Klevgrand DAW Cassette

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Klevgrand DAW Cassette

Indlæg Skrevet: 25. apr 2018, 11:32

Brugeravatar
AvS
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Valby

Re: Klevgrand DAW Cassette

Indlæg Skrevet: 12. maj 2018, 14:13

De laver nogle fede og sjove ting hos Klvegrand. Kunne godt overveje at hoppe på denne, men er dog ret godt tilfreds med Legowelts gratis Tape Station. Den er dog kun til Ableton: https://awolfe.home.xs4all.nl/software.htm Selvom det blot er en Audio Effekt Rack, bygget med de indbyggede effekter, er den virkeligt imponerende.
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist

Indlæg Skrevet: 12. maj 2018, 15:08

Jeg gloede en anden demo af DAW Cassette, og det lyder til at den fjerner bass/sub uanset indstillinger. Så måske fin til lofi ting og sager..
Brugeravatar
bryla
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Esbjerg

Indlæg Skrevet: 12. maj 2018, 17:53

Christoffer I. N. skrev:Jeg gloede en anden demo af DAW Cassette, og det lyder til at den fjerner bass/sub uanset indstillinger. Så måske fin til lofi ting og sager..

Også på 'Metal'? Det kan godt være det mere er tilt-filter EQ, der får det til at lyde mere basset.
Brugeravatar
the19thbear
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Roskilde

Indlæg Skrevet: 12. maj 2018, 23:10

Prøv goodhertz tape plugin. Det er altså en del sjovere synes jeg.
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist

Indlæg Skrevet: 13. maj 2018, 02:43

bryla skrev:
Christoffer I. N. skrev:Jeg gloede en anden demo af DAW Cassette, og det lyder til at den fjerner bass/sub uanset indstillinger. Så måske fin til lofi ting og sager..

Også på 'Metal'? Det kan godt være det mere er tilt-filter EQ, der får det til at lyde mere basset.

Ja umiddelbart. Men jeg har ikke selv prøvet den, så det er muligt jeg tager fejl. På mig lød det som om den havde en markant indvirkning på lyden uanset indstillinger. Ligesom hvis man propper eksempelvis UAD EP-34 tape echo på noget, så har den en egenlyd som man kan gøre begrænsede ting med.

Tilbage til "Computer & Software"