Køb af Bærbar.

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
nickkbh
Forum Donator
Indlæg: 2362
Sted: Bangkok,Thailand

Køb af Bærbar.

Indlæg af nickkbh »

Jeg skal have en ny Bærbar.

Jeg bruger Logic, så windåse er ude.

Jeg har for så vidt råd til at købe den en 15' Macbook pro, i standard configuration, evt med opgraderet processor.
Men er den for stor. Jeg er vandt til en 13" Air, some jeg synes er en glimrende størrelse.
Men jeg har ikke lavet andet en kontorarbejde på den.
Kun meget lidt editering.

For de samme penge kan jeg opgradere en 13" med næsten samme specs, pånær cpu.
Den er så lidt mere bærbar.

Den skal fungere som kontormaskine, men jeg vil kunne tilslutte den til mit nuværende studie setup.
Jeg kører PT en hack med en 7700k processor, som fungerer glimrende.
Og den bliver nok siddende. Men er god bærbar er jo næsten lige så hurtig.

Den skal holde mindst 5-6 år. Hvilket jeg synes er realistisk, med de nuværende cpu'er.

En tredie mulighed kunne være at købe en brugt 2017 model, og spare lidt penge.

Jeg hælder umiddelbart til 13* modellen.
Men hvad synes lydmaskinen.
Det er jo lidt af en udskrivning, så gode råd, kan være dyre....
Er der et argument jeg har overset.

PFT

Nicolai

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Jeg kører på en 2013model på 16gb ram og er egentlig godt tilfreds, men jeg laver heller ikke de store tunge lagkageting for tiden. Dertil har jeg en UAD apollo twin duo hvor det hjælper en del at dens plugins kører på dsp. De nye midi instrumenter Studio Strings og Studio Horns kører dog lige en tand for tungt til at man kan bruge dem. Jeg bruger osse ofte, når jeg endelig har flere spor, Bounce In Place, hvis det er midi eller med et tungt plugin og indsynger i et nyt projekt med hovedprojektet i et stereospor.

Jeg tænker du kan være mere præcis ift hvad dit behov er. Skal du indspille audio og hvor mange spor ad gangen. Afvikler du meget midi osv.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Default avatar
mixolydisk
Medlem
Indlæg: 177

Indlæg af mixolydisk »

Jeg havde helt klart hoppet på 2018 modellen for at få 8. generation i7'eren (som de også klemmer ned i 13" modellen). Bemærk dog at den cpu de putter i 13'eren desværre kun er quad core, hvor den helt store opgradering på 8. gen jo ellers har været skridtet op til 6 kerner, som du kun får i 15'eren.

Den kommer desværre ikke rigtig tæt på at matche din i7700k stadig :) Det er en dejlig CPU

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Ud over det med 4 core vs 6 core, så er en anden vinkel er det med skærmstørrelsen. Jeg synes det bliver noget gnidderfnidder, at bruge DAW på en 13".

Så jeg ville nok gå efter en 15".

Men det afhænger jo selvfølgelig af, hvor meget andelen af "kontormaskine" er i mod "DAW" - og selvfølgelig hvor meget den skal slæbes rundt.

Jeg synes selv en 13" er fed til at fungere som "slæb rundt" maskine.

Haha - jeg er slet ingen hjælp her. :-P

Medlemsavatar
nickkbh
Forum Donator
Indlæg: 2362
Sted: Bangkok,Thailand

Indlæg af nickkbh »

Tak for input. Det er en stor hjælp.

Det er primært til at lave lidt sketches.
Evt lidt live optagelse.
Men osse lidt video redigering.

Men det er jo nok stadig primært en kontor maskine.

Det tunge kommer til at foregå på Hack'en.

Umiddelbart vil jeg helst have en 13", da jeg har været glad for 13" på min air.
Og jeg rejser en del, så det er rart den ikke er for stor.
Men de nye 15" er egentlig ikke specielt tunge.

Jeg har iøvrigt bestilt en 1tb usbc ssd hd til at assistere.
Så det burde hjælpe lidt.

Medlemsavatar
nickkbh
Forum Donator
Indlæg: 2362
Sted: Bangkok,Thailand

Indlæg af nickkbh »

Så er der en 13" I7, MBP med 512gb HD og 16gb ram, på vej.
Var ellers lige ved at købe en 2017 15" topmodel, men efter et besøg i en butik, synes jeg den var for stor.
Det med størrelsen, for at virkelig være bærbar synes jeg 13" er grænsen. 15" er lige lidt for stort, og så er den lidt tungere.
Og en 13" skærm er stor nok til at se an film og redigere lidt på farten.

Nyt svar