Controller/midi mapping i Logic, - kan der her lade sig gøre?

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Indlæg: 1304
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Controller/midi mapping i Logic, - kan der her lade sig gøre?

Indlæg af bluefonia »

Jeg vil gerne kunne betjene mine software EQ´s, comps m.m. i Logic via en midicontroller i stedet for musen. (Påtænker at anskaffe mig en Techtools Midi Fighter Twister, som har 16 encoders og 4 layers)
Jeg har lavet en lille test, hvor jeg har assignet et par encoders på mit midikeyboard til at styre nogle funktioner i Logic´s egen EQ. Det fungere fuldstændig upåklageligt. Men jeg kan ikke assigne samme encoder til et andet plugin. Logic meddeler, at encoderen allerede er assignet. Man kan åbenbart lade encoderen være assignet til begge - eller flere plugins - men så ændre encoderen det assignede parameter i begge/alle plugins på samme tid. Det er jo ikke lige det, der er hensigten.

Det korte af det lange: Er der en løsning i Logic a la den i Studio One, hvor du kan vælge en "focus"-funktion, hvor man kan assigne den samme encoder til lige så mange plugins som man vil, uden at man ændre indstillinge på samtlige plugins, det har samme assignment?

Måske lidt bøvlet formuleret, men håber det giver mening alligevel :-)
Mac Mini M1 16Gb · MacBook Air · Quantum 2626 · Adam A7X · Logic Pro X · Golden Age Premiere PRE 73 & EQ 73

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Hvordan gør du i Logic?

Bruger du Logic Pro > Control Surfaces eller forsøge du at gøre det via Automation Quick Access?

Du skal ok benytte det forrige baseret på hvad du vil. Jeg har dog ikke selv den store erfaring med control surfaces i Logic Pro.

Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Indlæg: 1304
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg af bluefonia »

Jeg har en Icon iControl. En ældre og meget enkel controller med 8 motor faders, mute, solo, bank select og pan + transport controls. Den understøtter Mackie Control protokollen. Den har jeg jo så sat op som Mackie Control i Logic virker fuldstændigt som det skal - plug and play

Når jeg har sat encoders op på mit midi-keyboard - som altså kun skal styre parameterkontrol i plugins (og det er her jeg har det beskrevne problem) - har jeg brugt Logics Controller Assignments > Expert View. Det virker som sagt ikke efter hensigten. Måske der skal Mode/Zone skal sættes op på en speciel måde?

NB: Bruger kun mit midikeyboard til at teste med. Jeg gider ikke bruge det til at justere eq, effekter m.m. med til hverdag. Men inden jeg evt. investere i en Midi Fighter Twister, som har de encoders og fysisk layout, som tiltaler mig, vil jeg blot være sikker på, at jeg kan sætte tingen op, så de passer til mit behov.
Mac Mini M1 16Gb · MacBook Air · Quantum 2626 · Adam A7X · Logic Pro X · Golden Age Premiere PRE 73 & EQ 73

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Ok, jeg forstår og der bliver jeg dig desværre svar skyldig. Hvis der ikke er nogen her, som kan hjælpe dig pt., så prøv www.logicprohelp.com

Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Indlæg: 1304
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg af bluefonia »

Tak for forsøget, Holger :-). Håber en eller anden controller-haj læser mit indlæg og kan kaste lidt lys over sagen.
Mac Mini M1 16Gb · MacBook Air · Quantum 2626 · Adam A7X · Logic Pro X · Golden Age Premiere PRE 73 & EQ 73

Nyt svar