Logic Pro X 10.4 frigivet

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
nickkbh
Forum Donator
Indlæg: 2362
Sted: Bangkok,Thailand

Re: Logic Pro X 10.4 frigivet

Indlæg af nickkbh »

Mener man skal op på 10.12. Den kommer heller ikke frem her på 11.11.6, men derimod på min Air som er på 10.13

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Det var sku hurtigt nogen af os blev sat af :o
Nogen teknisk grund til I ikke opdaterer til nyeste?

Men anyways, de der studio strygere og horn er virkelig fede. Passer rigtig godt til det jeg laver.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
madsmac
Forum Donator
Indlæg: 976
Sted: ca. midt i udkanten

Indlæg af madsmac »

Graceville skrev:Det var sku hurtigt nogen af os blev sat af :o
Nogen teknisk grund til I ikke opdaterer til nyeste?

Men anyways, de der studio strygere og horn er virkelig fede. Passer rigtig godt til det jeg laver.
"Nogen teknisk grund -----"?

Man ved hvad man har og det hele virker! :wink:

Er før blevet "snydt" af plug-ins og hardware der ikke virkede efter nye opdateringer. :shock:

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

ja, det er klart, man skal - og det ved du sikkert godt - lige ind og se, om/hvornår plugins og drivere bliver/er blevet opdateret.

Har også brændt nallerne tidligere ift lydkort driver og programmer der ikke var klar.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
kalen
Medlem
Indlæg: 159
Sted: København NV

Indlæg af kalen »

KristianNielsen skrev:Kunne håbe på at de, efter at have indført dual mono for nogle udgaver siden, også indfører m/s udgaver. Savner tit muligheden for at kunne bruge en mere farverig EQ til enten midten eller siderne..

Det kan godt være jeg ikke har forstået det du skriver, men hvis du vælger en EQ i Dual Mono og klikker på det tandhjul der er til venstre for L og R kommer du ind i en menu, hvor du kan slukke/tænde for L og R og du kan vælge om det skal være Stereo eller Mid/Side. Derefter kan du vælge om du vil processere midten eller siderne. Det gælder for alle plugins også tredieparts.

Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Indlæg: 2491
Sted: Holbæk

Indlæg af KristianNielsen »

Ah, det har jeg slet ikke tjekket - ville satme være lækkert, hvis det var tilfældet! Takker mange gange for heads up! :)

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Den der Tempofunktion kan jeg ikke få til at virke ordentligt, eller osse havde jeg for store forventninger til den.

I 'gamle dage', dvs fra i sidste uge og bagud, så klarede jeg den ved at lave et spor med bank på mikrofon, guitarpickup eller lilletromme og så generere tempo-forløb ud fra det.

Nogen det er lykkedes for at lave et tempo-forløb uden problemer og uden at bruge tid på det, som de lover?


Edit: Man skal trykke på 'adapt' i displayet før man laver et take.
Jeg leger med en countrysang med et kraftigt up-beat 1OG 2OG etc, så der skal man også nørkle. Stadig nemmere og mere præcist at tappe rytmen ind efterfølgende. Det kan man nu gøre med T i file-tempo vinduet. Det er skitser jeg optager pt, så måske når der kommer en mere utvetydig rytme på bliver det bedre. Eller osse fastholder den at mit upbeat er et downbeat.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Jeppe Ibsen Lund
Medlem
Indlæg: 46
Sted: Kolding

Indlæg af Jeppe Ibsen Lund »

Hvis jeg klipper i audio, flytter lyden sig frem og tilbage i tempo og tid...fuldstændigt random...

Har et spor med en tysk sangerinde og vil klippe vejrtrækningerne over på et andet spor. Det kan jeg vidst godt glemme...

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Og du har ikke time stretch sat på sporet?
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Jeppe Ibsen Lund
Medlem
Indlæg: 46
Sted: Kolding

Indlæg af Jeppe Ibsen Lund »

Jeg prøver alle indstillingerne, men 2 minutter efter jeg tror det er ordnet ændrer det dig igen

Det er nok fordi sangerindens lydfil havde indskrevet et andet tempo. Jeg højreklikkede på region’en og fik mulighed for at skrive projektets tempo ind i filen. Tror det har løst det...

Medlemsavatar
kalen
Medlem
Indlæg: 159
Sted: København NV

Indlæg af kalen »

Hvis jeg går ind i automation vinduet og klikker "S" eller "M" for at solo eller mute et spor, skifter den automatisk til, at jeg kan sætte automation punkter for solo eller mute, på det spor der er valgt. Det er irriterende. Er der nogen der ved om det kan slåes fra?

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Hippo skrev:.. i den lidt mere seriøse afdeling: ARA 2 support = killer melodyne workflow. Kom nu Steinberg ffs ..

http://www.celemony.com/en/pm-logic-ara2
Af samme grund tror jeg måske at jeg bliver på Logic og ikke skifter til Cubase alligevel

Deaktiveret

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

garcia skrev:
Af samme grund tror jeg måske at jeg bliver på Logic og ikke skifter til Cubase alligevel
Studio One pro 3 kører ARA like a boss.

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

SustainerPlayer skrev:
garcia skrev:
Af samme grund tror jeg måske at jeg bliver på Logic og ikke skifter til Cubase alligevel
Studio One pro 3 kører ARA like a boss.
Troede melodyne var indbygget?

Nu mangler vi kun at performance bliver bedre på logic x. Både cubase og studio one kørte langt bedre på min macbook pro
Deaktiveret

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

garcia skrev:
Troede melodyne var indbygget?
"Indbygget" via ARA.

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Arh, okay
Deaktiveret

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

garcia skrev:

Nu mangler vi kun at performance bliver bedre på logic x. Både cubase og studio one kørte langt bedre på min macbook pro
Hvad oplever du der ikke kører så godt?
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Hald  
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg er godt nok positiv over 10.4 opdateringen, strygere og blæsere alene er mega fedt.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

:-D Så din blæser kører mere end normalt ?

... ej, ja, jeg er enig.

Jeg er dog ved at tænke, at Logic kan lige lovlig meget. Jeg drukner i muligheder. Der er selvfølgelig advanced-knappen, men det er da glædeligt at det går i retning af mit sangskriver-virke. Det gør dog ikke, at jeg bliver bedre til det jeg gør eller tænker, at det er godt nok til at blive udgivet sådan. Rigtige blæsere og strygere vil nok alle dage være mit foretrukne, men så har jeg ihvertfald en fornemmelse for, hvordan det kommer til at lyde, når det skal indspilles med rigtige mennesker i et studie der meget sandsynligt har Pro-tools.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Indlæg: 2491
Sted: Holbæk

Indlæg af KristianNielsen »

garcia skrev:Nu mangler vi kun at performance bliver bedre på logic x. Både cubase og studio one kørte langt bedre på min macbook pro
Kører super stabilt hos mig. Er dog på en ældre version af både OSX og Logic (tror jeg er 2 versioner bagud på hver eller lignende).

Crasher det, eller lavet det bare mærkelige fejl?

Medlemsavatar
donnievandango
Medlem
Indlæg: 497
Sted: Fyn

Indlæg af donnievandango »

Altså mit største problem er i audioen, når jeg f.eks. skal pitch correcte, eller klippe lidt/ rykke audioen.

F.eks. hvis jeg nu laver vokal, og vedkommende (læs: mig) hverken har super pitch eller timing, ja så er der nogle ting jeg skal ind og rette til. Her synes jeg ofte at manipulationen af audioen medfører at der kommer uønskede artifakter med på mit audiosporet. Jeg synes dog det er blevet bedre med forrige opdatering, men det er stadig noget der driller.

Det lyder måske som en lille ting, men som I nok ved kan det være suuuuper tidskrævende at få en vokal til at sidde i skabet i postproduktion. Her kan det være simpelthend så irriterende, på grænsen til at man pludselig begynder at smadre ting, hvis ens arbejde bliver smadret af defekt kode i programmet:)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Artifakter ved pitch og time manipulation er normalt ikke defekt kode/bugs, men enten uundgåelige biprodukter af processeringen, overprocessering/dårlige anchorpoints (= brugeransvar). Så kan forskellige algoritmer naturligvis grundlæggende fungere mere eller mindre godt, men det er sjældent en bug.

Jeg er meget pernitten med den slags, så for det første slår jeg al Flex Time og Pitch totalt fra på alle steder det ikke skal bruges, og kan noget time stretches straight-up i stedet for at flexes, så gør jeg det i RX6 Advanced, som har bedre kvalitet og tweakingmuligheder end i en typisk DAW.

Medlemsavatar
donnievandango
Medlem
Indlæg: 497
Sted: Fyn

Indlæg af donnievandango »

Holger skrev:Artifakter ved pitch og time manipulation er normalt ikke defekt kode/bugs, men enten uundgåelige biprodukter af processeringen, overprocessering/dårlige anchorpoints (= brugeransvar). Så kan forskellige algoritmer naturligvis grundlæggende fungere mere eller mindre godt, men det er sjældent en bug.

Jeg er meget pernitten med den slags, så for det første slår jeg al Flex Time og Pitch totalt fra på alle steder det ikke skal bruges, og kan noget time stretches straight-up i stedet for at flexes, så gør jeg det i RX6 Advanced, som har bedre kvalitet og tweakingmuligheder end i en typisk DAW.
Ja jeg slår også ALT fra når jeg ikke bruger det, da det kan drille virkeligt meget:) Og ja, jeg er sikker på du har helt ret, men jeg synes bare at andre produkter nogle gange virker lidt bedre/mere stabile. Men ja, det er blevet MEGET bedre i logik med den update der kom for et år eller 2 siden:) Dengang var jeg så træt af at side og redigere audio der opførte sig som varme majs i en gryde med olie:)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Vær opmærksom på at Flex er slået til blot det er aktivt i track headeren, også selvom du reelt har slået det fra på alle regionerne... artifakterne er meget diskrete, men det kan måles.

Medlemsavatar
donnievandango
Medlem
Indlæg: 497
Sted: Fyn

Indlæg af donnievandango »

Holger skrev:Vær opmærksom på at Flex er slået til blot det er aktivt i track headeren, også selvom du reelt har slået det fra på alle regionerne... artifakterne er meget diskrete, men det kan måles.
Roger that :-D

Nyt svar