Kan jeg bruge en wifi extender på denne måde?

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Kan jeg bruge en wifi extender på denne måde?

Indlæg af david mondrup »

Min lejlighed er i to etager. Mit internet kommer ind på den nederste etage, hvor der står en router. Jeg har en airport express (https://www.apple.com/dk/airport-express/) som jeg bruger til at forbinde til mit hifi anlæg, så jeg kan streame lyd fra computere og andre devices ud i stuen - på den øverste etage. Jeg kunne jo selvfølgelig trække et kabel mellem etagerne, men tænker at det nok er nemmere og lige så billigt at købe en lille wifi extender, der kan tage imod signalet fra routeren og smide videre via et kabel og ind i airport express'en. Men før jeg går ud og ofrer 3-400 kr. på sådan en, så vil jeg da gerne lige høre om der er nogen der kan advare mod at "netværkssignalet strømmer ikke den vej i en extender", eller "en extender der er god nok til at fodre din airport express på en meningsfuld måde er alt for dyr", eller hvad der nu ellers lige måtte være af faldgruber i sådan et projekt. Fyr løs!
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg vil helt klart anbefale at trække kablet.
Hvis du skal lave noget extender, så hold dig til Apples produkter, de kan extende hinandens wifi, men det koster hastighed når man gør det.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

Nu er din Airport Express jo en slags extender i forvejen, så hvorfor forbinder du ikke bare den til router, trådløst? Det burde virke helt fint.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

benjisan skrev:Nu er din Airport Express jo en slags extender i forvejen, så hvorfor forbinder du ikke bare den til router, trådløst? Det burde virke helt fint.
Jeg har før prøvet at få det til at virke, men uden at kunne gennemskue det. Nu prøvede jeg så igen, og så kører det bare. Weird. Og tjekket. Tak for den tanke, det var vist lige hvad der skulle til :)
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

Velbekomme :)

Nyt svar