UVI Drum Designer - Synth og samples

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Købte den for et par dage siden. Har kun leget med den kort, men skal nok vende tilbage når jeg får nørdet mere igennem. Men mit første indtryk er godt. Der er nogle ting med interfacet, som jeg ikke var helt vild med, men fik dog hurtigt lavet nogle super fede kicks.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Fedt, jeg vil meget gerne vide mere.

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Har fået leget lidt mere med Drum Designer, men dog kun lige skrabet overfladen. Har slet ikke kigget på dens interne sequencer - loader bare lyde og trigger dem med mig fra min DAW, som jeg foretrækker. Lyden fejler i hvert fald ikke noget. Jeg lægger særligt mærke at de har gjort meget ud af at gøre lyden levende, så hvert hit ikke er nøjagtigt det samme. Det gæler i hvert fald hihats, hvor det nok også er vigtigt. Der er nogle små ting som generer mig lidt med interfacet. F.eks. hvis man har loaded et kit, skal man gå ind i hver kanal (f.eks. kick, snare, cymbal) for at redigere - det er fint - men for at skifte til en anden kanal skal man trykke back og så vælge igen. Ville ønske at man kunne springe direkte imellem kanalerne.
Ville også ønske at man selv kunne bestemme opsætingen af et kit. F.eks. vil jeg ofte gerne have mere end én kick, men man er tilsyneladende låst til samme opsætning, med én kick, to snares og en masse cymbals/hihats. Men det er dog ikke det helt store problem, da man så bare må loade flere instanser af DrumDesigner i sin daw. Man kan så vælge at en instans kun er en kick engine, og ikke et helt kit. Er også lidt generet af at det tager omkring et sekund eller mere, fra når man åbner pluginnet, til selve interfaces kommer frem. Men alt i alt synes jeg at den er fed, og meget vellydende, men der er plads til lidt forbedringer.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Fedt. Efter NI kom med deres synth-tromme engines til Maschine, har jeg bare ventet på at andre fulgte trop. De demoer jeg har hørt fra Maschine lyder vildt godt, især det med at synthesize en hihat er sgu noget af en opgave. Har ikke ordentligt fået hørt demoer af Drum Designer.

Nyt svar