Cubase crash pga licensudløb

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
JSBecher
Medlem
Indlæg: 23
Sted: Mols

Cubase crash pga licensudløb

Indlæg af JSBecher »

Hej
Er netop kommet godt igang med Cubase, det er superfedt.
Det er 9.5 Pro versionen, og med i købet var lidt forskellig software.
Bla. er Yamahas GA Classics effekter med, men kun i en prøveperiode, der nu er udløbet.
I melletiden har jeg brugt nogle af de effekter i nogle sange jeg har lavet.
Problemet er så at når jeg starter de projekter op, fryser cubase, og kommer med meddelelsen:
"The licens for application CA Classics Clean VST3, will expire soon, duration until expiration: 10 min."

Dvs jeg kan ikke åbne projekterne hvor pågældende effekt er brugt, æv.

Hvad kan jeg gøre? Kunne godt være interesseret i at købe de Yamaha her GA classics, kunne det evt. løse problemet?
Eller kan jeg på anden måde fortælle cubase at den skal ignorere de manglende effekter i opstarten, jag kan åbne projektet uden frys?

Tak
Jonas

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

1. Køb dem

Eller ...

2. Afinstallere dem


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
JSBecher
Medlem
Indlæg: 23
Sted: Mols

Indlæg af JSBecher »

Ok, tak for svar, sletning af programmer der følger med Cubase, foregår det på den normale vis i Windows via kontrolpanel?
Umiddelbart optræder Yamaha GA Classics ikke på listen over Apps & features i kontrolpanelet, er der andre måder jeg kan få dem slettet på?
Jonas

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Er der ikke en delete-funktion i Plug-In Manager?

Medlemsavatar
JSBecher
Medlem
Indlæg: 23
Sted: Mols

Indlæg af JSBecher »

Tak for svar, i Plug in manager er der umiddelbart mulighed for at gøre plug ins inaktive, men ikke direkte mulighed for at slette dem.
Har prøvet at gøre GA Classics inaktive i Plug in manager, men Cubase fryser stadig når jeg forsøger at åbne et projekt hvor GA Classic plug ins er brugt.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Det kan være du kan starte installeren af Cubase, og vælge at ændre, og derfra fjerne de plugins. Men jeg ved det ikke.
Det lyder som om de var en del af Cubase installeren.
Hvis det nu var en separat installation burde du kunne finde dem i Kontrolpanel>Programmer og funktioner (i gamle dage Tilføj/fjern programmer).

Hvad med i eLicenser, kan du deaktivere eller fjerne licenserne der, eller står de bare som udløbet, og så er der ikke mere at gøre?

Medlemsavatar
JSBecher
Medlem
Indlæg: 23
Sted: Mols

Indlæg af JSBecher »

Tak for svar
Tænker at det godt kan have noget med eLicenser at gøre, men i eLicenser Control Center har de forskellige plug ins ikke seperate licenser, umiddelbart er der kun én licens på det samlede Cubase Pro 9.5, hvoraf de her Yamaha GA Classics så var en del af Cubase, men kun for en begrænset tid.

Lidt utjekket af Steinberg, at en plug in de giver med deres software for en begrænset periode, skal forårsage at man ikke kan åbne projeter hvor pågældende plug in er brugt, når plug in´ets prøveperiode udløber, egentlig et såre simpelt problem.

Medlemsavatar
JSBecher
Medlem
Indlæg: 23
Sted: Mols

Indlæg af JSBecher »

Nogen der ved hvordan man sletter et plug in med VST plug in manager?

Medlemsavatar
dormin
Forum Donator
Indlæg: 489
Sted: Hammel

Indlæg af dormin »

Kan du ikke fjerne plugin'et fra VST folderen, så der ikke bliver læst ind når Cubase starter?

Medlemsavatar
dormin
Forum Donator
Indlæg: 489
Sted: Hammel

Indlæg af dormin »

JSBecher skrev:Lidt utjekket af Steinberg, at en plug in de giver med deres software for en begrænset periode, skal forårsage at man ikke kan åbne projeter hvor pågældende plug in er brugt, når plug in´ets prøveperiode udløber, egentlig et såre simpelt problem.
Ja, det lyder som om at den problemstilling var noget de burde være stødt på rigtig mange gange.
Hvad siger Steinberg selv? Har du spurgt dem om fremgangsmåden?

Medlemsavatar
JSBecher
Medlem
Indlæg: 23
Sted: Mols

Indlæg af JSBecher »

Tak for svar, har overvejet at fjerne de filer der henviser til GA Classics plug in i VST mappen (har fundet dem), er dog lidt lunken ved at gå ind og ændre flytte i Cubase program filer, men det er måske ok?
Overvejer bare at flytte filerne i første omgang, så kan jeg jo altid smide dem tilbage i mappen igen, hvis det skulle give uforudsete problemer.
Har nu skrevet til Steinberg support, afventer svar. Har siddet og ledt på deres support site, andre har tilsyneladende også haft det problem, og har løst det med at genaktivere Cubase, det har jeg også prøvet, men det virker bare ikke.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

JSBecher skrev:Overvejer bare at flytte filerne i første omgang, så kan jeg jo altid smide dem tilbage i mappen igen, hvis det skulle give uforudsete problemer.
God idé. Bare flyt dem til et sted/drev/mappe der ikke læses i af plugin scanneren. Hvis ikke du har ændret på standard opsætningen, kan du nok flytte dem til et vilkårligt andet sted.

Medlemsavatar
JSBecher
Medlem
Indlæg: 23
Sted: Mols

Indlæg af JSBecher »

Problem solved!
Det viste sig at være et eLicens problem.
Har købt Cubase i bundle med UR824, når man gør det følger basic fx suite med, den består af Yamaha GA Classics og Rev X. Begge plug ins er fra eksterne leverandører, og kræver derfor sin egen eLicens, koden fulgte med i kassen, så efter at have aktiveret eLicensen på basic fx suite, var alt som det skulle være.

Medlemsavatar
JSBecher
Medlem
Indlæg: 23
Sted: Mols

Indlæg af JSBecher »

... og tak for hjælpen og alle relevante inputs

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Dejligt!

Nyt svar