Sample bibliotek på SD kort

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10824
Sted: Vind / Holstebro

Re: Sample bibliotek på SD kort

Indlæg af Hald »

Men du kan jo evt låne et SDkort af en der har et hurtigt ét til et kamera, så kan du da prøve om det vil virke ordentlig.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
kalen
Medlem
Indlæg: 159
Sted: København NV

Indlæg af kalen »

Først forstod jeg ikke hvad du mente der var galt med den adapter der følger med, men det er selvfølgelig fordi den stikker så meget ud! Jeg har har et 32 gb kort som jeg prøver med først, det er godt nok et andet sandisk kort end det jeg har linket til, men jeg satser på de er mere eller mindre ens.

Medlemsavatar
kalen
Medlem
Indlæg: 159
Sted: København NV

Indlæg af kalen »

Hald skrev:Jeg bliver kun lidt nervøs for ideen om at lade den adapter sidde i maskinen hele tiden, overvej evt at få en mindre adapter der er beregnet til Macbook's

Evt. https://mackabler.dk/sd-kort-disk-til-macbook-s-83.html

Jeg har ikke selv erfaring med den jeg linker til, men der findes lidt forskellige af dem.
Det ser ud som om det kun undestøtter SD kort op til 64 gb?

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10824
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg tror ikke at der fandes større da adapteren blev sat til salg, tvivler på at der er en begrænsning i den.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2639
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Første gang man tænder maskinen vil det naturligvis altid være nødvendigt at læse data fra den pågældende device rent fysisk, så hvis du vælger en kortlæser + et memory kort, så vælg en hurtig kortlæser. Personligt ville jeg nok alligevel gå efter en decideret harddisk af en eller anden slags.

Under Windows er der iøvrigt stor forskel på om ting bliver opfattet som en "removable device" eller en "rigtig harddisk". Men jeg ved ikke om det også har noget at sige under OSX, som jo er langt bedre til at cache ting fra disken end Windows. Så derfor kunne det faktisk godt tænkes at det kan komme til at performe okay.

(Et lille semi off-topic eksempel på hvor imponerende OSX disk cache er: Jeg sad på et tidspunkt hos en ven og arbejdede på et projekt i Logic som fyldte langt over en gigabyte, og havde super mange redigeringer i samt samt diverse plugins. Altsammen i 96 kHz. Vi havde arbejdet i et par timer, før vi begyndte at lægge mærke til at det måske ikke kørte helt så smooth som normalt. Det viste sig så at vi sad og arbejdede på et project som lå ude på et netværksdrev der kun kører 100 mbit og endda ligger på en ældgammel Pentium-III linux maskine. Det er sgu imponerende at det overhovedet kunne køre.)
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Default avatar
petal
Forum Donator
Indlæg: 456
Sted: Kbh V

Indlæg af petal »

En alternativ løsning kunne jo være at sætte en større HDD/SSD i din mac?

Medlemsavatar
kalen
Medlem
Indlæg: 159
Sted: København NV

Indlæg af kalen »

Hald skrev:Jeg tror ikke at der fandes større da adapteren blev sat til salg, tvivler på at der er en begrænsning i den.
Jeg sendte dem en mail og de svarede tilbage, at de ikke kunne love det virkede. De linkede så til en adapter til 250 kr. som helt sikkert ville virke. Det jo en lidt anden pris, så den skal jeg lige tænke over.
petal skrev:En alternativ løsning kunne jo være at sætte en større HDD/SSD i din mac?
Ja det er også en mulighed, men så skal jeg op i mindst 1 terabytes størrelse, da jeg allerede har en på 512 gb. Hvad koster sådan noget og er det nemt at skifte?

Default avatar
petal
Forum Donator
Indlæg: 456
Sted: Kbh V

Indlæg af petal »

Det er nok ikke den billigste løsning, vi har jo at gøre med Apple, så ssd'en er selvfølgelig noget helt og aldeles ganske særligt:

Denne artikel er nok interessant for dig:
https://everymac.com/systems/apple/macb ... orage.html

Her er en guide til hvordan du skifter ssd i en MBP 15" early 2013:
https://www.ifixit.com/Guide/MacBook+Pr ... ment/17059

Medlemsavatar
kalen
Medlem
Indlæg: 159
Sted: København NV

Indlæg af kalen »

petal skrev:Det er nok ikke den billigste løsning, vi har jo at gøre med Apple, så ssd'en er selvfølgelig noget helt og aldeles ganske særligt:

Denne artikel er nok interessant for dig:
https://everymac.com/systems/apple/macb ... orage.html

Her er en guide til hvordan du skifter ssd i en MBP 15" early 2013:
https://www.ifixit.com/Guide/MacBook+Pr ... ment/17059
Det er lidt for dyrt og besværligt, hvis det andet kan lade sig gøre. Der er selvfølgelig fordele og ulemper ved begge ting, så du skal have tak for at nævne det :)

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10824
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Det er klart en billigere løsning, men det er også lidt en "alle æg i én kurv" løsningen, men måske den er perfekt til dit behov.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
kalen
Medlem
Indlæg: 159
Sted: København NV

Indlæg af kalen »

Jeg har nu prøvet at køre 6 spor med 6 forskellige kontaktbiblioteker, fra et 32 gb sandisk kort og der var ingen problemer overhoved! Det tager noget tid at loade første gang, men jeg ved ikke en gang om det langsommere, end når jeg har kørt det fra min eksterne harddisk. Helt klart den løsning jeg vil gå med!

Nyt svar