Samplitude Pro X3 + SoundForge til kun 960 kr.

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2639
Sted: Vesterbro

Samplitude Pro X3 + SoundForge til kun 960 kr.

Indlæg af Joachip »

Det kunne jeg ikke stå for! Og gode gamle SoundForge følger endda med. Og iZotope Mastering & Repair suite.

https://t.co/F6xrIe2UR6
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Det er godt nok noget af et discount tilbud. Kender du softwaren eller prøver du den af til prisen?

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2639
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Jeg kender det, og ved det rykker 100%, og havde aldrig regnet med at se det til den her pris. Ikke engang i en skrabet udgave.

Men den her er full-blown, og for at gøre mysteriet større følger SoundForge (som var de-facto .wav editeringsprogrammet i spilbranchen i 90erne) med i prisen. Sammen med en mastering suite jeg har hørt om herinde flere gange før (dog ikke prøvet), Melodyne, et 70 gig sample library, adskillige plugins.

Jeg aner ikke hvad der foregår, men jeg kan bekræfte at den er god nok. Jeg sad lige og fiksede vokal op med melodyne i går, og soundforge kører også som den skal. Jeg begriber ikke den pris. Men tilbudet gælder kun til den 14. så hurry up!

PS: Default hotkeys i samplitude er decideret absurde. Hvis du er vant til noget a'la Soundforge, CoolED eller Waveosaur, så load de her hotkeys ind. Ja, jeg vil nærmest sige det er et krav.

http://www.robotplanet.dk/audio/samplit ... otkeys.zip

Tryk Y og find den her for at loade hotkeys ind:

Billede
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3436
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Damn.. det er billigt, jeg kan godt huske Soundforge og Samplitude fra slut 90er

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Meget af det har været vandrygtet, eller i bedste fald stået stille flere år, under Sonys mangel på evner og ledelse, både Sound Forge og Vegas, etc

Magix overtog på sin vis en form for fallit-bo ,.. hvor Sony havde kastet håndklædet i ringen ,.. langt om længe ,.. heldigvis

Magix er IKKE talentløse ,... men har opkøbt meget ,... på kort tid ,... og ikke fået styr på f.eks. Vegas endu

Deres hjemme-side(r) er også noget rod, uden update på vigtige ting,

Deres independence sampler står f.eks. stadig specificeret kun til Win 8 ,.. (og har iøvrigt fået rigtig mange knoppede ord med på vejen) ,..

https://www.gearslutz.com/board/music-c ... mpler.html

Fik en gammel Vegas 6 opdateret til Version 14 ,.. på et super-tilbud efter Magix overtagelse ,.. men har foreløbigt ikke engang gidet installere
Vegas 14 da der repporteres massive problemer på deres Vegas-forum. Jeg ikke gider være forsøgs-kanin for et ufærdigt product.

(så vil jeg hellere kaste min sparsomme tid i Premiere, hvis der skulle blive tid til lidt video)

Alt imens dette står på har de sat Version 15 til salg ,... istedet for at løse noget af det mere fundamentale

Jeg kan ikke rigtig finde ud af hvilken slags firma Magix er ,.. og om jeg tror på de nogen sinde får styr på bl.a. Vegas ,..

BTW. Jeg fik også SF Pro 11 etc kastet i nakken i forbindelse med Vegas 14 ,.. har heller ikke installeret dette endu ,.. muligvis visse brugbare features

Jeg kender intet til Samplitude
Senest rettet af DUBTEMPLE tirs 9. jan 2018 22:44, rettet i alt 1 gang.
/Dub

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2639
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Jeg gik fra CoolED/Vegas til Samplitude, og jeg tror aldrig jeg kommer til at se mig tilbage. Samplitude virker bare som et hurtigere og mere pro udgave til de forskellige ting jeg primært bruger (og har brugt) Samplitude til: Mastering, at lægge lyd til film, og at lægge lyd på spil... og så bare generel tossen rundt med lyd.

Jeg er enig med Dubtemple i at Sony-tingene nok er gået i stå, og får svært ved at få en rennaissance. SoundForge var egentlig bedst ved version 4.5c, og Samplitude har for mig ikke kun afløst Vegas men også SoundForge (selvom jeg var die-hard SoundForge fan i slutningen af 90erne).

Indlæringskurven med Samplitude kan godt være lidt stejl. Det program kan latterligt meget, og man drukner lidt i starten. Men jeg mener virkeligt det kan betale sig. Jeg har en ven som har brugt Logic siden midten af 90erne og til i dag - og selv han må ofte tilstå at han er imponeret, når jeg lige starter Samplitude op i Parallels på hans maskine og demonstrerer det. Og Logic er ellers et ret solidt stykke software.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Uden at være inde i video, så har jeg dog fulgt med på Vegas forum i årevis, af ren nysgerrighed,..

Det virker som om Vegas sådan set var en unik perle under Sonic Foundry ,... men at Sony spolerede det totalt

De få gamle der ikke allerede er migreret til Premiere sider nu tilbage på det hensyngende forum ,.. og håber Magix vil redde Vegas

Jeg er ikke sikker på det vil ske

Vigtige tredieparts plugin-udviklere er forlængst holdt op med at støtte op om Vegas-platformen ,.. det er en døds-spiral ,.. og fücked kode

Sound Forge er muligvis brugbart til nogle ting ,.. jeg tror ikke Sony nåede at få spoleret dette i samme grad som Vegas

Agter selv at gi det et skud på et tidspunkt ,.. har heller ikke andre editorer overhovedet
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Kunne godt have fundet på at prøve Samplitude for et par år siden ,.. men nu valgte jeg Studio One i stedet ,.. og er tilfreds

Jeg oplever det som et forfærdeligt tidsspilde at skifte platform, håber det aldrig skal blive nødvendigt igen,..

Oplever du Magix som dedikeret og vedholdende omkring Samplitude ?

Og er der noget aktivt og nævneværdigt online-community at læne sig op af ?
/Dub

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2639
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Jeg tror jeg er den eneste Samplitude-bruger i hele verden :dollargrin: , så det er overraskende hvor godt de har holdt liv i det projekt. Så ja, jeg oplever Magix som værende ret dedikerede omkring det. Det er jo deres flagskibs-projekt. Jeg forstår ikke det er så ukendt.

Jeg er dog enig i at det er bøvl at skifte platform, og man vil typisk hade den nye platform i en måneds tid, uanset om det er en forbedring eller ej. Man bør nok kun skifte, hvis der er en reel grund. Studio One har jeg kun brugt nogen gange hos min lillesøster. Det minder faktisk nok om Samplitude til at jeg ikke har svært ved at finde rundt i det. Virker dog mere sprcifikt til musikbrug, hvis Samplitude nok er mere generelt.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Zouki
Medlem
Indlæg: 818
Sted: Nordsjælland

Indlæg af Zouki »

Stadigvæk på tilbud... dog lidt dyre... men nu også med SpectralLayer4...

https://rekkerd.org/magix-extends-sampl ... ave-90-off

https://www.magix.com/index.php?id=2473 ... f8f4c294c3

Samplitude Pro X3 Suite features

Samplitude Pro X3.
Sound Forge Pro 11 full version.
SpectraLayer Pro 4.
Independence Sampler with a 70 GB database.
Vandal full version.
24 virtual instruments.
Analogue Modelling Suite Plus.
Cleaning & Restoration Suite.
Loudness Metering EBU R128/ITU-R BS.1771.
True Peak Limiter.
Encoder preview (AAC, MP3).
DDP export.
Birdline Platinum Pack V.6.0.

Samplitude Pro X3 Suite for Windows and Mac is on sale for just $199 USD for a limited time only (regular value $1,397.95 USD).

Medlemsavatar
Sjamus
Forum Donator
Indlæg: 447
Sted: Skanderborg området

Indlæg af Sjamus »

Hmm. På deres egen hj. side står der at Samplitude kun er til Windows?

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Kun til d 25 februar

Så er der et lignende tilbud dog incl SpectraLayers 3 Pro:

Samplitude Pro X3 Suite + SpectraLayers + Sound Forge 11 $149

https://www.magix.com/index.php?id=24739&L=52

Underligt nok 50$ dyrer hos JRR men til gengæld en god gennemgang af indhold:

https://www.jrrshop.com/magix-samplitud ... ite-bundle
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Har iøvrigt hørt en fugl synge om at Sound Forge 12 er på vej
/Dub

Medlemsavatar
madsmac
Forum Donator
Indlæg: 976
Sted: ca. midt i udkanten

Indlæg af madsmac »


Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Det er så kun X2 udgaven
/Dub

Medlemsavatar
madsmac
Forum Donator
Indlæg: 976
Sted: ca. midt i udkanten

Indlæg af madsmac »

DUBTEMPLE skrev:Det er så kun X2 udgaven
Jep, men en samlet pris på 30 USD! Er osse mere interesseret i SoundForge!

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2639
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Til Mac brugerne: Samplitude 11 virker fint i Parallels (ihvertifald i stereo, ved ikke med mange kanaler), og jeg tror ikke der er blevet lavet nogen ændringer siden, som ville være et problem. Derfor ville jeg tro at den nyeste udgave også kører helt fint. Man kan endda drag'n'droppe .aiff / .wav / .flac / .mp3 filer direkte ind fra Finder på et spor, og så havner filen der hvor den skal. Det er ret smooth.

Om SoundForge så virker i parallels er straks mindre sikkert. SoundForge har altid været meget skrøbeligt overfor de mindste uventede ting i éns Windows-installation, og det er bestemt ikke sikkert at det er blevet bedre efter at Sony ødelagde det og efterfølgende brugte 4-5 versioner på at lappe deres egne fejl igen bagefter.

Men så igen, hvis man har Samplitude er behovet for SoundForge væsentligt mindre, når man først lige har lagt sin arbejdsgang lidt om. (Og lidt apropos, se øverst hvor jeg har smidt en hotkey-fil til Samplitude der giver SoundForge-lignende hotkeys. Det gør skiftet meget mindre smertefuldt.)
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Nyt svar