TC2290-DT - 2290 Delay i pluginform med hardware controller

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

TC2290-DT - 2290 Delay i pluginform med hardware controller

Indlæg af SustainerPlayer »

[Har rettet overskrift og flyttet til software forum nu produktet er præsenteret - Mvh. Mod]


25 minutters aktuel gennemgang på dansk af vidunderboksen fra 1981 med Asger Lundsgaard Hansen.



Hvad mon TC pønser på? :-D

Medlemsavatar
adgangfolmer
Medlem
Indlæg: 1155
Sted: Aalborg

Indlæg af adgangfolmer »

Det var det her, der var i støbeskeen:
https://www.kvraudio.com/news/tc-electr ... face-40984
Stille og uroligt

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Ih [emoji3]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Tillader mig lige at linke til produktside m.m.
https://www.tcelectronic.com/Categories ... DT/p/P0D3X





Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »


Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg var interesseret i om man kunne bruge plugin'et uden hardware "donglen". Det kan man ikke. Plugin'et kan downloades af alle, men det kræver hardwaren for at køre.
Fra quick start guiden:
The plug-in is free and can be installed on an unlimited number of computers, but does require the TC2290 hardware unit to operate the main parameters such as delay time.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Det lyder virkelig dejligt

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
adgangfolmer
Medlem
Indlæg: 1155
Sted: Aalborg

Indlæg af adgangfolmer »

Virker pænt tumpet, hvis man ikke kan bruge pluginnet uden controlleren. Det vil da 100% afholde mig fra at købe det i disse mobile tider. Fysiske dongles burde efterhånden være en saga blot.
Stille og uroligt

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

adgangfolmer skrev:Virker pænt tumpet, hvis man ikke kan bruge pluginnet uden controlleren. Det vil da 100% afholde mig fra at købe det i disse mobile tider. Fysiske dongles burde efterhånden være en saga blot.
Enig.
Man kan måske betragte det som 350$ kopibeskyttelse. Det er da billigere end hvad man betalte for et nyt Powercore kort.. :)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Umiddelbart en mystisk løsning.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Det er jo standard for plugins der følger med hardware, i hvert fald fra TCs side. Af samme grund kigger jeg aldrig efter medfølgende plugins når jeg shopper hardware.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Default avatar
niklasni1
Medlem
Indlæg: 1533
Sted: Den ekstreme vestegn

Indlæg af niklasni1 »

Jeg er ikke interesseret i et plug-in, men nøj, hvor var den første video fin og nørdet (og dejligt han bare får lov at snakke dansk, i øvrigt). Jeg vidste heller ikke den maskine kan alt det! De der threshold-baserede modulations ting, hvor kan man egentlig finde det ellers? Det lyder spændende... men jeg skal ikke have flere 30 år gamle rackenheder i mit liv.
Nobody noes.

Medlemsavatar
Ruun
Forum Donator
Indlæg: 114
Sted: København Ø.

Indlæg af Ruun »

I min optik virker det håbløst umoderne og besværligt... Ærgeligt når 2290'erens algoritmer er så ovenud fantastiske... :(
A dream is A dream is A dream….

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »


Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Unboxing a plugin. Det nye sort. :-D

Medlemsavatar
Tweed
Forum Donator
Indlæg: 336
Sted: Søborg

Indlæg af Tweed »

Lyder nu fedt. Kan også se charmen ved at have en controller dedikeret til et plugin. Jeg har også MS20 fra Korg med controller, og det holder.

Medlemsavatar
adgangfolmer
Medlem
Indlæg: 1155
Sted: Aalborg

Indlæg af adgangfolmer »

Jeg synes også selve det at have controlleren giver rigtigt god mening. Jeg synes bare det er dumt, at pluginnet ikke virker uden controlleren. Det seje ved Korgs løsning er jo netop, at dine plugins stadig virker uden controlleren, hvilket immervæk er ganske praktisk :)
Stille og uroligt

Medlemsavatar
Anarkand
Medlem
Indlæg: 291
Sted: NordVest

Indlæg af Anarkand »

tænker ikke at det er vejen for tc-electronics. Lav en remake før Behringer gør det og tjener mange penge på det. Bruger ikke selv plugins, men altså de burde da virke uden controller? MS20 controlleren er i min bog også et flop - og nok også i Korgs bog, da de hurtigt efter lancerede MS-20 minien.

Gad godt at se et ægte remake at 2290'eren og deres Spatial expander.

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Anarkand skrev:tænker ikke at det er vejen for tc-electronics. Lav en remake før Behringer gør det og tjener mange penge på det. Bruger ikke selv plugins, men altså de burde da virke uden controller? MS20 controlleren er i min bog også et flop - og nok også i Korgs bog, da de hurtigt efter lancerede MS-20 minien.

Gad godt at se et ægte remake at 2290'eren og deres Spatial expander.
Behringer ejer TC, så det ville vel ikke rigtig gøre den store forskel :)

Medlemsavatar
Anarkand
Medlem
Indlæg: 291
Sted: NordVest

Indlæg af Anarkand »

Hahah :) klart nok - men så skulle behringer/tc lave den ægte vare :D eller udvikle noget nyt.


Default avatar
Slap af Frede
Medlem
Indlæg: 270
Sted: Aabybro

Indlæg af Slap af Frede »

Fuldstændigt dødt koncept. Prismæssigt ude i hampen. Og hvorfor lave et produkt, der binder software-friheden
til hardware - hallo, hard-awareness :-P (nuvel, UA-stilen holder stadig 2018, men vil dø over tid grundet pris og performance)
Mere objektivt ser jeg det som et udmærket produkt ud fra demoerne, men jeg vil aldrig give dette beløb for et produkt,
der lyder skønt, men binder sig til hardware. Plus hvorfor ikke nytænke kontrolleren? At bruge numerisk tastatur er vel i sig selv et 80ér helvede aka EDB-swing? Har arbejdet med hardware versionen to gange, og det passede ikke lige mit arbejdsflow.
Hmm, en omme i min optik :surrender:
Andre der har arbejdet med hardwaren??

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg ville så gerne elske det her produkt, men jeg er enig med Slap af Frede
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Jep - det er noget rod med den hardwarebinding.

Det er fint de vil malke deres legacy-produkt. Men jeg sad lige og kiggede på min "delay(ish)-plugin portefølje" ... i hvertfald dem jeg bruger. (Det er altid sundt at tage et kig på "beholdningen", når man lige bliver GAS-ramt af et eller andet random produkt).
Har man ikke noget allerede, der kan gøre det samme?

Waves Supertap: https://www.waves.com/plugins/supertap

Voxengo Tempo Delay: http://www.voxengo.com/product/tempodelay/

Surreal Machines Diffuse: https://www.surrealmachines.com

Native Instruments Replika XT: https://www.native-instruments.com/en/p ... eplika-xt/

Eventide Ultratap: https://www.eventideaudio.com/products/ ... -h9-plugin

Måske er der ingen af dem, der lige lyder præcist som en TC-2290, men jeg er pænt godt dækket ind. Og specielt vellydende plugins såsom Replika XT og Tempo Delay kan lave så god lyd, at man ikke rigtig savner mere.

Så er 3K lidt en vild investering for at få hardware-bøvlet med.

De skal jo nok få solgt til tandlæge-segmentet og fanbois. Men måske TC mest er en hardware-virksomhed, der endnu ikke helt forstår det digitale marked?


Nyt svar