Logic X saks vs marquee streger

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
raoul
Medlem
Indlæg: 2123

Logic X saks vs marquee streger

Indlæg af raoul »

Når jeg klipper i regions med saks tool så får jeg en dejlig vertikal streg ned/op gennem hele arrangement så man kan se oppe i "bars" præcis hvor man klipper.
Når jeg klipper med Marquee tool´et så er den streg der desværre ikke så jeg klipper lidt i blinde hvis I forstår..
Er der en option et sted så man kan få vertikal streg frem ved brug af marquee tool mon ?

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Typisk bruger du Marquee når du er mere interesseret i waveformen end bars & beats.

Så vil du have Playhead når du klipper må du enten bruge saksen eller du kan klippe med selve Playhead (eller Locators) på valgte regioner via key commands.

De to sidste bruger jeg meget.

Medlemsavatar
raoul
Medlem
Indlæg: 2123

Indlæg af raoul »

surt.

Tak !

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Du kan jo "hacke" dig ud af det ved at blot zoome ind på det aktive spor, manuelt eller automatisk. Så aligner marquee toolets streger automatisk med undersiden af bar ruleren.

Medlemsavatar
raoul
Medlem
Indlæg: 2123

Indlæg af raoul »

klart - det er når jeg er zoomet langt ud at det bliver svært at se.

nå jeg må blive bedre med saksen :)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Husk at du kan bruge Ctrl eller Ctrl+Shift for at finjustere markering/bevægelser med værktøj. Det er essentielt når man bruger saksen. Husk at den klipper når du slipper, ikke når du trykker.

Du kan også ændre Scrub preferences mht. lyd/hastighed.

Og til tider bruge "Split Regions/Events at Playhead" og evt. ditto "...at Locators". Kombinerer du sidstnævnte med "Set Locators by Regions/Events/Marquee" så har du et meget kraftfuldt værktøj til at splitte regioner baseret på andre regioner, dvs. du ka tvinge én regions start/slut ned over en anden region.

Nyt svar