Har din DAW dual mono inserts?

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist
Sted: Fyn

Har din DAW dual mono inserts?

Indlæg Skrevet: 2. nov 2018, 19:57

Hvilke DAWs har dual mono inserts, dvs. du kan åbne et hvilket som helst plug-in som dual mono?

Logic Pro kan, men det slår mig at det måske ikke er en særlig udbredt feature.
Brugeravatar
Smittefar
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Søborg

Re: Har din DAW dual mono inserts?

Indlæg Skrevet: 2. nov 2018, 23:07

Jeg er ikke sikker på, jeg helt forstår, hvad der menes? Får du kontroller både for left og right, eller er de tvungent linket? Hvad er anvendelsen.

Reaper kan lave individuelle effektkæder for left og right (på et stereospor), men det er vel ikke sådan præcis det du mener, tænker jeg?
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump
Brugeravatar
Søren Dyhr
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Rødovre

Indlæg Skrevet: 2. nov 2018, 23:28

Harrison Mixbus, gør det hvis du trækker en mono plugin ind på et stereospor, så sætter den sig kun på den ene af siderne. Det virker så lidt fjollet når man tager en mono ind med mono ud ... er det sådan noget du fisker efter?

Eller er det hvis det er en kompressor så flytter tingene sig mod en af siderne fordi der derfor ikke linkes over til den andens side?

--sd
Brugeravatar
davey
Tekniker
Tekniker

Indlæg Skrevet: 3. nov 2018, 13:07

I Pro Tools har man følgende to muligheder når man skal inserte et plug-in på et stereo spor:

Multichannel plug-in
Multi-mono plug-in

...hvis det er det du mener :)
PC: Frost Audioframe 3.5. System: Windows XP Professional. Lydkort: M-box. Programmer: ProTools & Reason. Monitors: Alesis M1 Active MkII. Mic: Røde NT-2000. MIDI controller: M-Audio Axiom 49 Pladespiller: 2xTechnics 1210 Mixer: Vestax PMC-06 Pro A

Tilbage til "Computer & Software"