Højfrekvent støj fra focusrite Itrack audio interface

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Default avatar
gasolin
Medlem
Indlæg: 304

Højfrekvent støj fra focusrite Itrack audio interface

Indlæg af gasolin »

Har et sæt Yamaha hs 7 på isoacoustics stander, inakustik usb kabel fra min pc til mit focusrite Itrack Lightning lydkort jeg fik billigt da 2i2 var udsolgt til den pris jeg fik min itrack til, klotz supreme rca til rca fra lydkortet til min nad 3020i (har en cafspiller og pladespiler jeg også bruger med yamahaerne) og fra den et sæt klotz supreme med rca til tra/jack.

Jeg har 3 sd fødder under itrack lydkortet som står oven på mit define r5 kabinet.

Mit problem er at jeg har engang imellem har haft svag højfrekvent hyletone i den venstre højtaler, for sjovt da jeg havde det for ca 10 min siden tog jeg fat i lydkortet og der ændrede lyden sig, som kunne indikere at lydkortet ikke er helt i topform selv om det er fra november da 4sound i Odense åbende over for tv 2.

Skal jeg have bytte lydkortet eller have et andet?

I så fald hvilken med rca udgang kunne det være? (gider ikke købe nyt kabel eller bruge adapter)

Medlemsavatar
adgangfolmer
Medlem
Indlæg: 1155
Sted: Aalborg

Indlæg af adgangfolmer »

Det lyder som et problem med noget jording/strøm. Hvis det er en laptop, du kører med, så prøv lige en gang at tage strømforsyningen ud, og se om hyletonen stadig er der. Især når du har koblet så mange forskellige ting sammen, kan der godt opstå problemer af den type, du beskriver.
Stille og uroligt

Default avatar
gasolin
Medlem
Indlæg: 304

Indlæg af gasolin »

Det er ikke en bærbar, overvejede at købe et lydkort fra roland med gound lift som de ofte har, men synes ca 1000kr er meget også selv om jeg kan levere det tilbage hvis ikke det hjælper på problemer som kun er der engang imellem m(men så skal jeg også have nyt signalkabel istedet for en adapter som jeg ikke vil)

Billede

Medlemsavatar
adgangfolmer
Medlem
Indlæg: 1155
Sted: Aalborg

Indlæg af adgangfolmer »

Har du prøvet at tilslutte lydkortet direkte til dine monitors? Gerne med et sæt balancerede kabler. På den måde kan du jo prøve at se, hvor hyletonen opstår.
Stille og uroligt

Default avatar
gasolin
Medlem
Indlæg: 304

Indlæg af gasolin »

Det hjælper ikke noget der er ikke balanceret udgang på en focusrite iTrack Solo ej heller er der rigtig balanceret indgange på yamahaerne

Desuden er det kun engang imellem jeg har det og ved ikke hvornår det opstår (det ikke mine højtaler men de samme som jeg har) https://www.youtube.com/watch?v=7O2Cm0X1-EM


Billede

Default avatar
gasolin
Medlem
Indlæg: 304

Indlæg af gasolin »

Der er ikke noget når der ikke er kabel i, men det er det samme om lydkortet er direkte i højtalerne eller om jeg skifter kanal på lydkortet og det samme med standard usb kable med ferri core og mit inakustik usb kabel

Nyt svar