Impact Twin (lydkort driller)

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
SAPPY
Forum Donator
Indlæg: 2621
Sted: Holstebro - Denmark

Impact Twin (lydkort driller)

Indlæg af SAPPY »

Hej,
Jeg har et Impact Twin lydkort som efterhånden har nogle år på bagen.....det er måske i stykker, men jeg spørger lige herinde da jeg tit er blevet overrasket over nogle 'dummefejl' jeg ubevidst får lavet for mig selv så teknikken derfor driller mit forsøg på at lave noget muzak.

Here we go....

Jeg bruger en ældre 27" iMac
Logic 9
Twin Impact lydkort (forbundet med firewire kabel) ...ingen strømforsyning bruges til lydkortet

Har brugt setuppet mange gange uden problemer, men jeg oplevede for kort tid siden at der ikke var lyd på skidtet da jeg skulle igang med et remix, så jeg tændte og slukkede nogle gange og fik gang i lydkortet igen....det skete et par gange, og nogle gange slukkede jeg, gik væk fra lokalet i kortere eller længere tid, og når jeg vendte tilbage virkede det ok igen....nu virker det slet ikke.....når jeg trykker phantom powerknappen ud og venter lidt og trykker knappen ind igen så er der fuld lyd på i et ganske kort øjeblik og så forsvinder lyden som om man slukker for strømmen....jeg har skiftet firewire kablet for at se om der skulle være noget galt med det, men det er ikke tilfældet. Når jeg slukker for lydkortet på tænd/sluk bagpå tager iMac'ens lydkort over som det skal, når jeg så tænder for lydkortet igen slår Imac'ens lydkort fra som den skal men der kommer ikke lyd fra Impact Twin lydkortet (dog godt nok i et ganske kort øjeblik hvis jeg som før nævnt trykker phantom power knappen ud et øjeblik og ind igen)......nogle idéer til hvad jeg har gjort forkert eller hvad der kan være galt?
Skærmbillede 2018-Billede lydkort phantom power.png
Skærmbillede 2018-Billede lydkort phantom power.png (108.71 KiB) Vist 866 gange
(har genbrugt et billede Søren Hald tidligere har brugt herinde)

Medlemsavatar
SAPPY
Forum Donator
Indlæg: 2621
Sted: Holstebro - Denmark

Indlæg af SAPPY »

Nå, til info så har jeg lige sat mig for at remixe lidt og nu virker det efter et par tænd og sluk....weird

....Så er det 'spændende' hvornår det opfører sig 'træls' næste gang :-)
Senest rettet af SAPPY tirs 13. nov 2018 13:08, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Kommer der ikke lyd ud af det fra computeren, eller er det mikrofonen der ikke kommer lyd fra?
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
SAPPY
Forum Donator
Indlæg: 2621
Sted: Holstebro - Denmark

Indlæg af SAPPY »

Jeg snakker ikke mikrofon denne gang.....det er bare lyd/lydkort generelt ved normal brug

Medlemsavatar
SAPPY
Forum Donator
Indlæg: 2621
Sted: Holstebro - Denmark

Indlæg af SAPPY »

Så er den gal igen....lydkortet opfører sig igen som øverst beskrevet......nogen der har oplevet noget tilsvarende? Lydkortet er måske kaput sådan som det opfører sig?!

Troede egentlig det var enten eller (lyd eller slet ingen lyd).....underligt at når jeg trykker phantom power knappen ud, venter lidt og så trykker den ind igen, at der så kommer lyd i et øjeblik og så forsvinder igen?!

....Kan det tænkes at det 'lige pludselig' skal bruge strømforsyningen selv om lydkortet altid har kørt uden og 'kun' fået strøm via firewire?!
...har lige prøvet med strøm på, ingen forskel....

....jeg køber en tilsvarende brugt og tester om et par dage

Medlemsavatar
SAPPY
Forum Donator
Indlæg: 2621
Sted: Holstebro - Denmark

Indlæg af SAPPY »

Må gå ud fra at mit lydkort var defekt eller der har været noget galt med inst./setup da et nyerhvervet brugt Impact Twin lydkort kører fint :-)

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Fedt at det kunne løse det, periodiske fejl er noget skrammel at arbejde med. :)
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
SAPPY
Forum Donator
Indlæg: 2621
Sted: Holstebro - Denmark

Indlæg af SAPPY »

Hald skrev:Fedt at det kunne løse det, periodiske fejl er noget skrammel at arbejde med. :)
Jep og du kender ham jeg har købt det nye/gamle lydkort af.....han spiller bas ;-)

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Ja han var i studiet i mandags og optage :) (det er min svorger)
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -


Nyt svar