macOS Mojave (10.14)

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Brugeravatar
gs-dk
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Frederiksberg

Re: macOS Mojave (10.14)

Indlæg Skrevet: 26. sep 2018, 08:28

Jeg begriber slet ikke, at man overhovedet overvejer at opgradere, når man ved, at det er det samme HVER ENESTE gang. OS kommer på gaden - folk opgraderer - firmaerne kommer med advarsler - folk brokker sig og bruger masser af tid på at ikke kunne arbejde. Det er jo ikke en naturlov, at man skal opgradere inden for den første uge......men det kommer måske med alderen:).
Brugeravatar
Hald
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg Skrevet: 26. sep 2018, 08:44

Min holdning er at forbrugerne skal presse udviklerne til at tage sig mere sammen, de har jo adgang til BETA udgaver inden for at kunne have deres software klar, nogle opfører sig som om det er en overraskelse hver gang, useriøst.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 9 år med ørene i lydmaskinen -
Brugeravatar
gs-dk
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Frederiksberg

Indlæg Skrevet: 26. sep 2018, 08:55

Men hvis man arbejder professionelt med software og musik - har kunder og skal levere, så er det også useriøst at opgradere uden at sikre sin bagende godt og grundigt. De fleste arbejder med software fra mange forskellige firmaer og nogle af dem meget små - der vil altid være svipsere i blandt. Og som ovenover skrevet - langt de fleste updates er ret ligegyldige alligevel udfra et musiksynspunkt.
Brugeravatar
david mondrup
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Århus

Indlæg Skrevet: 26. sep 2018, 08:59

Ja, jeg tænker også at det er lidt sent at komme med advarsler. Det burde have været muligt inden release. Der findes jo betaprogrammer. Og ja, jeg ved godt at det er det samme hver gang, men det gør det jo ikke bedre. Tværtimod.
David Mondrup

www.monsdrum.com · Engelsholm Højskole
Det er bedre at kloge sig end at dumme sig.
Brugeravatar
Hald
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg Skrevet: 26. sep 2018, 09:03

Jeg er helt enig i at folk der arbejder professionelt med specifikt software til musik og video skal sikre sig at det er understøttet inden. I gamle dage så man jo studiemaskiner der var offline og kørte stabilt software uden opdateringer i 6-10 år.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 9 år med ørene i lydmaskinen -
Brugeravatar
Heine
Producer
Producer

Indlæg Skrevet: 26. sep 2018, 09:31

Sweetwater vedligeholder en fin, opdateret liste over mange producenters produkter og deres kompatibilitet med Mojave:
https://www.sweetwater.com/sweetcare/ar ... atibility/
Heine Svendsen

Musikbutik
http://www.indigo2.dk
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg Skrevet: 1. okt 2018, 02:57

Avid beder folk med Pro Tools om IKKE at opgradere til Mojave endnu:

https://www.pro-tools-expert.com/home-p ... -pro-tools
Brugeravatar
david mondrup
Lydmaskinist
Lydmaskinist

Indlæg Skrevet: 19. nov 2018, 23:47

Soundtoys er ude med version 5.4.0, med understøttelse af Mojave.
David Mondrup

www.monsdrum.com · Engelsholm Højskole
Det er bedre at kloge sig end at dumme sig.
Brugeravatar
Graceville
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: 2300

Indlæg Skrevet: 8. dec 2018, 16:36

Min mac book pro late 2013 kører meget mere smooth med Mojave. Som at have en ny computer. I like.
[b]Arbejdssøgende[/b] inden for musikundervisning i sammenspil, guitar og sangskrivning, samt inden for social mentoring og misbrugsvejledning

Tilbage til "Computer & Software"