Logic Pro X 10.4 frigivet

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Re: Logic Pro X 10.4 frigivet

Indlæg af garcia »

KristianNielsen skrev:
garcia skrev:Nu mangler vi kun at performance bliver bedre på logic x. Både cubase og studio one kørte langt bedre på min macbook pro
Kører super stabilt hos mig. Er dog på en ældre version af både OSX og Logic (tror jeg er 2 versioner bagud på hver eller lignende).

Crasher det, eller lavet det bare mærkelige fejl?
Nogle plug ins har pops og kliks ind over (softsynths), nogle opfører sig underligt og så oplevede jeg at logic ikke kunne trække så mange plugs som da jeg testede både cubase og studio one. Men er også på en ældre macbook pro. Mon ikke det hele løser sig når jeg kommer på en ny maskine snart. Det håber jeg fandme. Skruer nemlig ret meget op for produktionerne igen nu. Derudover så vil jeg også fremover kører samples fra ekstern hd, for at se om det hjælper på hastigheden. Har indtil nu altid kørt alting på samme interne ssd hd.
Deaktiveret

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Jeg har oplevet pops og kliks på de nye studio horns

Desuden også 'Disk is too slow' på manøvre den ellers fandt sig i tidligere, samt system overload melding, hvilket ellers var noget jeg kun så, da jeg havde HDD harddisk.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Av :(

Måske det ender med daw skift alligevel så
Deaktiveret

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Jeg har også oplevet større belastning på min cpu - MacPro 12 core 3.46. Kernerne maxes hurtigere......
Alle samples er på ekstern disk og system på SSD.

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

garcia skrev:Av :(

Måske det ender med daw skift alligevel så
Mon ikke det retter sig over de næste opdateringer.

Logic er et eminent sangskriverværktøj, ved ikke, om det ville give mere mening på et andet. De vil dog af og til mere, end rammerne kan holde. De færreste af os sidder med 64 gb ram og 8 kerner.

Noget der måske vil give mening er, at lave grundspor i en anden helt skrabet og simpel daw hvor man ikke bliver fristet af så mange fancy funktioner og ikke løber ind i begrænsninger for tidligt, og så importere i logic senere, hvor man er vant til at arbejde og så kan lave icing of the cake ting.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Er macs allerede blevet langsommere generelt efter high sierra og sikkerhedsopdateringer grundet det der cpu-fejl?

Det forklarer selvfølgelig ikke det hele.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Graceville skrev:Er macs allerede blevet langsommere generelt efter high sierra og sikkerhedsopdateringer grundet det der cpu-fejl?

Det forklarer selvfølgelig ikke det hele.
Jeg er stadig på Sierra - har overvejet High Sierra, men er blevet forsigtig på mine gamle dage:).

Jeg skifter ikke platform - min combo af ProTools HD, Logic og Ableton Live er rigeligt til mig.

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Jeg kyler snart min computer ud af vinduet og hopper samme vej. Når jeg kopierer audio filer, ligger de sig ikke ens. Det har ikke før været et problem. Jeg har den samme fil der skal afspilles flere gange, kor fil der skal kopieres over 3 gange, men Logic smider dem ikke fast. ARGH! Så er det fandme nok! Farvel Logic :(
Deaktiveret

Medlemsavatar
Holger  
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Hvad er din snap setting?

"Smart" justerer sig afhængig af zoom.

Derudover kan du låse snap til divisions, beats, bars, osv.

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Holger skrev:Hvad er din snap setting?

"Smart" justerer sig afhængig af zoom.

Derudover kan du låse snap til divisions, beats, bars, osv.
Den har altid stået på smart uden problemer. Jeg har ikke zoomet ind eller ud, den lavede fejl når jeg kopierede nogle forskellige steder. Jeg har aldrig nogensinde oplevet det være et problem før. Aldrig. Men jeg må jo lege lego og sætte den til beats eller bars fremover så. Se om det kan løse det. Det giver slet ingen mening at den gør det. Kopierer de første 2 perfekt og så pludselig ikke den 3 eller 4. Har bemærket det også er vigtigt at man markerer den der ligger klippet på beatet først, når man kopierer mange. Hvis man har redigeret en med ctrl, så den ikke starter på grid, så kopieres alle forkert. Men sådan har det nu været længe. Så jeg har altid en der passer i grid, når jeg markerer en flok der skal kopieres. Det har altid kørt. Indtil i dag :(
Deaktiveret

Medlemsavatar
Holger  
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Reset preferences og prøv igen.

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Holger skrev:Reset preferences og prøv igen.
Det prøver jeg lige! Tak for tip
Deaktiveret

Medlemsavatar
Madelaire
Forum Donator
Indlæg: 728
Sted: Sydfyn

Indlæg af Madelaire »

Er der nogen der kører Logic 10.4 problemfrit? Og i så fald, på hvilke maskiner? Jeg sidder på en mac mini late 2012 med i7 (den størst mulige dengang) og vil rigtigt gerne opdatere, men er lidt forbeholden efter at have læst her. Desuden kører jeg indtil videre kun med yosemite. Hvis jeg skal opgradere OS først, er det så en ide at starte på Sierra frem for High Sierra? Synes generelt jeg hører at High Sierra spiser CPU..?

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Jeg kører nogenlunde problemfrit

tror mine tidligere nævnte problemer skyldes for mange åbne programmer i baggrunden (knæk og pops bl.a.) og en forventning om at kunne køre 32 samples buffer. Den forventning har jeg dog stadig, men det afhænger jo af lydkortet.

Når du har i7 og 16gb (?) burde det køre ok, men jeg vil ikke lokke dig i fordærv.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Graceville skrev:
garcia skrev:Av :(

Måske det ender med daw skift alligevel så
Mon ikke det retter sig over de næste opdateringer.

Logic er et eminent sangskriverværktøj, ved ikke, om det ville give mere mening på et andet. De vil dog af og til mere, end rammerne kan holde. De færreste af os sidder med 64 gb ram og 8 kerner.

Noget der måske vil give mening er, at lave grundspor i en anden helt skrabet og simpel daw hvor man ikke bliver fristet af så mange fancy funktioner og ikke løber ind i begrænsninger for tidligt, og så importere i logic senere, hvor man er vant til at arbejde og så kan lave icing of the cake ting.
Jeg har brugt logic siden den spæde start og lavet musik i snart 20 år. Fra Amiga (tracker dog) til pc og de sidste mange år på mac. Jeg bruger sends i forhold til fx og forsøger at bruge grundlyde der passer sammen fra start, så jeg netop ikke skal fedte alle spor ind med tusind plugs. De eneste der er tunge er de softsynths jeg bruger, men det betyder intet når tracket er bouncet og vokalerne indspillet derpå i nyt arrangement. Men uanset om det er på fuld arrangement med alle plugs eller nyt arrangement med bouncet musik, så sejler det. Men jeg tror så fejlen kan være i mit lydkort, efter det har fået en del spikes fra strømmen som er helt vildt underlig i den nye lejlighed.

Jeg indspiller vokaler hele tiden og Logic halser altså bagefter hovedsageligt pga flexengine. Så det er ikke kun pga at den nye update har drillet mig helt vildt jeg har truet med et skift, det er ligeså meget fordi Cubases VariAudio æder Logics flexengine til morgenmad.
Deaktiveret

Medlemsavatar
Madelaire
Forum Donator
Indlæg: 728
Sted: Sydfyn

Indlæg af Madelaire »

Graceville skrev: Når du har i7 og 16gb (?) burde det køre ok, men jeg vil ikke lokke dig i fordærv.
Jeg har faktisk kun 8gb. Havde planer om at opgradere, men har aldrig haft brug for det. Kører ganske få programmer ad gangen. Men det er jo rimelig lige til at opgradere hvis behovet opstår. Fordærv skal jeg nok lokke mig selv i :-D men rart at høre lidt erfaringer.
garcia skrev:Jeg indspiller vokaler hele tiden og Logic halser altså bagefter hovedsageligt pga flexengine. Så det er ikke kun pga at den nye update har drillet mig helt vildt jeg har truet med et skift, det er ligeså meget fordi Cubases VariAudio æder Logics flexengine til morgenmad.
Altså flextime/ flexpitch? Ja, det er jeg heller aldrig rigtigt blevet venner med. Har til gengæld for ganske nyligt købt Melodyne studio 4. Det er jeg ved at blive totalt bff’s med! Så meget desto mere interesse for den nye Logic version mht ARA.

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Jeg ender også med Melodyne hvis jeg bliver på Logic :)
Deaktiveret

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

10.4.1 ude i dag.
Skærmbillede 2018-03-03 kl. 12.55.34.png
Skærmbillede 2018-03-03 kl. 12.55.34.png (31.8 KiB) Vist 999 gange
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

add. Chromaverb. Jeg er næsten osse ligeglad med, om det er flot at se på (stigende bobler grafik). Mon ikke det er dér det er stukket af.

ang. melodyne, så har logics egen analyse af pitch i pitch corr. menuen været en stor hjælp for mig til at synge mere rent. Det har for mange vedkommendes osse meget med sangteknik at gøre. Dog er jeg osse nysgerrig, da jeg dubber af og til og det skulle ikke så gerne stikke ud rytmisk.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Madelaire
Forum Donator
Indlæg: 728
Sted: Sydfyn

Indlæg af Madelaire »

Graceville skrev: ang. melodyne, så har logics egen analyse af pitch i pitch corr. menuen været en stor hjælp for mig til at synge mere rent. Det har for mange vedkommendes osse meget med sangteknik at gøre. Dog er jeg osse nysgerrig, da jeg dubber af og til og det skulle ikke så gerne stikke ud rytmisk.
Det er særligt til dubs og harmonier jeg synes det er genialt. Det at man kan se analyserne af de forskellige spor i forhold til hinanden gør det ret hurtigt at rette timing. Synes også jeg får bedre (=mere transparente) resultater ved pitchredigering i Melodyne end jeg fik med logics flex. Om det er de respektive algoritmer eller om det er mine skills tør jeg ikke udtale mig skråsikkert om.
Er i gang med at opdatere til Sierra nu, så jeg tror jeg hopper på Logic 10.4.1 i aften. Fingers crossed!

Medlemsavatar
Madelaire
Forum Donator
Indlæg: 728
Sted: Sydfyn

Indlæg af Madelaire »

Så har jeg opdateret. MacOS Sierra (10.12), Logic 10.4.1. Mac mini late 2012, i7, 8gb ram.
Testede i et par timer i går og alt fungerer umiddelbart upåklageligt.
Blot til info til dem som er nervøse efter gennemlæsning af tråden.
Er stor fan af de nye trommesæt med brushes samt de nye tempomuligheder!!

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2918
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

Så er Logic X 10.4.3 frigivet. Primært en del rettelser ...

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2918
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

Logic Pro X 10.4.4 er netop frigivet:

1. Fixes an issue in which Logic Pro was not creating Auto Backups correctly.
2. Includes stability improvements.

Medlemsavatar
Holger  
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Ja, det er udelukket på El Capitan og har været det længe. Det er officielt.

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2918
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

Holger skrev:Ja, det er udelukket på El Capitan og har været det længe. Det er officielt.
Kan du uddybe lidt ?

Nyt svar