Flytning af harddisk (med indhold) fra MBP til MBP

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Indlæg: 2491
Sted: Holbæk

Flytning af harddisk (med indhold) fra MBP til MBP

Indlæg af KristianNielsen »

Hey guys,

Overvejer lidt at købe en ny (brugt) MacBook Pro, men ville foretrække hvis jeg kunne smide den gamle harddisk over i den nye maskine, og alt så er installeret. Vil det køre smooth, eller ligger der nogle indstillinger fra hardwaren på den gamle, som vil forvirre den nye?

Kunne være lækkert hvis jeg kunne tænde den nye maskine og alt spiller som det plejer (udover at den selvfølgelig gerne skulle være hurtigere :-P).

Takker for inputs! :)

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

Tricket kunne evt være at klone din gamle Mac over på den nye og så evt opdatere systemet til minimum et hak højere -Fx fra MacOS X 10.11 til MacOS X 10.12. Så er du helt sikker på at du ikke render ind i nogle problemer hvis din nye brugte Mac skulle være en model der er yngre end din gamle Mac.

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2938
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

Jeg vil ikke anbefale dig at gøre det. Brug eventuet den indbygget "Overførselsassistent" til at flytte alle dine filer og programmer.

Hvis du vælger at flytte den gamle harddisk direkte over i en ny Macbook, så løber du højst sandsynligt ind i problemer - bla. en langsommere computer, end hvis du blot overførte filer mm.

Link til Apples guide: https://support.apple.com/da-dk/HT204350

Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Indlæg: 2491
Sted: Holbæk

Indlæg af KristianNielsen »

Hey guys, tak for svar - ja, klon-metoden kunne selvfølgelig give mening. Er bare for at slippe for at skulle geninstallere plugins, tage backup af div. databaser osv, men det burde jeg så også slippe for - takker! :)

Nyt svar