Logic x audio forsinkelse: HJÆLP!

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Logic x audio forsinkelse: HJÆLP!

Indlæg af garcia »

Efter jeg opgraderede til logic x har jeg ikke haft andet end problemer. Nyeste problem er at de vokaler jeg indspiller ikke passer til resten af nummeret. De er en anelse forsinket, bagefter. Jeg har prøvet at ændre i buffer rate, slå low latency mode til og fjerne plugins. De er stadig forsinkede. Er der nogen der kan hjælpe? Jeg er ved at være ret fortvivlet.
Deaktiveret

Medlemsavatar
donnievandango
Medlem
Indlæg: 497
Sted: Fyn

Indlæg af donnievandango »

Damn man, det er virkelig nedtur:(

Er det meget eller "bare" en fraktion af et nannosekund? Hvilket lydkort har du?

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Det er kort, men nok til at man bliver irriteret. Har et Focusrite Scarlett. Det opfører sig også underligt. Kan feks kun høre det jeg optager på den ene udgang af hørebøfferne. Men det er nok noget routing. Argh! Men måske jeg skulle prøve et andet lydkort og se om det også er forsinket derpå?
Deaktiveret

Medlemsavatar
donnievandango
Medlem
Indlæg: 497
Sted: Fyn

Indlæg af donnievandango »

WHATTT???!??? Damn det er sært man..

Under Logic Pro X > Preferences > Audio husk at slå recording delay til 0:)

Jeg vil sige at jeg havde Focusrite 2 gen 2i4, og jeg havde altså samme problem. Det endte med at jeg skiftede lydkort, og det hjalp gevaldigt. Jeg skiftede også PC til en virkelig kraftig PC, og det hjalp også bilder jeg mig i hvert fald ind:)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Logic i sig selv forsinker ikke noget som sådan. Når det er sagt, så check i et helt nyt arrangement med bare 1 WAV fil du indspiller til. Husk at resette preferences.

Det lyder som om du skal checke op på en kombination af hvad "direct monitoring" gør kontra monitoring gennem DAW samt hvad buffer size reelt gør for latency. Husk at buffer sizen kun ændre latency for hvad du hører gennnem DAW'en.

Det har ikke rigtig noget at gøre med Logic, men vil ske i alle DAWs. Detil har du lydkortets processeringslatency, som afhænger af dets design og driver.

Du kan nedsætte latency ved at reducere buffer size, men vil du monitorere helt uden latency må du ty til lydkortets egen direct monitoring funktion som bypasser roundtrippet gennem Logic, som du p.t. lytter på. Og checke din routing i lydkortet mht. hvorfor der er problemer med L/R.

Derudover vil der være noget converterlatency fra lydkortet som du ikke kan eliminere, men det er meget lidt.

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Men jeg har aldrig haft de problemer før. Jeg forstår ikke hvorfor det skulle komme nu
Deaktiveret

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Gå systematisk til værk ved at nulstille alt i lydkort og Logic. Åbn blank projekt med blot 1 WAV og indspil til den. Check. Justér. Check.

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Holger skrev:Gå systematisk til værk ved at nulstille alt i lydkort og Logic. Åbn blank projekt med blot 1 WAV og indspil til den. Check. Justér. Check.
Okay. Det må jeg prøve. Prøver også et andet lydkort for en sikkerheds skyld. For umiddelbart står logic som det skal, har lige tjekket alle indstillinger
Deaktiveret

Nyt svar