Simpel indspilning og mixning af midilyd og vokal - hvad skal jeg vælge?

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Default avatar
Stepnote
Medlem
Indlæg: 5

Simpel indspilning og mixning af midilyd og vokal - hvad skal jeg vælge?

Indlæg af Stepnote »

Hej forum

Jeg håber der er nogle her som har lyst til at hjælpe med input.

Jeg brug for at kunne indspille 2 ting: 1) backing tracks til nodeudgivelser i mit forlag og 2) lydspor til små promo videoer.
Derfor søger jeg input til software og udstyr som vil være gode valg til mit behov.

Hvis jeg bruger forkerte betegnelser i min beskrivelse, er det fordi jeg ikke ved noget som helst om området :-)

Software og lyd(kort?)
Hvad skal jeg vælge hvis jeg skal indspille nogle simple spor fra et keyboard med trommelyd, bas og keyboard - samt lægge vokalstemme på?
Det er vigtigt at det er let at bruge, da jeg gerne vil hurtigt i gang uden at skulle tage kurser eller se mange Youtube videoer. Samt da mit tekniske niveau på dette område er, som du nok har luret, meget lavt :-)

PC
Jeg har en Windows Laptop med moderate specs og vil gerne bare kunne bruge den.

Mikrofon
Skal jeg vælge en USB mikrofon, eller er der andre muligheder

Apparatet jeg ikke vidste at jeg også skulle bruge
Kræver sådanne optagelser og redigeringer et led jeg har overset? Fx. noget eksternt lydkort, et eller andet modul, eller andet?

Og så det med videoen...
Hvis musikoptage og -redigeringsprogrammet også kan håndtere at klippe og mikse videooptagelser sammen med lyd, så er det bare en ekstra bonus.

Ser meget frem til at få nogle inputs og glæder mig til at lege med indspilninger og mixning.

På forhånd tak.
David Nejrup
David

[url=http://www.stepnote.dk]Stepnote[/url]
[url=http://www.stepnotebooks.dk]Stepnotebooks[/url]

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Hvis du køber en USB mikrofon, vil du mangle muligheden for at optage det der keyboard. Så jeg ville nok sigte efter et eksternt lydkort og så en mikrofon med et XLR stik som passer til.

Hvis du både vil kunne redigere lyd og video i samme program, er programmet Vegas måske et bud.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Nyt svar