Hvordan ser jeres Logic templates ud?

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
docone
Medlem
Indlæg: 414
Sted: Århus

Hvordan ser jeres Logic templates ud?

Indlæg af docone »

Jeg kom til at tænke på hvordan ser jeres templates ud i logic?
Jeg har selv en ret simpel en som jeg bruger, men finder der nu nogen smarte cowboy tricks som jeg ikke lige har tænkt over.

Medlemsavatar
kalen
Medlem
Indlæg: 159
Sted: København NV

Indlæg af kalen »

Jeg har fjernet alt det jeg ikke skal bruge, så jeg starter med et helt tomt projekt hver gang. Jeg kan bedst lide at starte fra bunden og fylde på og i stedet for at prøve og lave én template til hip hop, én til trance, én til dubstep osv. osv. som alligevel aldrig helt passer når jeg så skal i gang, så vil jeg hellere bruge tiden på at lave musik. Jeg har prøvet at lave templates, men jeg gik død i det og brugte mere tid end jeg sparede.
Før Apple får fixet den bug der gør at tilfældige AUX/BUS kanaler af en eller mærkelig grund ikke virker, kan det ikke betale sig at sætte en masse op, der måske ikke virker alligevel, når man skal til og i gang.

Jeg er ellers helt med på den der med at spare tid og have et godt workflow, det har bare ikke virket for mig at lave templates.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg kunne på nuværende tidspunkt sagtens bruge en template til min mixbuss processering, da det altid er samme plugins i samme rækkefølge, med forskellige indstillinger. Det ville nok spare mig et par minutter hver gang, 1-3 gange om måneden.

Men til musik-kreation ville en template være spild af tid for mit vedkommende.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11442
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Jeg har lavet en template for orkestermusik. Jeg har prøvet at lave samme template, som jeg egentlig har i et symfoniorkester og lavet et nogenlunde ens rum ud fra de sample biblioteker, jeg bruger.

Hver sektion (træblæser, messing, strygere osv.) har 3 grupper hver i VE Pro grupperet i producent eller player. Så alle træblæsere i kontakt har sin egen og alle træblæsere i Play har sin.

På den måde, tager det mig 5 minutter at boote op om morgenen og så kører alle samples udenfor Logic og tager ikke unødvendig CPU når jeg er oppe på (stadig meget begrænset) 8GB RAM.
skriver noder

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2938
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

Mit template i Logic Pro X er sat sådan op, så jeg hurtigt kan komme i gang med nye ideér. En stak audio- og midispor ligger klar, og subbus til de forskellige grupper: drums, bass, leadsynths, dubsynths, strings osv. Jeg har ingen effekter indstillet, men har smidt en limiter på stereo out.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Nyt svar