Klevgrand GotoEQ - Dynamisk EQ + Pultec Shelves/Cuts

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Elsker navnet. :D

Hader dog perspektivet på knapperne. Generelt er perspektiv i plugins skide klamt. Den røde knap er også lige hidsig nok og kontrasten mellem baggrunden og de hvide knapper er for lav. Kunne også godt ønske mig at hi pass filteret gik en del højere op, hvis det virkeligt skal blive min go to eq til mix. Vil dog prøve demoen af.

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Perspektivet på dette plugin ser underligt ud. Jeg kan godt lide at der er lidt dybde, men det der ser forkert ud?

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Det ligner at man ser ned på det, istedet for lige på.

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Christoffer I. N. skrev:Det ligner at man ser ned på det, istedet for lige på.
Faktisk ser det ud som om at pladen, tekst og input / output er lige på og at knapperne sidder skævt på det hele... meget underligt.

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Det er synd, for jeg kan ellers godt lide design ideen.

Synes det er meget godt set med en simpel implementering af dynamiske bånd, den ser ret ligetil ud. Er dog enig i at highpass minimum burde gå til 160-180 eller mere.

Edit: Intet meter på de dynamiske bånd kunne man godt savne.

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Jeg jeg kan også godt lide det minimale ved fronten samt at knapperne blot er cylindere. Meget ala de nye Rupert Neve ting.
Og ja det er en super ide med simple dynamiske bånd, men man kommer nok til at savne et meter.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg kan vitterlig ikke se, hvad der skulle få mig til at bruge dette plugin frem for TDR Nova GE. Det er da et meget fancy design, men der er godt nok mange kunstige begrænsninger i bruger interfacet.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37670
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

bredal187 skrev:Perspektivet på dette plugin ser underligt ud. Jeg kan godt lide at der er lidt dybde, men det der ser forkert ud?
Der også noget konveks/konkav illusion over det:

Billede

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Jeg er underlig, men jeg synes faktisk den er pæn. Men måske lidt stor nok. Til gengæld synes jeg ikke den skrå vinkel er praktisk, og jeg synes også man skal kigge for godt efter for at se hvor der er skruet op eller ned. Så det design scorer ikke så højt på min brugbarhedsskala.

Gad vide hvad der sker hvis man både giver den 12 dB boost og 12 dB attenunation samtidigt på samme bånd, for det ser det jo ud til at man kan.

Men dynamisk EQ? Sådan en lavede jeg engang. Da jeg hørte hvad det gjorde ved fasen, holdt jeg op med at bruge den igen.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Joachip skrev:Gad vide hvad der sker hvis man både giver den 12 dB boost og 12 dB attenunation samtidigt på samme bånd, for det ser det jo ud til at man kan.
Det skulle fungere ligesom på Pultec.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37670
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Joachip skrev: Men dynamisk EQ? Sådan en lavede jeg engang. Da jeg hørte hvad det gjorde ved fasen, holdt jeg op med at bruge den igen.
Dynamisk EQ lyder oftest bedre end traditionel multibånd med faste crossovers og rekombinering.

Når den dynamiske EQ ikke arbejder aktivt er den 100% transparent, hvor en alm. multibånd altid ændrer fasen i X antal crossovers.

Alene derfor er de fleste mastering engineers gået over til dyn EQ eller lign. koncept (Pro-MB).

Fasedrejningen i en dyn EQ er jo proportional med det cut (eller boost) man laver, så grundlæggende ikke mere problematisk end en hvilken som helst anden IIR EQ udover at den er dynamisk.

Jeg håber FabFilter laver en egentlig dynamisk EQ som næste plug-in i stedet for den mellemvare Pro-MB er, dvs. mulighed for super smalle Q-værdier og nem enkeltbåndskontrol.

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Holger skrev:Når den dynamiske EQ ikke arbejder aktivt er den 100% transparent, hvor en alm. multibånd altid ændrer fasen i X antal crossovers.
Helt helt enig.
Holger skrev:Fasedrejningen i en dyn EQ er jo proportional med det cut (eller boost) man laver, så grundlæggende ikke mere problematisk end en hvilken som helst anden IIR EQ udover at den er dynamisk.
Jeg ved faktisk ikke helt... for det jeg har lagt mærke til, er at når boost/attenuation mængden ændrer sig løbende, så er det som om fasedrejet bliver særligt tydeligt. Det høres som at lydbilledet bliver mere mudret end hvis EQ'en bare stod stille.

Det kan være jeg skal prøve nogen nyere plugins af den her slags igen, og se om de måske har fået bekæmpet problemet på en eller anden magisk måde.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37670
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Joachip skrev:Jeg ved faktisk ikke helt... for det jeg har lagt mærke til, er at når boost/attenuation mængden ændrer sig løbende, så er det som om fasedrejet bliver særligt tydeligt. Det høres som at lydbilledet bliver mere mudret end hvis EQ'en bare stod stille.
Jeg kunne forestille mig at intermodulationen spiller ind her mere end det er faserotationenen.

Jeg bruger generelt en del lookahead + ProMB har ulineær release der automatisk forlænge releasetiden ved større gain reduktioner.

Med længere lookahead er hurtigere attack sjældent det store problem i forhold til intermodulationsforvrængning.

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Det er et rigtigt godt bud.
Måske har jeg netop været lidt for frisk med at bede om umulige ting (for hurtige ændringer ved for dybe frekvenser).
Jeg må nok prøve igen snart, og være lidt mere påpasselig. ;)
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Nyt svar