Omnisphere 2.5 med hardware integration

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Brugeravatar
bredal187
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Frederiksberg

Re: Omnisphere 2.5 med hardware integration

Indlæg Skrevet: 30. aug 2018, 08:59

Nikolajs skrev:Dumt spørgsmål måske (jeg har ikke haft tid til at se videoerne endnu - skal nok finde tid til det senere idag), men præcis på hvilken måde er denne hardware integration bedre end et mere traditionelt "plug-in med midi-kontroller" setup? Specielt de med dyb integration som f.eks. Komplete Kontrol keyboards med Komplete 11?

Det virker som deres version af NI's NKS, sådan som jeg hører det :-)
WebudviklerHjemmesider til alleCall me, maybe?
Brugeravatar
K-Bee
Executive Producer
Executive Producer
Sted: Kbh

Indlæg Skrevet: 30. aug 2018, 09:53

Da jeg første gang prøvede det med min Minilogue var jeg så'n lidt "meh" og en anelse skuffet. Hvad skulle jeg med Omni presets som lød som Minilogue når jeg nu havde Minilogue i forvejen. Fint nok med Midi integrationen men resten fattede jeg ikke hvorfor var så interessant.
Jeg havde nok misforstået hvad det egentlig var, der var Spectrasonics intention. Senere fandt jeg så ud af at man også fik alle de presets der var inkluderet til alle de andre synths hvor hardware-integrationen var tilgængelig, og nu er det altså "a whole different ball game" -
Spectrasonics bli'r altså bare ved med at være foran alle de andre, og deres gratis updates svarer jo nærmest til at få en hel ny og uprøvet synth i hænderne :thumbup: :-D
Brugeravatar
Lasso
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: DK

Indlæg Skrevet: 30. aug 2018, 12:24

K-Bee skrev:Da jeg første gang prøvede det med min Minilogue var jeg så'n lidt "meh" og en anelse skuffet. Hvad skulle jeg med Omni presets som lød som Minilogue når jeg nu havde Minilogue i forvejen. Fint nok med Midi integrationen men resten fattede jeg ikke hvorfor var så interessant.
Jeg havde nok misforstået hvad det egentlig var, der var Spectrasonics intention. Senere fandt jeg så ud af at man også fik alle de presets der var inkluderet til alle de andre synths hvor hardware-integrationen var tilgængelig, og nu er det altså "a whole different ball game" -
Spectrasonics bli'r altså bare ved med at være foran alle de andre, og deres gratis updates svarer jo nærmest til at få en hel ny og uprøvet synth i hænderne :thumbup: :-D

Jeg fatter det stadig ikke? Vi er enige om, at selvsamme presets fint kan spilles med et alm midikeyboard ikke?
Brugeravatar
Lasso
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: DK

Indlæg Skrevet: 30. aug 2018, 13:04

jo . nu så jeg videoen :)

Klart . det lægger et ekstra lag oveni hardwaren - super sejt
Brugeravatar
gs-dk
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 30. aug 2018, 14:19

The best a man can get:)
Brugeravatar
MrBacon
Executive Producer
Executive Producer

Indlæg Skrevet: 30. aug 2018, 17:40

Nikolajs skrev:Dumt spørgsmål måske (jeg har ikke haft tid til at se videoerne endnu - skal nok finde tid til det senere idag), men præcis på hvilken måde er denne hardware integration bedre end et mere traditionelt "plug-in med midi-kontroller" setup? Specielt de med dyb integration som f.eks. Komplete Kontrol keyboards med Komplete 11?

Der er fortsat ikke nks understøttelse fra officiel side
Brugeravatar
gs-dk
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 30. aug 2018, 18:23

Men det virker flot med 3. part understøttelse - jeg bruger det.
Brugeravatar
K-Bee
Executive Producer
Executive Producer
Sted: Kbh

Indlæg Skrevet: 31. aug 2018, 11:57

Lasso skrev:
K-Bee skrev:Da jeg første gang prøvede det med min Minilogue var jeg så'n lidt "meh" og en anelse skuffet. Hvad skulle jeg med Omni presets som lød som Minilogue når jeg nu havde Minilogue i forvejen. Fint nok med Midi integrationen men resten fattede jeg ikke hvorfor var så interessant.

Jeg fatter det stadig ikke? Vi er enige om, at selvsamme presets fint kan spilles med et alm midikeyboard ikke?

Jo alle presets er for alle brugere, uanset om de måtte eje en af de suppoterede hw-synths eller ej. Det der er smart er, at hvis din hw synth f.eks har en x/y pad kan du f.eks styre helt særlige parametre via denne. I videon bruger Persing en x/y pad (husker ikke hvilken synth) til direkte at kontrollere "The Orb".
Jeg må så erkende at min Minilogue ikke har specielt fancy kontrolmuligher fra starten af, så jeg anser at man ligeså godt kan mappe de selvsamme parametre til en Midi controller.
Der er også værd at bide mærke i at hardware integrationen KUN kan anvendes med de 1000 nye presets, og hvad man evt laver selv. De 13.00 gamle patches fungerer ikke via den nye hardware-integration.
Alt i alt en spændende update, og jeg er sikker på mulighederne vokser når man for alvor får fingrene ned i den :-)
Brugeravatar
MrBacon
Executive Producer
Executive Producer

Indlæg Skrevet: 31. aug 2018, 15:29

gs-dk skrev:Men det virker flot med 3. part understøttelse - jeg bruger det.

Hvilken benytter du? Med eller uden keyscape?

Har kigget men har det svært med at betale for noget, jeg ikke er sikret support på.
Brugeravatar
gs-dk
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 31. aug 2018, 15:35

https://freelancesoundlabs.com/index.ph ... te-kontrol

Har til Omnisphere, Keyscape, Trillian + lidt mere:)
Brugeravatar
MrBacon
Executive Producer
Executive Producer

Indlæg Skrevet: 31. aug 2018, 19:21

gs-dk skrev:https://freelancesoundlabs.com/index.php/downloads/komplete-kontrol-vst-packs/item/167-omnisphere-2-patch-browser-for-komplete-kontrol

Har til Omnisphere, Keyscape, Trillian + lidt mere:)

Tak. Jeg må prøve de gratis versioner ud over week.
Brugeravatar
gs-dk
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 31. aug 2018, 22:14

De er ovenikøbet til at betale - så du kan ikke gå helt galt i byen:)
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg Skrevet: 20. okt 2018, 16:18

Video fra PluginGuru:
Omnisphere 2.5.1: The Programmers Update!

Omnisphere 2.5.1 Update (FREE) added 4 really cool enhancements for using/programming Omnisphere. We cover these plus show off a moment of the new MegaMagic: Violin and Retrosphere V1 Sample/Patch libraries for Omnisphere 2.5!

Tilbage til "Computer & Software"