LeSound AudioTexture - sampler-plugin til baggrunds-variationer og andet

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

LeSound AudioTexture - sampler-plugin til baggrunds-variationer og andet

Indlæg af Christoffer I. N. »

De har ikke selv proppet noget decideret label på hvad det her plugin kan, så jeg tillader mig at kalde det en sampler, da det fungerer ved at loade lydfiler, som man kan få den til at hoppe tilfældigt igennem. Deres eksempel med bølgerne lyder godt, især at det umiddelbart fader naturligt fra bid til bid, men der er garanteret andre ting som ikke lyder ligeså godt.
150€ ekskl. moms
https://lesound.io/product/audiotexture/



Billede


Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Jeg har det som en del af mit abonnement hos dem.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Fedt, hvad synes du om det?
Som så meget andet, så kan man jo selv lave noget lignende, men det kommer til at tage lang tid at gøre manuelt.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Har lige fået det downloadet og glæder mig til at prøve det. Det første hurtige indtryk var, at det var vildt CPU tungt, men det finder jeg ud af. Virkede kreativt og spændende. Jeg har som sagt deres pakke og det er nogle ret kreative værktøjer, som nok er for meget få mennesker. Til mit virke har jeg ofte glæde af tingene.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Kom lige forbi den her igen, og de har fået lavet flere eksempler, som lyder ligeså overbevisende som bølgerne.







Det bliver jeg vist nødt til at have på et tidspunkt.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Bare man dog lavede foley!

Men nøj det er skidt til musik. Troede lige de kunne få det til at virke efter at have set de første tre.
skriver noder

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2640
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Jeg kunne godt se det her være nyttigt for folk der laver soundtracks til film, tv-udsendelser, spil og den slags.

Men 1100 kr. er lige lovligt pebret, og jeg har lidt på fornemmelsen at lidt kreativitet med Samplitude og/eller lidt scripting kan gøre det efter.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

I hvert fald ikke good enough for jazz. :dollargrin:

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

bryla skrev:Men nøj det er skidt til musik. Troede lige de kunne få det til at virke efter at have set de første tre.
Hvad er det du synes der virker dårligt i "jazz" eksemplet?

Jeg lukkede øjnene denne gang jeg lyttede det, og jeg synes kun der var nogle få af overgangene der var dårlige.
Til musik ville det være noget smartere at kunne temposync'e, og evt. kunne vælge imellem forskellige rates den skal hoppe imellem. Der findes et par apps til iOS som gør den slags ret fedt med trommeloops og sådan.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Jazzeksemplet rammer da helt ved siden af taktmæssigt.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Hvert skift mellem slices skifter mellem tungt og let slag. Altså takten kommer til at mangle eller får et ekstra slag.
skriver noder

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Det er HELT sort.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

... der kan man bare se. Jeg er nok rytmedøv :dollargrin:

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Det er ret en helt standart med granular synth/sampler. Det eneste den kan udover det sædvanlige, er at den kan finde transienter og springe tilfældigt mellem dem, men ved ikke hvor brugbart det er. Måske det er alle pengene værd, men eller kan du lave det samme med med Robert Henkes gratis Granulator til Ableton og de fleste andre granulære samplers.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Alt Le Sound er på 50% tilbud hos DontCrack:
https://store.dontcrack.com/index.php?m ... ers_id=169

Nyt svar