Program til at klippe interviews

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
eberl42
Medlem
Indlæg: 392
Sted: Djursland

Program til at klippe interviews

Indlæg af eberl42 »

Til et projekt (teater) jeg skal igang med søger jeg et program (til den instruktør jeg arbejder med) som er nemt og godt til at klippe bidder ud af 2 timers interviews.
Hun skal kunne lytte og klippe de bidder ud hun skal bruge og ret nemt eksportere dem.

Jeg har kigget på Audacity idag, men er ikke overbevist om det, (når jeg klipper noget ud trækker programmet filen sammen og jeg kan ikke få det til at eksportere de enkelte udklip som enkeltfiler hurtigt og nemt).

Hvad bruger I?
http://www.johannessmed.com
Producer - Kunstner - Musiker

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Reaper

Marker de områder hun skal bruge og gør dem til 'regions' (shift+R). Man kan navngive de enkelte regions. Når man så renderer, kan reaper rendere de enkelte regions hver for sig, og man kan navngive filen med region-navnet (og evt. også region nummeret).

Det lyder som om, du har haft noget ripple editing slået til i Audacity. Måske kan det slås fra.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump


Medlemsavatar
Heine
Medlem
Indlæg: 356
Sted: Århus

Indlæg af Heine »

eberl42 skrev:Til et projekt (teater) jeg skal igang med søger jeg et program (til den instruktør jeg arbejder med) som er nemt og godt til at klippe bidder ud af 2 timers interviews.
Hun skal kunne lytte og klippe de bidder ud hun skal bruge og ret nemt eksportere dem.

Jeg har kigget på Audacity idag, men er ikke overbevist om det, (når jeg klipper noget ud trækker programmet filen sammen og jeg kan ikke få det til at eksportere de enkelte udklip som enkeltfiler hurtigt og nemt).
Audacity vil være helt fint til det, I skal. Jeg tror bare, du skal lære programmet bedre at kende.
I stedet for at klippe et område ud, kan du jo kopiere det. Så trækkes resten af filen ikke samme.
Du kan så sætte det kopierede ind i sit eget vindue/spor ved lige at klikke et sted uden for det første spor (så det ikke er aktivt).
Trykker du nu Ctrl+V så skrives det kopierede afsnit ind som et nyt spor.
Man kan også direkte eksportere en markeret blok.
Der er masser af muligheder, du/I skal nok bare opdage dem.
Fordelen ved Audacity er bl.a. at det er simpelt, så det er forholdsvist hurtigt at komme i gang med.
Heine Svendsen, Indigo 2
Musik-PC'er: https://www.indigo2.dk/i2pc

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

+1
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
eberl42
Medlem
Indlæg: 392
Sted: Djursland

Indlæg af eberl42 »

Tak.... Jeg kigger på hindenburg og reaper og på Audacity igen.....

:-)
http://www.johannessmed.com
Producer - Kunstner - Musiker

Default avatar
garcia
Medlem
Indlæg: 7101
Sted: Hjallerup

Indlæg af garcia »

Wavelab er kongen. Hun kan godt nøjes med en billig version.
Deaktiveret

Medlemsavatar
Holger  
Audio Alchemist
Indlæg: 37635
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

eberl42 skrev:Tak.... Jeg kigger på hindenburg og reaper og på Audacity igen.....

:-)
Preben Friis herinde på Lydmaskinen.dk er en af hjernerne bag, så jeg er sikker på han kan hjælpe med spørgsmål, men ellers er det et ret intuitivt program, der netop er lavet til interviews og andet radioarbejde bl.a.

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2640
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Du kan evt. også prøve Wavosaur som også er gratis, og som har et noget anderledes UI (minder meget om SoundForge).

Selv ville jeg nok bruge Samplitude eller SoundForge.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
eberl42
Medlem
Indlæg: 392
Sted: Djursland

Indlæg af eberl42 »

Vi endte med Hindenburg og hun er godt tilfreds:-)
Tak for hjælpen
http://www.johannessmed.com
Producer - Kunstner - Musiker


Nyt svar