VPS Avenger tråden

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

VPS Avenger tråden

Indlæg af stralner »

Avenger har af en eller anden grund ingen tråd...det har den nu!

Set ud fra mit perspektiv er denne den mest komplette synth på markedet. Jeg tror også at de fleste vil kalde den nem at gå til :-D

Jeg vil ikke gå i detaljer, men siger det bare.. du skylder dig selv at prøve den af! Når jeg kalder den mest komplet så er det primært fordi at de 32 ifx plugins der medfølger dækker 95% af ethvert behov. Og kvaliteten er absolut noget af det bedste i udbud!

Se evt. mere på: http://www.vengeance-sound.com/plugins. ... e=OVERVIEW








Cubase 11 pro

Medlemsavatar
danstanley
Medlem
Indlæg: 911
Sted: Frederikshavn

Indlæg af danstanley »

fedt, fandt den som torrent ! skal da lige prøves
https://24bit.dk - Cockos Reaper - Ableton Live 12 - Logic Pro X - macOS Sonoma 14.0 - Mac Mini M2 PRO

Medlemsavatar
danstanley
Medlem
Indlæg: 911
Sted: Frederikshavn

Indlæg af danstanley »

det gas:-) Men demoen skal da nok prøves
https://24bit.dk - Cockos Reaper - Ableton Live 12 - Logic Pro X - macOS Sonoma 14.0 - Mac Mini M2 PRO

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

danstanley skrev:det gas:-) Men demoen skal da nok prøves
Torrents...Som at køre en stjålen bil.. :-P

Demo´ er nu også pænt træls, men dur til det de er skabt til..trods alt :wink:
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Crazy - den virker jo superfed. :gasp:

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

SustainerPlayer skrev:Crazy - den virker jo superfed. :gasp:
Ja den er lidt dope :wink:

Jeg har haft længe og har undret mig over at ingen faktisk har nævnt den. ud over at den er teknisk stærk, så har den også lige minichain,ministop, trancegate, og meget andet som gør den til lidt af et powerhouse!

Du behøver faktisk ikke andet end denne og et DAW for at lave EDM :jam:



Cubase 11 pro

Medlemsavatar
EmilZ
Medlem
Indlæg: 603

Indlæg af EmilZ »

Har haft den siden den kom ud.

Tror problemet er, at der er for mange features, samt et uoverskueligt interface i forhold til eksempelvis Sylenth1 eller Serum.
Jeg bruger kun Avenger hvis jeg skal lave noget komplekst eller lege med presets, ellers bruger jeg typisk Serum.

Men det er helt klart en af de fedeste synths derude.

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

EmilZ skrev:Har haft den siden den kom ud.

Tror problemet er, at der er for mange features, samt et uoverskueligt interface i forhold til eksempelvis Sylenth1 eller Serum.
Jeg bruger kun Avenger hvis jeg skal lave noget komplekst eller lege med presets, ellers bruger jeg typisk Serum.

Men det er helt klart en af de fedeste synths derude.
Jeg tror, at hvis du sætter lidt tid af at så vil du opdage at Vengence har lavet ret mange toturials og indepth video´s som modsat alle andre jeg er bekendt med gør Avengers features MEGET logiske og nemme at forstå :wink:

Der er 25 af slagsen! Og den flinke mand i disse video´er, kan de fleste lærer en ting eller 2 af så værd at se selvom man ikke har Avenger!!!


Senest rettet af stralner ons 9. maj 2018 21:31, rettet i alt 1 gang.
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
EmilZ
Medlem
Indlæg: 603

Indlæg af EmilZ »

Jeg har skam set alle de tutorials, og kender godt til Manuel Schleis og hans arbejde.

Det ændrer ikke på, at Avenger ikke er lige så nem og hurtig at gå til, i forhold til førnævnte synths.
Der er ikke noget ulogisk ved synthen, der er bare et alt for stort arsenal af features som er med til at gøre det rodet og uoverskueligt, specielt hvis man ikke er ude på at lave noget vildt komplekst.

Så bruger den iøvrigt enorm meget CPU til tider, selv på en 8700k.

Det skal ikke forstås som brok, for jeg elsker synthen og bruger den tit, men det er ikke den første synth jeg tænker på, hvis jeg skal lave nogle mindre komplekse lyde.

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Man kan jo ikke få en synth med mange features og samtidig en der er enkel!

VPS Avenger til gengæld er delt pænt og enkelt op hvilket gør at selv de uøvede ret nemt kan bruge den. >Skal vi drage sammenligning er Serum mere uoverskuelig opbygget. Jeg vil dog mene, at kan man sin basale teori i synthprogramering og ved bare lidt om routing er Avenger, utrolig simpel at bruge og alle synths vil være ret lige til at springe på.
Så bruger den iøvrigt enorm meget CPU til tider, selv på en 8700k.
Jeg testede lige dit udsagn om højt cpu forbrug af... det kan jeg altså ikke se på min noget ældre 4790K Cpu/32 gb ram. Slet ikke. Testet i Cubase!

Men nogle kan lide mor, andre datteren... det kan ikke debateres :-D
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Update 1.2.5 kommer snart :-)


Cubase 11 pro

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Gennemgang af nye features i V1.4.0:


Medlemsavatar
EmilZ
Medlem
Indlæg: 603

Indlæg af EmilZ »

Fra Manuel Schleis:
some important news:

Unfortunately the appearance of recent warez really hurt us hard. Using NOT the elicenser protection for VPS Avenger was a bold decision we made, listening to all those customers, who want to travel with their laptops, or dont want to plug a dongle permanently in general - but finally it turned out it was the wrong decision. Now we basically have to start from zero again. Its sad, that nowadays you are forced to do such protection measures, but unfortunately thats the world. I had a long talk with Rene and different solutions were on the table and I want to be completely honest here with you guys: One of them was, that version 1.5. becomes dongle protected and therefore NOT a free update. But since we already told you, that it will be free for our customers, we will stick to this promise - although the circumstances have changed. Version 1.5.X (+following bugfixes) will be the last bigger free update for Avenger with new content. It will contain the guitar module, a free XP, new analog filters, new skin, new factory library stuff and much much more. After this, I am sad to say, that it will be impossible for us to continue the way we did so far. We were happy, that we could spend the last 2 years mainly working on fun stuff, such as bringing you new features and sounds - but as the situation is now, much time is needed to maintain the copy protection. It will start with Avenger 2.0, which has to be a paid update (no price set yet) and will introduce (beside new features) the eLicenser dongle again, which was the only 100% secure mechanism for us yet: Our Dongle protected plugins were never cracked in any way. It will take quite a long time and effort to switch to the new protection system, so dont expect this update anytime soon. Furthermore each license key for the elicenser will cost money, so the update can't obviously be free. Updates after 2.0 will be free of charge again of course.

I know that some of you may not want to do the change to version 2.0 then, because they want no dongle, but unfortunately we have no other choice at the moment. They can of course still stick to their 1.5.x which will get bugfixes if necessary. There already have been more free updates and features for Avenger, than other products get in their entire lifetime. So no need to complain about sticking to 1.5.x. since its a fully fledged Avenger.

There was a similar situation with Nexus 1 > 2 if someone remembers.

Thanks to all loyal and nice people here in this group, who accompanied us so far!

Once it is 100% sure again (with v2.0), that only our customers who paid have acces to it, we will continue to make gifts in form of free sounds or new features. Looking forward to it!

I would strongly advise not to use any illegal XPs, especially not with your legit versions...

As some may have read, we planned to move our older plugins to a non-dongle protected system, but atm this plan is no longer valid obviously.

ps: only thing which could make us move away from the dongle plan would be, that 1.5.0 (which will get some copy protection fixes) will be secure and uncracked during the year of development for 2.0.
TLDR: Avenger 2.0 bliver en paid update, og får (højst sandsynligt) eLicenser dongle protection.

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Kilde?


Medlemsavatar
metal
Medlem
Indlæg: 946
Sted: Midtjylland

Indlæg af metal »

Det er okay med en betalt opgradering til 2.0. Der er kommet mange opdateringer med mange nye funktioner siden 1.0 releaset - så fred være med det. Og skiftet til eLicenser havde jeg nok også forventet ville komme på et eller andet tidspunkt. Jeg tror faktisk ikke så meget at ændringen skyldes at Avenger er blevet cracket men mere at de er så afhængige af deres expansions - og at de også er blevet cracket, har for stor indvirkning på deres indtjening. Så derfor er de tvunget til at lave ændringen. Avenger kan man jo kun sælge een gang til en kunde, men en lind strøm af expansions sikrer dem et noget bedre indtjeningsgrundlag pr. kunde - så jeg forstår ganske udmærket deres beslutning. Og så skidt er eLicenser jo altså heller ikke. Har aldrig haft problemer med det igennem mange mange år. Og så har man altid sin licens uanset om firmaet går belly-up.

Medlemsavatar
EmilZ
Medlem
Indlæg: 603

Indlæg af EmilZ »

Jeg har såmænd heller ikke noget i mod det, har i forvejen en alligevel. Men folket er enormt splittet, hvis man kigger inde på gruppen. Nogle er rasende, og vil straks af med deres licens.

Men jeg forstår godt Manuel og hans team. Det er en ærgerlig situation, og de har ikke rigtig andre muligheder.

Default avatar
mixolydisk
Medlem
Indlæg: 177

Indlæg af mixolydisk »

Hvorfor har de ikke andre muligheder?

Hvis de tror at crackede kopier på magisk vis 1:1 omsættes til solgte kopier så tager de fejl.

Desuden findes der også dongle-fri systemer, som f.eks. Waves, Native eller iLok gør det. Fysiske dongles er sgu for gammeldags, og jeg tror de kommer til at miste flere kunder end de vinder ved at gøre det "uncrackable".

Bagefter, når deres salg er dårligere end inden dongle, kommer de sikkert til at sige at det hele var pirateriets skyld.

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

mixolydisk skrev:Hvorfor har de ikke andre muligheder?

Hvis de tror at crackede kopier på magisk vis 1:1 omsættes til solgte kopier så tager de fejl.

Desuden findes der også dongle-fri systemer, som f.eks. Waves, Native eller iLok gør det. Fysiske dongles er sgu for gammeldags, og jeg tror de kommer til at miste flere kunder end de vinder ved at gøre det "uncrackable".

Bagefter, når deres salg er dårligere end inden dongle, kommer de sikkert til at sige at det hele var pirateriets skyld.
Hvad har folk dog imod den dongle..det er jo ikke anderledes end alt andet vi har tilsluttet vores it-systemer. Og debatten om cracked copies, det er tyveri og bør straffes som sådan. Hvis det ikke havde været for alle de tyveknægte så havde vi heller ikke behøvet alle de elendige kodesystemer der er på vores dankort og personlig færden på internettet m.m. Problemet er pirateri, skyd efter dem de fortjener det.
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Nogen der har hørt rygter om en udgivelsesdato for version 1.5?
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
SLL
Forum Donator
Indlæg: 4772
Sted: DK

Indlæg af SLL »

Der bliver snakket med om problemet med, at 1.4.10 + alle expansions er cracked. I mange tilfælde kan det være en gevinst for et plugin firma, i tilfældet af den større udbredelse, for dem som ikke syntes om dongles. Men i Vengeance situationen er det vidst stukket lidt af. Så nu leder Vengeance efter ny kopi-beskyttelse (jeg håber på det vender tilbage til eLicenser, som ikke er cracked). Men der er flere løsnings muligheder.

Så 1.5 er forsinket, og der vides ikke hvornår den udkommer. Jeg gælder mig lidt til den nye OSC guitar sektion + expansions :-)

Medlemsavatar
metal
Medlem
Indlæg: 946
Sted: Midtjylland

Indlæg af metal »

Som jeg forstår Manuel så vil den ændrede kopi-beskyttelse først slå igennem om et års tid - med release af 2.0. 1.5 bliver med den nuværende beskyttelse - men sikkert med nogen ændringer så de crackede expansions ikke kan bruges med den.
Jeg har det også helt fint med eLicenser. Har faktisk haft værre problemer med andre beskyttelser over årene..

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

metal skrev:Som jeg forstår Manuel så vil den ændrede kopi-beskyttelse først slå igennem om et års tid - med release af 2.0. 1.5 bliver med den nuværende beskyttelse - men sikkert med nogen ændringer så de crackede expansions ikke kan bruges med den.
Jeg har det også helt fint med eLicenser. Har faktisk haft værre problemer med andre beskyttelser over årene..
Hvilke problemer? jeg syntes aldrig jeg har oplevet noget...
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

SLL skrev:Der bliver snakket med om problemet med, at 1.4.10 + alle expansions er cracked. I mange tilfælde kan det være en gevinst for et plugin firma, i tilfældet af den større udbredelse, for dem som ikke syntes om dongles. Men i Vengeance situationen er det vidst stukket lidt af. Så nu leder Vengeance efter ny kopi-beskyttelse (jeg håber på det vender tilbage til eLicenser, som ikke er cracked). Men der er flere løsnings muligheder.

Så 1.5 er forsinket, og der vides ikke hvornår den udkommer. Jeg gælder mig lidt til den nye OSC guitar sektion + expansions :-)
Også her, det er flere gode ting i 1.5 som kunne være brugbart. EXP er jeg ret ligeglad med ud over sampels and stuff :wink:
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
metal
Medlem
Indlæg: 946
Sted: Midtjylland

Indlæg af metal »

stralner skrev:
metal skrev:Som jeg forstår Manuel så vil den ændrede kopi-beskyttelse først slå igennem om et års tid - med release af 2.0. 1.5 bliver med den nuværende beskyttelse - men sikkert med nogen ændringer så de crackede expansions ikke kan bruges med den.
Jeg har det også helt fint med eLicenser. Har faktisk haft værre problemer med andre beskyttelser over årene..
Hvilke problemer? jeg syntes aldrig jeg har oplevet noget...
Lad mig starte med Roland Cloud for eksempel. Den melder ofte med fejl om manglende autorisation selvom jeg er fint logget ind og det hele.. FabFilter som beder om licens-filen hver eneste gang man har opdateret den... og hvor man så ikke kan bruge plugin'et igen før man har genstartet DAW'en.. farvel inspiration.. såh.. :-D

Nyt svar