Eventide SP2016 Reverb Time Machine

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Eventide SP2016 Reverb Time Machine

Indlæg af SustainerPlayer »



Special intro price - Get the SP2016 Reverb plug-in for VST, Pro Tools AAX, and Audio Units for $79 thru 10/31/18. Upgrade from Stereo Room and Anthology XI $29.

Visit http://eventideaudio.com to learn more.

The SP2016 was the first programmable effects box available on the market. It introduced the concept of the ‘plug-in’ to the pro audio world back in 1982, with actual hardware chips that would be plugged in under the hood. Revered for its signature reverbs, the SP2016 was notably used by Dave Pensado, George Massenburg, Alan Sides, Roy Hendrickson, Jack Douglas, and Mick Guzauski. The lush reverb can be heard on countless hit records by Talking Heads, Adele, Mariah Carey, Eminem, and more. Now, 36 years later, this signature sound is available for your DAW.

---

Er der nogle, der kan finde den påståede update fra 2016 Stereo Room til SP2016 i deres brugerområde eller andetsteds?
Senest rettet af SustainerPlayer man 1. okt 2018 15:44, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »


Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »


Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »






Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Eventide er nice.

Er det bare mig, eller lyder oplæscherens schtemme på video nr. to vildt underligt? Schom om han tjaler med munden fuld af popcorn eller schådan noget.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Joachip skrev:
Er det bare mig, eller lyder oplæscherens schtemme på video nr. to vildt underligt? Schom om han tjaler med munden fuld af popcorn eller schådan noget.
Det er vel lavet i Pro Tools?

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

SustainerPlayer skrev:
Joachip skrev:
Er det bare mig, eller lyder oplæscherens schtemme på video nr. to vildt underligt? Schom om han tjaler med munden fuld af popcorn eller schådan noget.
Det er vel lavet i Pro Tools?
Ja, det lyder som Pro Tools,... :)

Tak for posten, havde overset, alt forløbet nemt her, som altid med Eventide og iLOK, på produktsiden vælges bare "køb", så får man otion på 29$
Vedhæftede filer
ev2.JPG
ev2.JPG (75.69 KiB) Vist 700 gange
/Dub

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Det er jo altid fristende med plugins man får smidt i nakken, og jeg bruger aldrig stereo room, så den kunne jeg godt undvære (jeg bruger deres Ultra Reverb ret meget). Jeg ved sgutte. Man burde nok bare hoppe over, selv om det er et charmerene UI og de fleste af vintage lydene lyder meget godt. (de moderne versioner lyder også OK, men de lyde har jeg allerede i mindst fem forskellige plugins)
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

Smittefar skrev:Det er jo altid fristende med plugins man får smidt i nakken, og jeg bruger aldrig stereo room, så den kunne jeg godt undvære (jeg bruger deres Ultra Reverb ret meget). Jeg ved sgutte. Man burde nok bare hoppe over, selv om det er et charmerene UI og de fleste af vintage lydene lyder meget godt. (de moderne versioner lyder også OK, men de lyde har jeg allerede i mindst fem forskellige plugins)
Men den der "Position" er jo et lidt anderledes take på tingene, jeg har været rigtigt glad for det jeg har fået fra Presonus ... men i den her version:



Den er ganske enkelt min nuværende go to reverb ....

--sd

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg har ganske rigtigt det plugin allerede - jeg bruger det aldrig. Jeg har forsøgt, men det er aldrig lykkedes mig at få noget ud af det, som lyder rigtig godt.

Den her derimod - Det er noget, der virker

Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

SP2016 giver mening, hvis man er fanget i 80'erne og dennes lyd. Hvis ikke - så er det ikke nødvendigt. Så jeg har købt det. :)

Ultraverb er klart bl.a de bedst lydende verbs - og jeg bruger det og NI's RC48 på 90-95% af alt jeg roder med.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ang. position parameteret ser jeg meget frem til at få prøvet/gloet info om den nye 2016. Har ikke fået prøvet den gamle de gav ud gratis sidste år, eller hvornår det var.
Grunden til at jeg glæder mig til at vide mere er, at UAD Lexicon 224 har et "Depth" parameter som kan gøre underværker mht. at placere rumklangen ordentligt iforhold til lydkilden. For uvidende mig lyder det lidt som om man mixer balancen imellem ER og LR.. Det er ihvertfald et af de parametre man skal unde sig selv at fintune på 224.

Medlemsavatar
raoul
Medlem
Indlæg: 2126

Indlæg af raoul »

Jeg har relab 480 complete.
Den er mega fed men meget "dyb" at indstille og jeg kan godt lide at arbejde ekstremt hurtigt og der er den lidt tung.
Plus at load/save systemet er alt alt for lesbisk at manøvre i.Den åbner i mapper udenfor pluginnet og ikke som presets inde i pluginnet som vi kender det.
Skal jeg lære den bedre at kende og finde mig dens quirks eller hoppe på 2016 vognen ?
Jeg laver elektronisk musak uden rigtige instrumenter og vokaler.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

raoul skrev:... er alt alt for lesbisk at manøvre i.
Huh? :-D
raoul skrev: Skal jeg lære den bedre at kende og finde mig dens quirks eller hoppe på 2016 vognen ?
Jeg laver elektronisk musak uden rigtige instrumenter og vokaler.
Må jeg foreslå en 30 dages demo?

https://www.eventideaudio.com/plugin_de ... 6%20Reverb

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

Smittefar skrev:men det er aldrig lykkedes mig at få noget ud af det, som lyder rigtig godt.
Ok ... det er så nok fordi jeg aldrig bruger ret meget klang, men hvis jeg så gør, så både ducker og equalizerer jeg ret meget på det jeg får retur fra "dimsen" for at undgå at det går ud over taleforståeligheden.

Jeg vil sige at den (klangen her) tager over lige der hvor delay'et ikke rækker langt nok, der var en gang en artikel i Livesound hvor en lydmand han sagde at man i hvert fald til live brug kan klare sig med blandings forholdet imellem 1) slapback 125 ms 2) en Plate 3) en Hall og endelig et Echo på omkring 600 ms med et par repetioner. Plate'en og Hall'en var pre-delay'et hver en 30 ms. Hvis man vel og mærke huskede at equalisere hvert retur på en fader ... de to ting der så skulle have rumklang var selvfølgelig vokaler og lilletromme. Resten skulle ikke have noget. Men de fire maskiner fik deres signal fra 4 aux sende.

Der hvor jeg vil hen med det er at man nok skal lade være med at sende for mange ting til sine rumklange samtidigt og tro at one size fits all, med mindre man lader automatiseringen skifte ud i parametrene undervejs alt efter komplexiteten. Det dummeste man i min bog kan gøre er at sende samtlige trommer ind i samme klang direkte. Hvad man kan er at lade luften mixe i overheadsne eller en Tshad Blake mikrofon lige midt i sættet, udelukkende til det formål, fordi at det som er direkte mixet (ikke igennem luft) giver en masse sovs ved 300 hz som en rumklang bare forstærker op til ingen verdens nytte. Man skal jo huske at mikrofoner er dumme i forhold til vores hørelse, og jo færrer mikrofoner man bruger jo bedre vil man kunne mixe tingene.

--sd

Medlemsavatar
danstanley
Medlem
Indlæg: 911
Sted: Frederikshavn

Indlæg af danstanley »

30 dages demo it is @SustainPlayer. Har reelt nok reverb, en 10-12 stk. og bruger næsten altid Valhalla:-)
https://24bit.dk - Cockos Reaper - Ableton Live 12 - Logic Pro X - macOS Sonoma 14.0 - Mac Mini M2 PRO

Medlemsavatar
Lasso
Medlem
Indlæg: 1775
Sted: DK

Indlæg af Lasso »

PAS - testet i 2 minutter helt uden charme og karakter i mine ører. Jeg bruger flittigt UAD Lexicon 224, UAD AMS RMX 16 og Valhallah vintage verb og 2016 kommer ikke i nærheden af dem umiddelbart.

Men fedt hvis nogen digger den :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Øj den behøver jeg da ikke engang at demoe. Lyder sgu lækker. Minder for mig i videodemoerne lidt om UAD AMS RMX 16, dog nok mere hifi i lyden.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Købt. :-D

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Ditto, Anthology XL pakken skal jo holdes opdateret :-)

https://www.eventideaudio.com/products/ ... thology-xi

23>24
/Dub

Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Indlæg: 1308
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg af bluefonia »

Den lyder rigtig godt. Har prøvet demoen og sammenlignet med min Valhalla Room. Kan ikke høre den gør eller kan noget væsenligt andet end Valhallaén. Så jeg kan bruge $79 på noget andet...
Mac Mini M1 16Gb · MacBook Air · Quantum 2626 · Adam A7X · Logic Pro X · Golden Age Premiere PRE 73 & EQ 73

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Første indtryk:
Lander for mig lydmæssigt et eller andet sted imellem UAD AMS RMX16 og UAD Lex 224, dog er den helt sin egen. Markant forskel mellem vintage og modern modes, det er ret fedt at have valgmuligheden. Umiddelbart er Vintage sværere at blande med den tøre lyd, nok pga. den ændrede frekvensrespons (lyder halv-uldent og lowpass'ed). Moden lyder stadig "gammel" hvad angår rumklang.
Tager nogenlunde imod pitched signal til shimmer rumklange, så det bliver den nok også brugt til hos mig i fremtiden.

Virker rigtig godt med en chorus bagefter, den har lidt af den chorus'y klang i sig selv.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Lyder ret fedt og er let at indstille til trommer. Altså givet at man vil bruge den slags rumklang på trommer..

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Skærmbillede 2018-10-05 kl. 10.57.32.png
Spøjs lille bug. Når man slår angivelserne forneden til - og vælger at indtaste tiden for pre-delay, så sætter den det indtastede ned med 1 ms. :-D

Nyt svar