrations-proccessen :morning:

Det blir sikkert en lang aften og nat ,... hvor der var 117 andre ting på programmet ,.. suk :puke:

Men det skal forsøges,... NU ,....pludseligt en dag er den server slukket og lukket 8-)
Vedhæftede filer
korg2.JPG
korg2.JPG (66.02 KiB) Vist 984 gange
Senest rettet af DUBTEMPLE søn 25. nov 2018 17:45, rettet i alt 2 gange.
/Dub

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Vær opmærksom på at de nye installers kun kører 64 bit.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Christoffer I. N. skrev:Vær opmærksom på at de nye installers kun kører 64 bit.
Dem jeg lige nu downloader fra det gamle system giver mig muligheden for at downloade bade 32 og 64 bit

Jeg gemmer så 64 bit versionen og installerer den ,.. kører tilsyneladende fint ,.. regner ikke med at bruge 32 bit mere nogensinde

Ved ikke om det er nyeste eller ej ,.. har ikke adgang til andre ,.. og lige nu handler det mest om migrationen :)
/Dub

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

de filer jeg har downloadet fra den nye korg shop er:
KC M1 1.80
KC MDE-X 1.40
KC WAVESTATION 1.80

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Fede plugs :-)
/Dub

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Så er den gal igen.

https://www.korg.com/us/products/softwa ... ollection/

De har lavet en soft-udgave af ARP Odyssey, som nu er en del af Special Bundle Upgrade for Legacy Bundle.

Den kan man købe til en nedsat pris, hvis man har Korg Legacy Collection Special.

Men man skal ind på det gamle site - selvom man har migreret (al det ævl tidligere i tråden her)

https://www.korguser.net/asp/upgrade.asp - logge ind og hive koden ud -

og bruge den på det nye site ved checkout: https://korg.shop/software/korg-collect ... ducts.html

Det virker - men hold da op ... :roll:

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Når jeg går ind på den nye side skal jeg umiddelbart give 49 usd for at få den samme bundle, nu bare med ARP inkluderet

(bagvendt, men man skal altså købe hele bundlen påny)

Når jeg tilfører den upgrade coupon fra den gamle side, så skrives der at koden er accepteret, men prisen er fortsat 49 usd :luny:

Så er der jo bare at spørge sig selv om man gider give 49 usd for at få den ARP med

For der er IKKE yderligere rabat ved at bruge koden, ikke her i hvert fald

Ingen brugbar demo-video på deres egen side, det måtte jeg finde andet steds, den lyder godt, men 49 usd er også en slags penge for en enkelt tilføjelse

Jeg er iøvrigt heller ikke blevet informeret denne gang, og undrer mig også over at ARP først kommer på banen nu som en del af deres collection
, for den blev jo tilsyneladende introduceret FØR den store migration i 2018

Jeg fatter hat og briller af hele deres "system" med to sider der stadig bruges, begge to underlige, mærkelig e-mail basserede registrering, særskilt kork-konto, osv, osv,..

De plugs jeg har siddende i min bærbare lige nu stammer fra den gamle registrering

Blir så træt
/Dub

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Ja - koden giver adgang til at købe upgraden af hele bundlen til 49 dollars - ellers koster enkeltinstrumentet 99 eller hele pakken 249,-

Jeg er jo en sucker for den slags "gamle" softwareinstrumenter - devenir gris og al det der. Så den måtte jeg have.

Og nej - deres "system" er så vildt langt ude ... og det lader til, at de ikke rigtigt annoncerer, når de laver nyt heller.

I sandhed Korgs helt egen verden. :dollargrin:

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Kundepleje! OMG! :shock:

Tutorial: Migrating Korg Legacy Collection Licenses to the new Korg Collection



This tutorial will help users through the following steps:

Getting your migration coupon code
Creating a new account on KORG ID
Purchasing and installing the new software

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

KORG COLLECTION 2: REFINED
8-) 8-) 8-)


De skilter ikke med opgraderet lyd, udover nye indbyggede FX'es.

The KORG Collection series, which reproduces some of KORG’s greatest synthesizer keyboards as software, are renewed as KORG Collection 2. The six legacy plugins: MS-20, Polysix, Mono/Poly, M1, WAVESTATION and MDE-X each have a completely revised user interface that is scalable and high resolution. In addition there are new effects algorithms and preset programs for MS-20, Polysix, Mono/Poly and MDE-X. The KORG Collection 2 showcases these classic synthesizers to set new sound and performance standards.



Nyt svar