Logic_automation on/off

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Brugeravatar
Rolfvp
Tekniker
Tekniker
Sted: 2300 København S

Logic_automation on/off

Indlæg Skrevet: 21. jan 2018, 21:58

Er der en knap eller funktion hvor man midlertidig kan tænde og slukke for al automation på et track?
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Re: Logic_automation on/off

Indlæg Skrevet: 21. jan 2018, 22:05

er der ikke en read og write knap?
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg Skrevet: 21. jan 2018, 22:09

Det ligner at der er den information du skal bruge i denne video:

Brugeravatar
Graceville
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: 2300

Indlæg Skrevet: 21. jan 2018, 22:34

ctrl + cmd + O

Du finder genveje ved at bruge søgefeltet i key commands (alt+K)

Søg specifikt på automation

Her kan du ændre eller oprette genveje, der er ret mange nyttige genveje for automation.
[b]Arbejdssøgende[/b] inden for musikundervisning i sammenspil, guitar og sangskrivning, samt inden for social mentoring og misbrugsvejledning
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist
Sted: Fyn

Indlæg Skrevet: 22. jan 2018, 11:09

Christoffer I. N. skrev:er der ikke en read og write knap?

Jo, som du bare sætter til OFF. Det er globalt for sporet, dvs. al automation og gøres nemmest på channel strippen i Inspectoren til venstre eller i mixeren.

Det kan også gøres pr. automationtype ved at åbne track automation i arrangementsvinduet, klike på den hvide disclosure triangle og slå det fra pr. automationtype på sporet.
Brugeravatar
Rolfvp
Tekniker
Tekniker

Indlæg Skrevet: 22. jan 2018, 11:47

Christoffer I. N. skrev:er der ikke en read og write knap?

Jo, Read, Touch, Latch og Write, men ingen af disse slukker for automation på det valgte track
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist

Indlæg Skrevet: 22. jan 2018, 11:49

Det er en OFF state på selve knappen. Du skal blot klikke på On/Off symbolet på knappen, som styrer automation mode (Read) - det er ikke et valg i dropdown-menuen.

Screen Shot 2018-01-22 at 11.54.55.png
Screen Shot 2018-01-22 at 11.54.55.png (20.07 KiB) Vist 140 gange
Brugeravatar
Rolfvp
Tekniker
Tekniker

Indlæg Skrevet: 22. jan 2018, 11:59

Tak allesammen, nu er tiøren faldet. Jeg har været for fokuseret på at lede efter on/off på trackheader, der er den ikke. On/off funktionen kan kun findes i mixeren, og kun når man hoover musen over "Read/Touch/Latch/Write" knappen. Utroligt at jeg har overset det med al den automation jeg laver.

I keycommands har jeg også fundet mange gode genveje, bla shift+ctrl+æble O som toggler automation on/off for alle tracks på en gang
Brugeravatar
Rolfvp
Tekniker
Tekniker

Indlæg Skrevet: 22. jan 2018, 12:01

Holger skrev:Det er en OFF state på selve knappen. Du skal blot klikke på On/Off symbolet på knappen, som styrer automation mode (Read) - det er ikke et valg i dropdown-menuen.

Screen Shot 2018-01-22 at 11.54.55.png

Jeps Holger, tak!
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist

Indlæg Skrevet: 22. jan 2018, 12:05

On/off funktionen kan kun findes i mixeren, og kun når man hoover musen over "Read/Touch/Latch/Write" knappen.

Knappen findes som nævnt også til venstre i Inspectorens channel strip. Jeg åbner sjældent mixeren. Den findes også i track headeren (se længere nede).

Det er rigtigt (og idiotisk) at den er lavet som mystery meat navigation, dvs. kun synlig ved hover...

Rolfvp skrev:Jeg har været for fokuseret på at lede efter on/off på trackheader, der er den ikke.

Den findes nu også i track headeren.

Det kræver at du har aktiveret automation, dvs. "Show Automation" (ligger på min A key command) modsat "Hide Automation" (default).

I denne tilstand har du ikke blot adgang til global automation on/off per spor, men til de enkelte typer/lanes.

Igen er det idiotisk MMN, dvs. du skal svæve med musen over parameterboksen for at on/off dukker op...

Screen Shot 2018-01-22 at 12.11.50.png
Screen Shot 2018-01-22 at 12.11.50.png (43.14 KiB) Vist 131 gange
Brugeravatar
Rolfvp
Tekniker
Tekniker

Indlæg Skrevet: 22. jan 2018, 12:12

Åh gud tak Holger! Jeg har været offer for mystery meat navigation! Med al den hoover halløj, kan man undre sig over at der ikke kan hooves over "Read" knappen i trackheader. Fedt at finde on/off for de enkelte automations når man åbner automation panes!

Tilbage til "Computer & Software"