Omnisphere 2.5 med hardware integration

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Default avatar
bredal187

Re: Omnisphere 2.5 med hardware integration

Indlæg af bredal187 »

Nikolajs skrev:Dumt spørgsmål måske (jeg har ikke haft tid til at se videoerne endnu - skal nok finde tid til det senere idag), men præcis på hvilken måde er denne hardware integration bedre end et mere traditionelt "plug-in med midi-kontroller" setup? Specielt de med dyb integration som f.eks. Komplete Kontrol keyboards med Komplete 11?
Det virker som deres version af NI's NKS, sådan som jeg hører det :-)

Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Indlæg: 840
Sted: Kbh

Indlæg af K-Bee »

Da jeg første gang prøvede det med min Minilogue var jeg så'n lidt "meh" og en anelse skuffet. Hvad skulle jeg med Omni presets som lød som Minilogue når jeg nu havde Minilogue i forvejen. Fint nok med Midi integrationen men resten fattede jeg ikke hvorfor var så interessant.
Jeg havde nok misforstået hvad det egentlig var, der var Spectrasonics intention. Senere fandt jeg så ud af at man også fik alle de presets der var inkluderet til alle de andre synths hvor hardware-integrationen var tilgængelig, og nu er det altså "a whole different ball game" -
Spectrasonics bli'r altså bare ved med at være foran alle de andre, og deres gratis updates svarer jo nærmest til at få en hel ny og uprøvet synth i hænderne :thumbup: :-D

Medlemsavatar
Lasso
Medlem
Indlæg: 1775
Sted: DK

Indlæg af Lasso »

K-Bee skrev:Da jeg første gang prøvede det med min Minilogue var jeg så'n lidt "meh" og en anelse skuffet. Hvad skulle jeg med Omni presets som lød som Minilogue når jeg nu havde Minilogue i forvejen. Fint nok med Midi integrationen men resten fattede jeg ikke hvorfor var så interessant.
Jeg havde nok misforstået hvad det egentlig var, der var Spectrasonics intention. Senere fandt jeg så ud af at man også fik alle de presets der var inkluderet til alle de andre synths hvor hardware-integrationen var tilgængelig, og nu er det altså "a whole different ball game" -
Spectrasonics bli'r altså bare ved med at være foran alle de andre, og deres gratis updates svarer jo nærmest til at få en hel ny og uprøvet synth i hænderne :thumbup: :-D
Jeg fatter det stadig ikke? Vi er enige om, at selvsamme presets fint kan spilles med et alm midikeyboard ikke?

Medlemsavatar
Lasso
Medlem
Indlæg: 1775
Sted: DK

Indlæg af Lasso »

jo . nu så jeg videoen :)

Klart . det lægger et ekstra lag oveni hardwaren - super sejt

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

The best a man can get:)

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Nikolajs skrev:Dumt spørgsmål måske (jeg har ikke haft tid til at se videoerne endnu - skal nok finde tid til det senere idag), men præcis på hvilken måde er denne hardware integration bedre end et mere traditionelt "plug-in med midi-kontroller" setup? Specielt de med dyb integration som f.eks. Komplete Kontrol keyboards med Komplete 11?
Der er fortsat ikke nks understøttelse fra officiel side

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Men det virker flot med 3. part understøttelse - jeg bruger det.

Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Indlæg: 840
Sted: Kbh

Indlæg af K-Bee »

Lasso skrev:
K-Bee skrev:Da jeg første gang prøvede det med min Minilogue var jeg så'n lidt "meh" og en anelse skuffet. Hvad skulle jeg med Omni presets som lød som Minilogue når jeg nu havde Minilogue i forvejen. Fint nok med Midi integrationen men resten fattede jeg ikke hvorfor var så interessant.
Jeg havde nok misforstået hvad det egentlig var, der var Spectrasonics intention. Senere fandt jeg så ud af at man også fik alle de presets der var inkluderet til alle de andre synths hvor hardware-integrationen var tilgængelig, og nu er det altså "a whole different ball game" -
Spectrasonics bli'r altså bare ved med at være foran alle de andre, og deres gratis updates svarer jo nærmest til at få en hel ny og uprøvet synth i hænderne :thumbup: :-D
Jeg fatter det stadig ikke? Vi er enige om, at selvsamme presets fint kan spilles med et alm midikeyboard ikke?
Jo alle presets er for alle brugere, uanset om de måtte eje en af de suppoterede hw-synths eller ej. Det der er smart er, at hvis din hw synth f.eks har en x/y pad kan du f.eks styre helt særlige parametre via denne. I videon bruger Persing en x/y pad (husker ikke hvilken synth) til direkte at kontrollere "The Orb".
Jeg må så erkende at min Minilogue ikke har specielt fancy kontrolmuligher fra starten af, så jeg anser at man ligeså godt kan mappe de selvsamme parametre til en Midi controller.
Der er også værd at bide mærke i at hardware integrationen KUN kan anvendes med de 1000 nye presets, og hvad man evt laver selv. De 13.00 gamle patches fungerer ikke via den nye hardware-integration.
Alt i alt en spændende update, og jeg er sikker på mulighederne vokser når man for alvor får fingrene ned i den :-)

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

gs-dk skrev:Men det virker flot med 3. part understøttelse - jeg bruger det.
Hvilken benytter du? Med eller uden keyscape?

Har kigget men har det svært med at betale for noget, jeg ikke er sikret support på.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

https://freelancesoundlabs.com/index.ph ... te-kontrol

Har til Omnisphere, Keyscape, Trillian + lidt mere:)

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

gs-dk skrev:https://freelancesoundlabs.com/index.ph ... te-kontrol

Har til Omnisphere, Keyscape, Trillian + lidt mere:)
Tak. Jeg må prøve de gratis versioner ud over week.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

De er ovenikøbet til at betale - så du kan ikke gå helt galt i byen:)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Video fra PluginGuru:
Omnisphere 2.5.1: The Programmers Update!

Omnisphere 2.5.1 Update (FREE) added 4 really cool enhancements for using/programming Omnisphere. We cover these plus show off a moment of the new MegaMagic: Violin and Retrosphere V1 Sample/Patch libraries for Omnisphere 2.5!



Medlemsavatar
MichaelJørgensen
Forum Donator
Indlæg: 210
Sted: Odense

Indlæg af MichaelJørgensen »

Jeg overvejer lige nu en Novation Bass Station 2, som Spectrasonics også anbefaler. Det er bare lidt sjovere at kunne dreje på rigtig knapper. Jeg ved bare ikke om Bass Station 2 bliver for småt. På den anden siden, skal jeg heller ikke have en full size controller, da jeg i forvejen har Komplete Kontrol S49. Skal også have plads til alt det lort...

Nogen der har erfaringer med følgende :-D :

Hardware Synths supported will include:
• Sequential Prophet 6
• Dave Smith OB-6
• Dave Smith REV2
• Dave Smith Prophet 12
• Moog Sub Phatty
• Moog Little Phatty
• Moog Voyager
• Moog Sub 37
• Moog Subsequent 37
• Korg Minilogue
• Roland System 1
• Roland System 8
• Roland SE-02
• Roland SH-01A
• Roland JP-08
• Roland JU-06
• Roland JX-03
• Roland VP-03
• Novation Bass Station II
• Novation Peak

Medlemsavatar
mj
Medlem
Indlæg: 678
Sted: København

Indlæg af mj »

Vil bare lige indskyde at senest nyt om v2.6, (som skulle komme sidst i marts) har følgende på listen:

New Hardware Synth Profiles added in v2.6 include:
• Roland Juno-106
• Roland D-50/PG-1000
• Alesis Andromeda A6
• Behringer Deepmind
• Access Virus Indigo 1
• Access Virus Indigo 2
• Access Virus C
• Access Virus TI
• DSI/Sequential Pro 2
• DSI/Sequential Prophet 08
• DSI/Sequential Mopho
• Roland JP-8000
• Roland JP-8080
• Roland Gaia
• Roland JD-Xi
• Roland SH-201
• Nord Wave
• Nord Lead 3
• Nord Lead 4
• Nord Lead A1
• Nord Stage 3
• Moog One
• Moog Minitaur
• Korg MicroKorg
• Korg MicroKorg XL
• Korg Minilogue XD
• Korg MS-20i
• Korg MS-2000
• Novation MiniNova
• Yamaha Reface CS
Bring out the gimp

Medlemsavatar
MichaelJørgensen
Forum Donator
Indlæg: 210
Sted: Odense

Indlæg af MichaelJørgensen »

Tak for indsparket. Interessant, at f.eks. Base Station 2 ikke længere er på listen. Stadig ingen anbefalinger?

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

MichaelJørgensen skrev:Tak for indsparket. Interessant, at f.eks. Base Station 2 ikke længere er på listen. Stadig ingen anbefalinger?
Er det ikke bare tilføjelser til listen? Tror da stadig at Bass station 2 er med.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Jo - der står jo "New Hardware Synth Profiles added".

Medlemsavatar
MichaelJørgensen
Forum Donator
Indlæg: 210
Sted: Odense

Indlæg af MichaelJørgensen »

Oh my bad. Kunne heller ikke få det til at passe inde i mit hoved. Jamen, jeg tror bare jeg prøver en Bass Station 2. Den får virkelig gode anbefalinger

Medlemsavatar
jakobole
Forum Donator
Indlæg: 1079
Sted: København / Vanløse

Indlæg af jakobole »

Pis - jeg nåede at lave min egen Deepmind-12 mapping i Omnisphere - det tog et par timer :)
Btw så er Deepmind+Omnisphere en killer combo.
Microsoft Certified MCSA

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg kender ikke mulighederne i Omnisphere.
Måske er den her video relevant for folk:


Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Det r simpelthen så tjekket software - opdaterede i nat til 2.6 efter at have beta'et i noget tid. Når de kommer med updates så spiller alting bare - såre simpelt og jeg kan ikke mindes, at de har lanceret noget, der ikke kører fra start. Elsker det firma.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Kan heller ikke andet end at glædes over at sådan én synth er vokset så ufatteligt meget og det bliver bare smidt i hovedet på brugeren gratis!
skriver noder

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2634
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Jeg opdatere også lige til 2.6, og er den lykkelige ejer af en Deepmind. Så sad jeg og spillede i 4 timer, og begyndte på en ny tune!

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

SIDwave skrev:Jeg opdatere også lige til 2.6, og er den lykkelige ejer af en Deepmind. Så sad jeg og spillede i 4 timer, og begyndte på en ny tune!
Det er suverænt tænkt af Spectrasonic - puster nyt liv i gamle instrumenter.

Nyt svar