Cubase 9.5 så er den her snart!
: tirs 14. nov 2017 20:22
Cubase 9.5 bliver annonceret på Onsdag, så er der lidt at se frem til
Jaaamidibass500 skrev:Uhhh spændende!!
Vi snakker 64 bit float (bit resolution) det var jeg ikke klar over Reaper havde... er det ikke 32 bit???Smittefar skrev:Der er ikke rigtig nogen af de tilføjelser, der ikke har været standard i reaper et stykke tid ...
64 bit
Video
Parallel processering af alle plugins
Uendelig mange insert slots
Automation justering
TJEK
Programmering af samples ser ud til at fungere lidt mere smooth.
Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Altid ved December Så jo det er 1 år siden nu! Men altså, det er jo ikke de vilde ændringer så hvis du er tilfreds er der jo ingen grund til en updatekandersen skrev:Hmm, var det ikke i starten af året Cubase 9 pro kom? Jeg synes satme lige jeg har opgraderet fra 8.5
Sjovt nok, jeg har heller aldrig manglet inserts Men de er begrænset til 16 btw!lakris skrev:Parallel.. fedt så skal man ik oprette flere grupper
Unlimited inserts.. det er der mange der har manglet, jeg har ikke, man kan jo bare forsætte i næste group
Video... øh det har da altid været der, men ja der var vist lidt problemer på det sidste
ja igenSLL skrev:Online manualen:
https://steinberg.help/cubase-manuals/c ... e-pro-9.5/
Nej det er korrekt forstået!Telstar skrev:Fedt at der er kommet bezier kurver i automation.
Havde dog håbet på, at man også kunne lave dem i audiotrack fades. Virker ret oldnordisk på mig, at man skal ind i en "fade editor" (med mindre der er noget jeg har overset).
fra https://www.soundonsound.com/sound-advi ... els-my-daw ..stralner skrev:Nogen der lægger mærke til at plugins ikke længere clipper når der køres 64 processing precision Er jeg helt skævt på den hvis jeg påstår der er mere headroom?
Med andre ord er der rigeligt med headroom i et 32bit float system, så hvis noget clipper handler det om noget andet. Mange emulerede plugins har sat "behaviour" ved analoge 0db til f.eks. -18dbfs (eller højere, lavere) ..In most practical applications, floating point is still used within a 32-bit framework, but with 24 bits allocated to the mantissa and eight bits allocated to the exponent. If you do the maths you'll find such an approach provides the utterly ludicrous theoretical dynamic range of 1500dB, which means you will never run out of headroom inside the processing, and never lose signal in noise floor.
Jeg har ikke helt fattet den her?Hippo skrev:fra https://www.soundonsound.com/sound-advi ... els-my-daw ..stralner skrev:Nogen der lægger mærke til at plugins ikke længere clipper når der køres 64 processing precision Er jeg helt skævt på den hvis jeg påstår der er mere headroom?Med andre ord er der rigeligt med headroom i et 32bit float system, så hvis noget clipper handler det om noget andet. Mange emulerede plugins har sat "behaviour" ved analoge 0db til f.eks. -18dbfs (eller højere, lavere) ..In most practical applications, floating point is still used within a 32-bit framework, but with 24 bits allocated to the mantissa and eight bits allocated to the exponent. If you do the maths you'll find such an approach provides the utterly ludicrous theoretical dynamic range of 1500dB, which means you will never run out of headroom inside the processing, and never lose signal in noise floor.
.. så altså - der er objektivt mere headroom, men hvis du nogensinde er stødt på loftet i 32bit har du gjort et eller andet fuldstændigt sindsygt ..
edit:
dermed ikke sagt at man kan clippe en kanal 1500db og hive det uberørt ned igen, da den største opløsning ligger under 0dbfs, men jeg mener der er et sted omkring 60~ db headroom, sådan "off the top of my head" ..