Plugin forbrugs tæller

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
danstanley
Medlem
Indlæg: 911
Sted: Frederikshavn

Plugin forbrugs tæller

Indlæg af danstanley »

Hej
Nogen der er faldet over et plugin der kan lave en form for forbrugsoversigt over hvilke plugins man bruger i sit daw over en periode.?
Jeg tror vi er mange der har for mange plugins vi ikke bruger, jeg er absolut en af dem:-)
Og det ville være fedt at man over en periode på f.eks 2 måneder kan se hvilke man absolut aldrig bruger og så fjerne dem.
Less is more:-)
https://24bit.dk - Cockos Reaper - Ableton Live 12 - Logic Pro X - macOS Sonoma 14.0 - Mac Mini M2 PRO

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

I Logic kan man opbygge sin egen favoritmappe hvor man kan flytte dem man ofte bruger over i, det deaktiverer ikke andre plugins, men man kan også arbejde baglæns og deaktivere alle plugins, og så aktivere dem efterhånden som man har brug for dem. Jeg tvivler på at ét plugin har adgang til noget data om et andet plugin, så det er nok en feature ens DAW skal have.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
danstanley
Medlem
Indlæg: 911
Sted: Frederikshavn

Indlæg af danstanley »

Ja det kan man også i bla. Reaper, men det var smart hvis man kun få en automatiseret oversigt over plugins brugt. I teorien mener jeg det er muligt at lave et program der tæller hvilke plugins der bruges. Men hvad ved jeg:-)
https://24bit.dk - Cockos Reaper - Ableton Live 12 - Logic Pro X - macOS Sonoma 14.0 - Mac Mini M2 PRO

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

1. Det eksisterer ikke - fordi plugin-firmaerne ikke vil lade os det vide. (Area 51)

2. Det eksisterer ikke - fordi vi ikke vil vide det.

3. Det eksisterer ikke - fordi du ikke har lavet det.

4. En anden forklaring.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Det lyder som en smart idé.... indtil man åbner et gammelt projekt.
skriver noder

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2938
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

bryla skrev:Det lyder som en smart idé.... indtil man åbner et gammelt projekt.
Jeg tror at han efterlyser en "plugin-tæller" til selve Daw'en, og ikke individuelle projekter ? :)

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

De individuelle projekter er jo alle afhængige af at de plugs de kaldes på når de åbnes,.. er til stede :-)

OGSÅ dem vi lavede for 4 år siden :-) :-) :-)

Slette dem man ikke har brugt efter 2 mdr, som der blev sagt, gir jo ingen mening,... og hvor mange af os har ikke plugs vi bruger en eller to gange årligt, men som vi alligevel elsker :-)

Jeg smider jo heller ikke den store stjerneskruetrækker ud fra værktøjskassen fordi det er ved at være nogle måneder siden jeg har brugt den
/Dub

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Det er lige netop det, jeg mener ;)
skriver noder

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2938
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

bryla skrev:Det er lige netop det, jeg mener ;)
Aargh - point taken ! :-D

Medlemsavatar
danstanley
Medlem
Indlæg: 911
Sted: Frederikshavn

Indlæg af danstanley »

Okay okay man behøver jo heller ikke slette dem, men flytte dem over i en "jeg bruger ikke plugins mappe:-)"
nå ja ok så
https://24bit.dk - Cockos Reaper - Ableton Live 12 - Logic Pro X - macOS Sonoma 14.0 - Mac Mini M2 PRO

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Jeg kan ikke rigtigt se formålet med at måle på den slags..

Jeg ved allerede hvilke jeg bruger og hvilke jeg ikke gør. Alle øvrige er blot gode at have ved hånden, skulle behovet være der.

Seriøst altså, hvad fylder de lige og du kan jo bare lave en favorit folder, til dem du bruger mest ect. Jeg vil da hellere have dem ved hånden frem for at skulle installerer dem hvis de mangler..

Hvis jeg kunne få pengene tilbage for dem jeg aldrig bruger, så kan vi sgu snakke om et formål :lol:
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
danstanley
Medlem
Indlæg: 911
Sted: Frederikshavn

Indlæg af danstanley »

stralner skrev:Jeg kan ikke rigtigt se formålet med at måle på den slags..
Nøh helt ærligt, nogen gange får jeg nogle vildt mærkelige ideér:-)
I rest my case, Jeg ryster min kasse:-)
https://24bit.dk - Cockos Reaper - Ableton Live 12 - Logic Pro X - macOS Sonoma 14.0 - Mac Mini M2 PRO

Nyt svar