kontakt - memory error message

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
dr_tolle
Medlem
Indlæg: 206
Sted: Bangkok

kontakt - memory error message

Indlæg af dr_tolle »

Mit problem er at naar jeg har loaded ca 3.0 GB samples ind i kontakt saa kommer der en merory error message op.
Der er stadig ganske mange Gb tilovers (jeg har 16Gb i alt) . Jeg har ingen ide om hvorfor. Kunne det vaere en Ram blok der er død. Noget software der skal updateres eller andet ?

Nogen der har erfaring med dette ?

Venligst Thomas Bendt

Bruger - Cubase 5.1 - Kontakt 5.5

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Det lyder som ram-barrieren, når man kører 32-bit?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
dr_tolle
Medlem
Indlæg: 206
Sted: Bangkok

Indlæg af dr_tolle »

oh shit er der en ram barriere...

Mine plugins ser ud til at vælge 32 bit versionen. Så jeg må køre 32bit.
Men under properties står der at mit styre system (windows 8) er 64bit.

Så spørsmålet er hvad næste trin er?

Skal lige sige at jeg godt kan åbne alle mulige tunge programmer og fylde min ram op med dem. Det er kun når jeg bruger kontakt (eller måske andre plugins - skal jeg lige teste) at problemet opstår.

Venligst Thomas

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Du kan kun bruge 4gb per program. Selvom dit styresystem er 64bit, så kan du kun bruge 4gb i programmer der kører 32bit

Opgrader Kontakt til 64bit og selvf. din SEQ. Det betyder dog at du ikke kan køre 32bit plugins i din SEQ, så har du plugins der ikke findes i 64bit, så er det lidt skidt.

Der findes måder at køre 32bit i 64bit SEQ men de skulle vist ikke være så stabile

Medlemsavatar
danstanley
Medlem
Indlæg: 911
Sted: Frederikshavn

Indlæg af danstanley »

Er det nødvendigt for dig at loade alle samples i ram?? Ellers kan du jo sætte Kontakt til at kun loade samples der reelt bruges/trigges.?!
Ellers som de andre skriver kør fuld 64bit
https://24bit.dk - Cockos Reaper - Ableton Live 12 - Logic Pro X - macOS Sonoma 14.0 - Mac Mini M2 PRO

Medlemsavatar
dr_tolle
Medlem
Indlæg: 206
Sted: Bangkok

Indlæg af dr_tolle »

Bredal tak for svaret. Det er ogsaa hvad jeg selv er naaet frem til efter at have testet i noget tid nu. Men fint at faa det bekreaftet. Jeg er i gang med at opgradere. ;)

Danstanlay - ogsaa tak for svar. Taenker du paa den funktion der hedder 'purge samples' i kontakt eller noget helt andet ?

Venligst Thomas

Nyt svar