youtube + vokal mixing

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Default avatar
serei15
Medlem
Indlæg: 2

youtube + vokal mixing

Indlæg af serei15 »

Kære Alle
Jeg sidder som så mange andre og skriver tekster og til "type beats" eller bare instrumentals på youtube. Når det så er gjort, konvertere jeg youtube-filen over i Logic Pro x, men jeg finder det en del sværere at få vokalen til at sidder rigtigt i beatet.
Er der nogen der har erfaringer på dette område? Et plugin der kan bruges på beatet? Et eller andet! Tak :-)

Sebastian

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

De mixes er sandsynligvis komprimeret og limiteret til døde. Når du så forsøger at lægge din vokal på, så smelter det ikke. Det er normalt og forventeligt.

Løsningen er optimalt set at få fat i den umasterede version og mixe vokalen ind og derefter masterere hele nummeret sammen.

Alternativt skal du sandsynligvis bruge lidt ekstra tid på at både equalize og voldkomprimere din vokal før den nogenlunde vil smelte med nummeret. Afhængig af nummeret så kan du også prøve lidt meget kort/ambience rumklang på vokalen for at få den til at smelte - eller omvendt kan det være du har for meget rum på din indspilning, hvilket helt klart kan gøre at den ikke vil smelte med visse numre.

Grundlæggende er du i gang med noget som er op ad bakke, men prøv mine tips før du giver op ;-)

Default avatar
serei15
Medlem
Indlæg: 2

Indlæg af serei15 »

Aah Fantastisk. Tusinde tak for svar!!! :)

Nyt svar