Ny channel-strip fra Waves

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Re: Ny channel-strip fra Waves

Indlæg af Smittefar »

Jeg har godt nok lidt kvaler med at installere min :'(
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Hvad mener du? Det kørte perfekt her - som det altid gør med Waves.

Medlemsavatar
danstanley
Medlem
Indlæg: 911
Sted: Frederikshavn

Indlæg af danstanley »

Smittefar skrev:Jeg har godt nok lidt kvaler med at installere min :'(
Vil den ikke installere eller er det licensen? Havde også nogle issues med Dorrough som jeg købte dagen efter stripen. Valgte at reinstallere alt waves og så kørte det:-)
https://24bit.dk - Cockos Reaper - Ableton Live 12 - Logic Pro X - macOS Sonoma 14.0 - Mac Mini M2 PRO

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg synes egentlig det så ud til at installationen kørte, men den dukker ikke på i reaper -heller ikke efter rescan.

Jeg forsøger at køre installationen igen, men så hænger installationen.

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Og du har brugt Waves Central?

Medlemsavatar
danstanley
Medlem
Indlæg: 911
Sted: Frederikshavn

Indlæg af danstanley »

Smittefar skrev:Jeg synes egentlig det så ud til at installationen kørte, men den dukker ikke på i reaper -heller ikke efter rescan.

Jeg forsøger at køre installationen igen, men så hænger installationen.

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Det var det samme der skete for mig, så jeg slettede alt der havde med Waves at gøre....i ALLE mapper og startede forfra.
https://24bit.dk - Cockos Reaper - Ableton Live 12 - Logic Pro X - macOS Sonoma 14.0 - Mac Mini M2 PRO

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

En genstart af computeren løste problemet. Derefter gik installationen med WC fint

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
beetlebum
Medlem
Indlæg: 220
Sted: Aarhus

Indlæg af beetlebum »

raoul skrev:
beetlebum skrev:Største turn off for mig er autogain på comp'en. Det hader jeg.

Hvorfor det ?
Tja, jeg vil bare helst selv sætte evt. makeup gain, om nødvendigt. Man snyder nemt ørerne med den der "instant loudness".

I det mindste kunne de give mulighed for at slå det fra.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Ud fra deres videoer vil jeg tror, det er for nemmere at bedømme forskellen på de forskellige compressor-karakteristika.
skriver noder

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Du har mulighed for at justere loudness på compressoren, så hvis auto-makeup ikke rammer helt rigtigt kan du selv fikse det.
Skærmbillede 2018-02-02 22.16.39.png
Skærmbillede 2018-02-02 22.16.39.png (248.54 KiB) Vist 254 gange
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Den lyder sgu da godt :)

Og det er godt nok uhyggeligt så meget funktionalitet, de har proppet ind i det plugin.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

Ja jeg har fravalgt den - da prøvetiden udløb, fordi jeg allerede i forvejen havde værktøjer der stort set gør det samme, også fordi der for mig i det mindste vil være en tendens til at overgøre alting fordi muligheden pludselig er der. Fordi mit brug er live, giver det mere mening at raffinere min mikrofon samling ydereligere i stedet for.

--sd

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Søren Dyhr skrev:Ja jeg har fravalgt den - da prøvetiden udløb, fordi jeg allerede i forvejen havde værktøjer der stort set gør det same
Dette vil nok altid være tilfældet med den slags ,.. og kan vel besvares med:
SustainerPlayer skrev:Men hånden på hjertet, så er det her endnu et channel-strip-plugin, de prøver at sælge på andre meritter end det rent lydmæssige.
Det de har prøvet er vel at lave et universalt "go to" plug, der kan åbnes an-mass til alle formål, derfor med fokus lavt cpu-forbrug,..

Vel nok målrettet til folk der kun gider sætte sig ind i EN enkelt channel-strip ,.. ganske enkelt fordi fokus prioriteres andre steder

Dette er vel OK at et firma laver den slags ,.. vi prioriterer alle sammen, og springer over hvor gærdet er lavest på udvalgte steder

Fordi lyden tit er ens, og de "kan" det samme, som noget man allerede har, er jo ikke ensbetydende med at det er ens at arbejde med

Så helt fint at sælge på worklow, GUI, pæn/overskuelig grafik, lavt CPU-print samt latenzy, eller enhver form for andre "meritter"


Aner som sagt endu ikke om den kommer til at bidrage mig med noget, ud over S1's default channel ,... men er posetiv


Har også Eventides Ultra-Channel, samt S1 "Channel Strip Collection", fordi jeg fik dem mere eller mindre gratis på et tidspunkt, samt
muligvis noget tilsvarende liggende som jeg har glemt, fordi det befinder sig i en bundle el.l ,... altså "ragelse" nok ,... :dollargrin:

Men den her altså "LAGT UD" på en måde der umiddelbart tiltaler mig mere, og DERFOR betalte jeg et mindre beløb, (for første gang)

Det blir nok også sidste gang jeg betaler for en Channel-Strip, kan godt følge skepsis også,..
/Dub

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

DUBTEMPLE skrev:Har også Eventides Ultra-Channel, samt S1 "Channel Strip Collection", fordi jeg fik dem mere eller mindre gratis på et tidspunkt, samt
muligvis noget tilsvarende liggende som jeg har glemt, fordi det befinder sig i en bundle el.l ,... altså "ragelse" nok ,... :dollargrin:
Den der Ultra-Channel, fik vi vel allesammen smidt i hovedet på et tidspunkt ... ikke fordi jeg har fået den brugt, for både min DAW og min livepult jo allerede har en default-channelstrip hver især ... så derfor manglede jeg kun i min livepult - saturation. Hvorfor jeg for ikke så længe siden fik Greg Welch's ToneCentric som kan sættes i hvis jeg ikke når langt nok med høje lowcuts og tæt komprimering.

--sd

Nyt svar