Ingen lyd på facebook på eksternt lydkort

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
mikkels
Medlem
Indlæg: 887
Sted: Farum

Ingen lyd på facebook på eksternt lydkort

Indlæg af mikkels »

Hej folkens

Jeg har et mærkeligt problem. Min computer vil ikke spille lyd fra videoer på facebook eller instagram på det eksterne lydkort. Her er, hvad jeg ved:

1. Den vil gerne spille lyden fra reklamer på facebook, men ikke videoer, som folk har postet.
2. Hvis jeg skifter til det interne lydkort, er der ingen problemer.
3. Der er ingen problemer med andre hjemmesider.
4. Problemet er kun i Safari, ikke i Chrome.

WTF...?

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10824
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Oct 22, 2015 4:19 AM in response to Treebrain
I solved it by placing the cursor over the video, placing two fingers on the trackpad and pressing.

A pop-up window appeared that allowed me to select the 'Unmute' option and the sound came on.

I have no idea why mute was applied to videos on Facebook but the problem is now solved.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
mikkels
Medlem
Indlæg: 887
Sted: Farum

Indlæg af mikkels »

Hald skrev:
Oct 22, 2015 4:19 AM in response to Treebrain
I solved it by placing the cursor over the video, placing two fingers on the trackpad and pressing.

A pop-up window appeared that allowed me to select the 'Unmute' option and the sound came on.

I have no idea why mute was applied to videos on Facebook but the problem is now solved.
Tak, men desværre. Ikke Bingo.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10824
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Hvad med dette:
I have my Bookmark for Facebook "pinned" in the Safari tab bar. At some point the tab volume got shut off and this does not show when a tab is pinned. Un-pin the tab, re-enable audio and you are good to go.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
mikkels
Medlem
Indlæg: 887
Sted: Farum

Indlæg af mikkels »

Heller ikke. Som sagt virker det på det interne lydkort uden at jeg ændrer noget i Safari. Og reklamevideoerne spiller fin lyd ud af det eksterne.

Medlemsavatar
mikkels
Medlem
Indlæg: 887
Sted: Farum

Indlæg af mikkels »

Det er iøvrigt det samme, når jeg spiller video fra Fotos-programmet. Altså ingen lyd på det eksterne lydkort, men fin lyd på det interne.

Nyt svar