Audio dropouts på USB hub

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Audio dropouts på USB hub

Indlæg af david mondrup »

Ny Macbook Pro (yay)!
Skærmbillede 2018-07-31 kl. 19.51.00.png
Skærmbillede 2018-07-31 kl. 19.51.00.png (301.88 KiB) Vist 381 gange
Jeg oplever audio dropouts med mit RME FF UC. Jeg har lokaliseret det til at det sker når der er aktivitet på min eksterne harddisk, som jeg bruger til Time Machine. Både RME og harddisk er sluttet til min USB hub, USB3, powered med 7 porte: https://plugable.com/products/usb3-hub7-81x/. Jeg kan løse det ved at slutte RME'en til sin egen port direkte på computeren, men ville egentlig helst have at det hele sidder i hub'en. Kan jeg gøre noget for at få det til at køre? Er vi ude i en ny hub, og i så fald hvilken? Jeg bruger alle 7 porte, til hhv.:
- Harddisk
- RME FF UC
- AKAI APC20
- AKAI LPD 8
- M-Audio Oxygen 25
- iPhone
- iLok
(- af og til skifter jeg en af dem ud med et Lenovo eksternt DVD drev, når jeg lige har brug for det, men det har jeg ikke prøvet på den nye maskine endnu).

Det kørte problemfrit på min gamle 2010 MBP, så jeg er fortrøstningsfuld :)
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Er du opmærksom på:

"Hvordan opnår jeg den bedste ydeevne fra USB 3-porte?

Den første enhed, du tilslutter, konfigurerer porten, så du skal altid tilslutte USB 3-kompatible samlingspunkter eller enheder først.

Hvad sker der, hvis jeg først sætter en USB 2-enhed ind i USB 3-porten?

Hvis du tilslutter et USB 2-samlingspunkt først, kører alle tilsluttede eller serieforbundne enheder med samlingspunktets maksimale overførselshastighed for USB 2 (480 Mbps)."

https://support.apple.com/da-dk/HT201163

Og er en af dine andre enheder evt USB 1.1 som hiver det hele ned på 12 Mbps overførelse?

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Noget andet er, at der har været problemer med RME og High Sierra:

https://www.forum.rme-audio.de/viewtopi ... =26881&p=2

Ser ud til, at det er patched i svar 55. Har du hentet nyeste driver og ikke overført en gammel via migration assistant?

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

david mondrup skrev:Ny Macbook Pro (yay)!

Det kørte problemfrit på min gamle 2010 MBP, så jeg er fortrøstningsfuld :)
Havde din gamle mac USB3 porte? Hvis ikke har du i så fald en del af forklaringen ..

Gætter på du ikke har brug for løftede pegefingre omkring usb-hubs .. men ff400 uc er trods alt en usb2 enhed, og hvis man nu antager din usb-hub mener dig det bedste, og skifter transfer-mode alt efter om der er usb2 eller 3 trafik, så er det nærliggende at antage det kan give glitches ..

Hvad hvis du nu fandt et gammelt usb2 b>a kabel, og prøvede det mellem din hub > computer? Ved faktisk ikke om det er kompatibelt, men hvis det nu var - og tingene virkede som de skulle, er du i hvert fald klogere på problemet ..

Jeg er med på at mit forslag delvist er dækket ind af de foregående svar, men tænker trods alt at det er en ret simpel måde at troubleshoote på ..
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Tak for indsigtsfulde og oplysende svar. Min gamle mac havde USB2 porte, så forklaringen med at opgraderingen til USB3.0 kan give glitches giver umiddelbart mening. Jeg prøvede at skifte til et USB2 kabel, men det løste desværre ikke problemet. Jeg prøvede også et USB1.1 kabel, hvilket omgående satte alt ud af spillet på nær to MIDI controllere. Interessant.

Jeg sover lige på det ...
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
KimSteff
Medlem
Indlæg: 322

Indlæg af KimSteff »

Jeg havde for nyligt problemer med dropout på en USB2 port grundet et dårligt kvalitets USB kable!.. Bare en reminder at det også har betydning.

Nyt svar