Native Instruments MASSIVE X

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Default avatar
bredal187

Re: Native Instruments MASSIVE X

Indlæg af bredal187 »

Jeg må mangle noget, for der er 23 instrumenter per billede gange 6 billeder, hvilket ikke giver +150 produkter
ni1.PNG
ni1.PNG (254.64 KiB) Vist 1433 gange
ni2.PNG
ni2.PNG (240.58 KiB) Vist 1433 gange
ni3.PNG
ni3.PNG (256.72 KiB) Vist 1433 gange
ni4.PNG
ni4.PNG (240.65 KiB) Vist 1433 gange
ni5.PNG
ni5.PNG (257.18 KiB) Vist 1433 gange
ni6.PNG
ni6.PNG (252.17 KiB) Vist 1433 gange

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Når man ser på deres egen lister er der "kun" 85 instrumenter og effekter samt 50 expansion hvilket giver 135 installationer, så jeg mangler ikke noget. Men det fylder altså kun de 500GB ?

Wierd as f*ck

https://www.native-instruments.com/en/p ... e/compare/

...og det er altså Collectors Editions liste jeg har talt sammen. Så det passer med hvad jeg burde have, men de påstår at de fylder 900GB. Måske har de talt installationsfilerne / rar-filerne man downloader med :lol: :lol: :lol:

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Massive X er forsinket.

ETA Juni

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Embedded de nye billeder fra produktsiden:
https://www.native-instruments.com/en/p ... massive-x/


Billede
Billede
Billede
Billede
Billede
Billede



Og her er Dan Larssons/Letsynthesize's umiddelbare bud på funktionerne. Jeg er ikke enig i det hele.




Synth Anatomy skriver således om den nye information:
http://www.synthanatomy.com/2019/01/new ... tails.html


Jeg kan ikke huske hvor meget der stod i FAQ'en før, men informationen der står der nu er ganske fin, synes jeg.

Det eneste der bekymrer mig lidt på de billeder er, at jeg ikke kan se free-running/u-syncet som en mulighed på Performance(=MSEG). Men der er jo stadig ~5 måneder til de vil frigive den..
Derudover burde de nok ha' postet et billede af en wavetable editor, hvis de da ellers vil lade folk importere deres egne lyde/filer... :)

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Den ser sgu spændende ud. Det virker til at der bliver inkorporeret elementer fra nogle Reaktor ensembles.

Der står i hvert fald "Blue Monark" ved filteret, gætter på at det er filter delen fra Monark. Hvis det er rigtigt har de nok også smidt både oscillatorer og envelopes med.

Det er lang tid siden jeg har købt en synth i plugin format, men må godt nok indrømme de spiller på de rigtige tangenter her.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Den bliver nok relativt attraktiv til prisen, for brugere af Massive i det mindste.
"7. Will there be a discount for existing MASSIVE owners?
Yes! And if you already own KOMPLETE 12 (or ULTIMATE, or the COLLECTOR’S EDITION), you will receive MASSIVE X automatically as soon as it’s released."


Her er hvad "konkurrenterne" koster til normal pris:
Xfer Serum 189$ ~1250 kr
Tone2 Icarus 199€ ~ 1500 kr
Arturia Pigments 199€ ~ 1500 kr
Parawave Audio Rapid 187,49€ ~ 1400 kr
KV331 Synthmaster 90€ ~ 670 kr
U-He Hive 149€ ~ 1100 kr
Og så har jeg nok glemt nogle...

Derudover er der instrumenter som Steinberg Halion 6, UVI Falcon og Spectrasonics Omnisphere, men de er i en anden prisklasse, forståeligt grundet yderligere muligheder.

NI's andre synths koster:
Massive 149€
Reaktor 6 199€
TRK-01 99€
Form 99€
Absynth 5 149€
FM8 149€
Razor 99€
Monark 99€
Flesh 99€
Rounds 99€
Kontour 99€
Reaktor Spark 49€
Reaktor Prism 69€
Skanner XT 49€

Det ville undre mig hvis MASSIVE X koster over 199€. Samtidigt har de ingen "enkeltstående" instrumenter der koster mere end 149€. Nogle af deres sampling-ting koster derover, men der får man normalt også mere end 1 instrument samplet.

Det kunne også være interessant at vide om de har grace period for folk der køber Massive nu, eller om det bare er blandt de dummeste køb man kan gøre for tiden.. :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Kom lige til at tænke lidt over tiden. Det er 4 måneder siden de sagde, at den kom om 5 måneder. Nu har de udskudt den med 5 måneder, så 9 måneder fra annonceringen, istedet for 5...
Men det virker heller ikke til at de har såå mange udviklere igen.

Medlemsavatar
Fabian
Forum Donator
Indlæg: 1011
Sted: Redhotplanet.dk

Indlæg af Fabian »

'Kæft den ser vild ud :shock:
Christoffer I. N. skrev:Det eneste der bekymrer mig lidt på de billeder er, at jeg ikke kan se free-running/u-syncet som en mulighed på Performance:
Er det her under Performance du mener? Det ligner at der nogle flere muligheder (user, overlay):
Vedhæftede filer
Screen Shot.jpg
Screen Shot.jpg (14.28 KiB) Vist 1330 gange
"Here’s to the crazy ones. The misfits. The rebels. The ones who see things different"

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ja det har jeg godt spottet. Synes du ikke der mangler begreber som free og retrig? :) Men ja vi ved jo ikke hvad der er bag de 2 andre faner.

Medlemsavatar
Fabian
Forum Donator
Indlæg: 1011
Sted: Redhotplanet.dk

Indlæg af Fabian »

Jo, det bør da være muligt, kan ikke se hvorfor det skulle være udeladt.

En ting ved Serum som jeg holder af at bruge, er den modul-baserede Fx sektion, det medfølger også separat. I MassiveX ser den del relativ simpel/begrænset ud. Det ligner, at der i højere grad lægges op til at benytte Reaktor effects, interfacet ligner umiddelbart også et Reaktor Ensemble, så måske det er slut med Massive som stand alone..
"Here’s to the crazy ones. The misfits. The rebels. The ones who see things different"

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Det bliver et standalone plugin.
https://www.native-instruments.com/en/p ... ive-x/faq/

Jeg synes FX systemet i MASSIVE X ser meget interessant ud, at man kan vælge 3 eller flere, at ting (umiddelbart) kan routes frit.

Men ja en FX udgave ville være fedt, så der var mulighed for oscillator modulation af et filter på et eksternt signal, e.l.

Medlemsavatar
Fabian
Forum Donator
Indlæg: 1011
Sted: Redhotplanet.dk

Indlæg af Fabian »

Ok nice, tak for link:)
"Here’s to the crazy ones. The misfits. The rebels. The ones who see things different"

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Der er kommet en artikel som måske går mere i dybden med MASSIVE X. Jeg har ikke læst den endnu.
MASSIVE X Lab - Welcome to MASSIVE X:
https://blog.native-instruments.com/mas ... massive-x/

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Det lyder da spændende, dog ingen ord om import af egne wavetables. Så det sker nok ikke.
9 Envs/LFOs, lækkert. Wavetable Phase Feedback og generelt et åbent og asidigt modulation system, som de også har hintet af med screenshots'ne.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ny artikel, om oscillatorerne:
https://blog.native-instruments.com/mas ... r-section/


Videoer fra artiklen:






Stadig ingen info om load af egne waveforms/wavetables. Og så alligevel.

"Formant (or Formant Capture) mode does what you would probably expect – it allows you to play a waveform at different pitches without affecting the amplitude of the formant frequency, thus avoiding the ‘chipmunk’ effect. But it also allows you to introduce this effect manually, irrespective of pitch. To enable this, all the wavetables are imprinted with a new layer of metadata, Formant Center, which lets the wavetable engine know the pitch of the original table. Of course, formant manipulation is only really apparent when the source sound has complex formant data, so this is one of the few modes in which sine, saw, and square waves cannot be heavily manipulated."

Og det giver jo fin mening, at systemet så skal være lukket.

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Jeg glæder mig åndssvagt meget.... hold nu kæft, hvor virker den svedig :-O

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Hvis de holder deres Juni mål, så er der 2½-6½ uge til udgivelse. Jeg ville nok forvente endnu et blog indlæg fra dem inden..

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Yup :-/

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Christoffer I. N. skrev:Hvis de holder deres Juni mål, så er der 2½-6½ uge til udgivelse.
Og til -50% qua deres sædvanlige sommerrabat.

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1500
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Hvad tænker i om GUI?
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1500
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

‘Gorilla’ is the name of one of the oscillator modes – you’ll know why when you hear it.
Måske lidt at se frem til :dollargrin:
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

stralner skrev:Hvad tænker i om GUI?
Med det vi har set indtil videre, så synes jeg det ser OK ud. Jeg kunne måske godt bruge lidt mere visuel separation mellem de forskellige moduler.
At man skal klikke forskellige grupper af envelopes, lfo's, routing m.m. frem er vist den eneste måde at lave det fornuftigt på, når de vil have alle de muligheder.
De har valgt at farvekode de forskellige typer modulators. Det er dejligt, måske måtte det gerne være endnu mere fremtrædende.
Hvis de havde valgt at gøre det på en anden måde, så ville jeg gerne ha' haft noget mere farve på GUI. De forskellige oscillator modes måtte gerne have forskellige farver eller bestemte detaljer i den del farvet. Jeg siger ikke at det skal blive det rene maleri, men lidt farve har aldrig skadet på et grå-hvid og grå-sort GUI..

De har proppet et Melda scope på i de videoer dér, de burde ha' et skop indbygget. Med den måde GUI er opbygget nu, er det nok svært at lave en forlængelse med et kvadratisk skop, uden at det skal fylde hele skærmens bredde...

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1500
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Christoffer I. N. skrev:
stralner skrev:Hvad tænker i om GUI?
Med det vi har set indtil videre, så synes jeg det ser OK ud. Jeg kunne måske godt bruge lidt mere visuel separation mellem de forskellige moduler.
At man skal klikke forskellige grupper af envelopes, lfo's, routing m.m. frem er vist den eneste måde at lave det fornuftigt på, når de vil have alle de muligheder.
De har valgt at farvekode de forskellige typer modulators. Det er dejligt, måske måtte det gerne være endnu mere fremtrædende.
Hvis de havde valgt at gøre det på en anden måde, så ville jeg gerne ha' haft noget mere farve på GUI. De forskellige oscillator modes måtte gerne have forskellige farver eller bestemte detaljer i den del farvet. Jeg siger ikke at det skal blive det rene maleri, men lidt farve har aldrig skadet på et grå-hvid og grå-sort GUI..

De har proppet et Melda scope på i de videoer dér, de burde ha' et skop indbygget. Med den måde GUI er opbygget nu, er det nok svært at lave en forlængelse med et kvadratisk skop, uden at det skal fylde hele skærmens bredde...
Jeg kan tror jeg godt affinde mig med opsætningen, men er sgu lidt bekymret for det hvide look.. 3-4 timer og jeg frygter at hornhinden bliver brændt af :lol:

Ej seriøst, men det er hårdt ved mine øjne i længden, så er mere til lidt mørke baggrunde..måske er det bare mig?
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg tror den der grå tone nok skal blive fin at se på i længere tid.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

... De har vel ca. en uges tid nu..

Nyt svar