Pro Tools Perpertual Licens - Kan den sælges???

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Ruun
Forum Donator
Indlæg: 114
Sted: København Ø.

Pro Tools Perpertual Licens - Kan den sælges???

Indlæg af Ruun »

Som overskriften lyder, så har jeg en sådan licens, som jeg fik i et bundle med et Apogee Quartet lydkort. Jeg bruger dog kun Logic, så påtænker at ville sælge min PT licens. Men jeg kan simpelthen ikke finde hoved og hale i Avid's politikker omkring dette. Ifølge denne formular: http://avid.force.com/pkb/servlet/fileF ... 000000LNzq - Opfatter jeg min licens som værende en "stand alone". Den skulle kunne sælges via en overdragelsesblanket fra Avid, som både sælger og køber skal underskrive. Men der nævnes også at man (med nogle licenser) blot kan overdrage denne, ved at højreklikke på licensen i Ilok manageren og vælge "transfer licens". Denne funktion er dog ikke mulig at vælge når jeg højreklikker, så hvilke licenser er der tale om her?

Håber nogle kan gøre mig klogere på sagen, for jeg magter ikke rigtigt Avids forkvaklede kundeservice...
A dream is A dream is A dream….

Default avatar
Clemme
Medlem
Indlæg: 608
Sted: Vanløse

Indlæg af Clemme »

Hvis du ikke har registreret den kan du vel godt sælge aktiveringskoden, så det er den nye ejer der registrerer licensen, men er licensen registreret til din konto bliver tingene en del mere kompliceret.

Jeg skulle for noget tid siden ændre mailadresse på min konto, og det tog nærmest 14 dage. Avid Support var nu flinke nok, men de ville bare være 1000%, HELT sikre på, at den nye mailadresse også var min.

Jeg kender ikke Avids politik på området, men jeg kunne godt forestille mig at der er en del der er skrevet med meget små bogstaver.

Medlemsavatar
Ruun
Forum Donator
Indlæg: 114
Sted: København Ø.

Indlæg af Ruun »

Clemme skrev:Hvis du ikke har registreret den kan du vel godt sælge aktiveringskoden, så det er den nye ejer der registrerer licensen, men er licensen registreret til din konto bliver tingene en del mere kompliceret.

Jeg skulle for noget tid siden ændre mailadresse på min konto, og det tog nærmest 14 dage. Avid Support var nu flinke nok, men de ville bare være 1000%, HELT sikre på, at den nye mailadresse også var min.

Jeg kender ikke Avids politik på området, men jeg kunne godt forestille mig at der er en del der er skrevet med meget små bogstaver.
Det er lige præcis der det mulige problem opstår. Aktiveringskoden er brugt, fordi jeg var overbevist om at PT også var min vej frem. Men med de kompetencer jeg allerede havde fået erhvervet mig i Logic, opgav jeg hurtigt at skulle starte helt forfra med en ny DAW.

Ift. Avids kundeservice... Hvordan kom du i kontakt med dem? Via tlf eller mail?? Og betalte du noget for det??

På forhånd tak ;-)
A dream is A dream is A dream….

Medlemsavatar
Heine
Medlem
Indlæg: 356
Sted: Århus

Indlæg af Heine »

Her er en kontaktformular til alt vedr. licensregistrering:
http://avid.force.com/Support/RegistrationCaseCreation
Heine Svendsen, Indigo 2
Musik-PC'er: https://www.indigo2.dk/i2pc

Nyt svar