Glitches og lydproblemer med RME Lydkort??

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
trueilla
Medlem
Indlæg: 126

Glitches og lydproblemer med RME Lydkort??

Indlæg af trueilla »

Hej alle sammen.

Jeg har en Macbook Pro Retina Mid 2014. Jeg har installeret High Sierra med alle de nyeste Apple updates, samt den nyeste RME driver (v.3.08) til mit UCX lydkort som jeg har forbundet gennem USB. Mit problem er at der er sindsygt mange problemer med udfald & glitches i lyden. Det er lige meget om jeg blot hører musik på Spotify, youtube eller om jeg indspiller/producerer/mixer i både Cubase 9.5.30, Pro Tools 2018.4.0, Maschine 2.7.6. Dvs. alle de nyeste versioner af de respektive DAW's med den nyeste driver fra RME. Ganske vist har jeg en 3 år gammel computer, men det burde simpelthen ikke være et problem, da den er helt ny formateret.

Jeg havde tidligere installeret El Capitan på computeren, men der var mine lyd glitches efterhånden blevet så utålelige, at jeg så mig nødsaget til at opdatere til nyeste version OSX - på opfordring fra en af RME's ansatte på deres forum.

Jeg kan se internationalt på RME's forum, at der umiddelbart er mange der har de samme problemer som mig.....men what to do??

Er der nogle af jer godtfolk som også lider under denne sygdom med jeres RME Lydkort? Og er der nogen som måske ved hvad der foregår eller har fundet nogle løsningsmodeller?

Mvh. Troels :( :cry:

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Prøv at opdatere dine nvidia drivere (hvis man kan det på osx?)

Kan man overvåge/checke DPC latency på osx? Hvis ja så check hvad det er, der giver udfald.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

MrBacon skrev:Prøv at opdatere dine nvidia drivere (hvis man kan det på osx?)

Kan man overvåge/checke DPC latency på osx? Hvis ja så check hvad det er, der giver udfald.
Systemdrivere er "indbygget" i macOS og DPC latency er en Windows-only ting. Core Audio på macOs fungerer på en anden måde.

--- slettet noget ævl, jeg skrev ---

EDIT: Kigger lige noget mere på det.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Kan du kort liste op, hvad du har prøvet at gøre?

Medlemsavatar
Fabian
Forum Donator
Indlæg: 1011
Sted: Redhotplanet.dk

Indlæg af Fabian »

Har du også flash'et UCX med seneste Firmware update (UCX:47/260/27/13), og tjekket at Fireface App'en viser samme FW version?
Jeg har ikke selv den type RME lydkort eller udfald, men bemærker blot du slet ikke nævner Firmware.
"Here’s to the crazy ones. The misfits. The rebels. The ones who see things different"

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Når du installerer 3.08 driveren, har du så "givet tilladelse" under installationen, som det er beskrevet her:?
Skærmbillede 2018-06-13 kl. 21.23.49.png
Senest rettet af SustainerPlayer ons 13. jun 2018 21:24, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Fabian
Forum Donator
Indlæg: 1011
Sted: Redhotplanet.dk

Indlæg af Fabian »

SustainerPlayer skrev:Når du installerer 3.08 driveren, har du så "givet tilladelse" under installationen, som det er beskrevet i Readme-filen?
ja klart, hvis noget ikke funker, er det værd at checkke macOS Gatekeeper.

men altså, såfremt usb driveren er installeret korrekt, bør det ligeså fremgå i Fireface app'en.
Senest rettet af Fabian ons 13. jun 2018 21:26, rettet i alt 1 gang.
"Here’s to the crazy ones. The misfits. The rebels. The ones who see things different"

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Kørte lige installationen (for man kan jo ikke få for mange drivere). Og det kommer således:
Skærmbillede 2018-06-13 kl. 21.30.10.png
Skærmbillede 2018-06-13 kl. 21.30.22.png

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

"Tillad"-knappen "lever" kun i 30 minutter. Og i så fald, man ikke har fået klikket den inden, skal man køre installationen igen.

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

SustainerPlayer skrev:
MrBacon skrev:Prøv at opdatere dine nvidia drivere (hvis man kan det på osx?)

Kan man overvåge/checke DPC latency på osx? Hvis ja så check hvad det er, der giver udfald.
Systemdrivere er "indbygget" i macOS og DPC latency er en Windows-only ting. Core Audio på macOs fungerer på en anden måde.

--- slettet noget ævl, jeg skrev ---

EDIT: Kigger lige noget mere på det.
Tænkte jeg nok, da jeg så at der ikke var osx drivere på nvidia.

Jeg har selv samme problem på Windows med RME kort. Syntes da ellers jeg så noget om dog latency på Macs... men det eksisterer ikke siger du?

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Rme er kendt for at være super stabilt og køre rigtig godt. Det vil hjælpe hvis du prøver kortet på en anden Mac og ser om du også har problemer der. Så ved du om det er din maskinen eller kortet den er gal med.
Har selv kørt rme og gør det også pt og det har været noget af det mest stabile og dejlige i mange år.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Nyt svar