FXpansion bør nok lige overvejes en ekstra gang

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

FXpansion bør nok lige overvejes en ekstra gang

Indlæg af DUBTEMPLE »

Og hermed mener jeg også de produkter hvor de ENDU ikke har vendt røven til,...

Var ikke klar over den seneste udvikling og er selv kommet for skade netop at købe BFD3 som alternativ til SD3

Dette ville jeg ikke have gjort hvis jeg havde kendt til den seneste udvikling

Du må selv læse tråden på KVR og google videre derfra hvis du er interesseret

https://www.kvraudio.com/forum/viewtopi ... 1&t=512486

Bare lige en orientering
Senest rettet af DUBTEMPLE ons 10. okt 2018 09:01, rettet i alt 2 gange.
/Dub

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11442
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Hører det til en anden tråd?
skriver noder

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

bryla skrev:Hører det til en anden tråd?
Sorry, nej, nyt emne, glemte bare linket, her er det:

https://www.kvraudio.com/forum/viewtopi ... 1&t=512486

Det er en generel og ny orientering om selve firmaet
/Dub

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ja jeg har også undret mig over at størstedelen af deres produkter er blevet udfaset. Havde egenligt tænkt på at lave en tråd om det, men kom vist fra det igen. Tak for linket til KVR.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Christoffer I. N. skrev:Ja jeg har også undret mig over at størstedelen af deres produkter er blevet udfaset. Havde egenligt tænkt på at lave en tråd om det, men kom vist fra det igen. Tak for linket til KVR.
Yep, ROLI har købt firmaet, og holdt "de lange knives nat", der er vist kun fire produkter tilbage, herunder BFD3

Nu hvor jeg har dykket lidt dybere i emnet kan jeg se at BFD3 har været "misligeholdt" med manglende updates m.m. lang tid tilbage, så burde have set det selv om jeg ikke var klar over den seneste tids salg, omstrukturering, og dead-end af mange produkter

Ved ikke rigtigt hvad jeg skal sige til det hele, BFD3 var for mit vedkommende en redningsplanke bort fra SD3, men nu ved jeg ikke om de bare skal presse den sidste saft ud af et aldrende stykke software, eller om de reelt vil føre det videre, det kan betyde begge dele, tror dog desværre mest på at det snarest vil få døds-stødet, ligesom de øvrige ting,...

At få en smart ide om at man som hardware-producent vil låse kunderne fast ved at introducere og integrere software er shady i sig selv, og ikke heller nødvendigvis ensbetydende med at man magter at løfte opgaven

Jeg angagerer mig kun undtagelsesvist i software med tvivlsom fremtids-perspektiv

Er meget i tvivl omkring denne her nu, virkelig fücked, havde ellers brugt en del research-tid og troede der var styr på det

Man skal godt nok værre oppe på stikkerne efterhånden, og være noget mere mistroisk og kritisk med tingene

Eneste positive er at der stadig er indtil nytår til at opgradere SD2
/Dub

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Gad vide om de har købt et dødsbo, eller om de har købt firmaet for at rive det ned? For det virker jo næsten som om det er en af de to ting, der er ved at ske. - Og et forum groet helt til af kinesisk spam? Det lyder jo helt galt. :shock:

Der er en anden interessant pointe i den tråd, som nogen af mine venner (mac brugere) også har brokket sig over: "As an OSX user, compatibility drops with every new iteration" og "Without support it will be soon no longer working for me because I'm on Mac and have to update the OS more or less regularily". OSX synes at være endnu mere ramt af kompatibilitetsproblemer end Windows mht. gamle og nye versioner af OS'et. På Windows kan ting der er skrevet direkte mod Win32/Mfc immervæk stadigvæk køre - også selvom de er 20 år gamle.

For egentlig har jeg ikke noget problem med at køre en 20 år gammel plugin, hvis den ellers virker som den skal. Men så snart hele det her "update kapløb" går i gang (A kræver at man opdaterer B som kræver at man opdaterer C osv.), så sidder man i saksen som forbruger. Og så er det pludselig et problem at bruge abandon-ware. :?
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Tweed
Forum Donator
Indlæg: 336
Sted: Søborg

Indlæg af Tweed »

Ja det er godt nok trist, jeg bruger altid Bfd i mine produktioner, håber de laver noget trommesoftware, som kræver, at de opdaterer det :(

Medlemsavatar
NilsOlav
Medlem
Indlæg: 157
Sted: Vanløse

Indlæg af NilsOlav »

Som alternativ til BfD kan jeg anbefale Jamstix fra https://www.rayzoon.com/

Den kommer som VSTi plugin, og har en hel del trommesamples i sit bibliotek. Den kan endda bringes til at lyde som forskellige trommeslagere (Buddy Rich, Lars Ulrich, Animal fra The Muppet Show et.c.)

Kan man ikke undvære lydene fra BfD, kan Jamstix sættes til at styre disse via MIDI.
We don't make mistakes - we do variations.

Medlemsavatar
Tweed
Forum Donator
Indlæg: 336
Sted: Søborg

Indlæg af Tweed »

Ja Jamstix har jeg også i en tidligere udgave før jeg skiftede til mac. De har lovet en version til Mac i evigheder, vi må se, hvornår den kommer. Fedt program, men andet fokus end Bfd.

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Hov, jeg opdager lige at FXpansion jo faktisk er dem som laver en adaptor så man kan bruge VST plugins i Logic. Jeg ved ikke om den virker, men jeg er godt nok stor fan af idéen. Det var ufatteligt dumt og uproduktivt af Apple at bruge tid på at fjerne VST supporten fra Logic, og de fortjener sgu at nogen andre tjener nogen penge på at lave en adapter! Forhåbentlig tager nogen andre tråden op.

PS: Wow, det forum har fået tæv. Der er både kinesisk og koreansk derinde.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Nå, men en enkelt update vil der tilsyneladende komme, om ikke andet, fik lige besked om dette ;-)
Vedhæftede filer
Screenshot_2018-10-16-15-17-25.png
Screenshot_2018-10-16-15-17-25.png (171.28 KiB) Vist 572 gange
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Joachip skrev:Hov, jeg opdager lige at FXpansion jo faktisk er dem som laver en adaptor så man kan bruge VST plugins i Logic. Jeg ved ikke om den virker, men jeg er godt nok stor fan af idéen. Det var ufatteligt dumt og uproduktivt af Apple at bruge tid på at fjerne VST supporten fra Logic, og de fortjener sgu at nogen andre tjener nogen penge på at lave en adapter! Forhåbentlig tager nogen andre tråden op.

PS: Wow, det forum har fået tæv. Der er både kinesisk og koreansk derinde.
Hej, har nok sovet gevaldigt i timen, men interesserer mig nada for mac, og har aldrig haft noget som helst med Logic at gøre.

Men det kom som noget helt nyt, og lidt at et chock for mig, at man anno 2018 kan have en DAW uden VST-support

At de direkte skulle have brugt energi på at fjerne vst-supporten virker umiddelbart direkte dumt, og under ingen omstændigheder i brugerens interesse, tværtimod burde det være noget der blev holdt up to date

Findes der en forklaring på dette valg fra deres side ?
/Dub

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

At Logic ikke har undersøttet andre formater end AU, siden Apple købte det i version 6 eller 7 for 12-13 år siden eller noget, har ca. intet med tråden at gøre.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Christoffer I. N. skrev:At Logic ikke har undersøttet andre formater end AU, siden Apple købte det i version 6 eller 7 for 12-13 år siden eller noget, har ca. intet med tråden at gøre.
Syntes nu det var fint han bragte det med ind i tråden, og der så også bliver belyst lidt bredere omkring det, for fuldstændighedens og sammenhængens skyld, så meget desto mere siden FXPansion tilsyneladende har stået for det eneste"fix" på området, og det er deres langsigtede og kortvarige situation vi vender.

Anyway, hvis du opfatter det negativt eller forkert, eller hvis skoene trykker på nogen måde, så må det jo være sådan,..

Go dag
/Dub

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

AU til VST adaptoren er årsagen til at jeg overhovedet kender det firma. Faktisk troede jeg at selve navnet "FXpansion" netop var en reference til evnen til at udvide Logic's effekt-support, og jeg antog derfor det var deres primære produkt, hvilket vel også giver mening - for det er mildest talt underligt at have en DAW i år 2018 der ikke understøtter VST.

Og da tråden så ud til at handle om FXpansion's generelle tilstand, virkede det relevant at nævne det som jeg troede var deres vigtigste produkt.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg mindes at det også var FXPansion der lavede en VST til RTAS wrapper, men der vel omkring 10 år siden eller sådan.

Mit gæt er at Strobe synthesizeren ultimativt er FXPansions "vigtigste"/bedst sælgende/mest populære produkt.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Christoffer I. N. skrev:Jeg mindes at det også var FXPansion der lavede en VST til RTAS wrapper, men der vel omkring 10 år siden eller sådan..
Helt korrekt, ved så ikke om RTAS folket er uden alernativer også

BTW. Korresponderer lidt med Angus fra FXP ,.. angående forbedring af BFD3 sample-import, han vil gerne have inputs til næste-næste versioner, så skal lige prøve at stykke et ordentligt svar sammen på engelsk

Virker posetivt at blive spurgt

Vi må se om de er dedikerede long-term, jeg beholder nu programmet, var ellers ved at sælge det igen,..
/Dub

Nyt svar