Side 1 af 1

Cubase 9.5 så er den her snart!

: tirs 14. nov 2017 20:22
af stralner
Cubase 9.5 bliver annonceret på Onsdag, så er der lidt at se frem til :-D

Re: Cubase 9.5 så er den her snart!

: tirs 14. nov 2017 20:27
af midibass500
Uhhh spændende!! :-D :-D

Re: Cubase 9.5 så er den her snart!

: tirs 14. nov 2017 20:29
af stralner
midibass500 skrev:Uhhh spændende!! :-D :-D
Jaaa :wink:

Re: Cubase 9.5 så er den her snart!

: ons 15. nov 2017 10:55
af stralner

Re: Cubase 9.5 så er den her snart!

: ons 15. nov 2017 12:41
af stralner
Jeg havde håbet at de allerede havde fået deep intergration med Console 1 som jeg har snakket med dem om i 1 år nu, men bedre sent end aldrig. Det lader til at det kommer :-D

64 bit Mixing engine :-P

Re: Cubase 9.5 så er den her snart!

: ons 15. nov 2017 14:53
af midibass500
Købt og installeret. Super fed update!

Re: Cubase 9.5 så er den her snart!

: ons 15. nov 2017 15:15
af Smittefar
Der er ikke rigtig nogen af de tilføjelser, der ikke har været standard i reaper et stykke tid ...

64 bit
Video
Parallel processering af alle plugins
Uendelig mange insert slots
Automation justering

TJEK

Programmering af samples ser ud til at fungere lidt mere smooth.

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk

Re: Cubase 9.5 så er den her snart!

: ons 15. nov 2017 15:18
af stralner
Smittefar skrev:Der er ikke rigtig nogen af de tilføjelser, der ikke har været standard i reaper et stykke tid ...

64 bit
Video
Parallel processering af alle plugins
Uendelig mange insert slots
Automation justering

TJEK

Programmering af samples ser ud til at fungere lidt mere smooth.

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Vi snakker 64 bit float (bit resolution) det var jeg ikke klar over Reaper havde... er det ikke 32 bit???

EDIT: Kan se du har ret :wink:

Re: Cubase 9.5 så er den her snart!

: ons 15. nov 2017 15:18
af kandersen
Hmm, var det ikke i starten af året Cubase 9 pro kom? Jeg synes satme lige jeg har opgraderet fra 8.5

Re: Cubase 9.5 så er den her snart!

: ons 15. nov 2017 15:25
af stralner
kandersen skrev:Hmm, var det ikke i starten af året Cubase 9 pro kom? Jeg synes satme lige jeg har opgraderet fra 8.5
Altid ved December :-D Så jo det er 1 år siden nu! Men altså, det er jo ikke de vilde ændringer så hvis du er tilfreds er der jo ingen grund til en update :wink:

Re: Cubase 9.5 så er den her snart!

: ons 15. nov 2017 15:35
af lakris
Parallel.. fedt så skal man ik oprette flere grupper
Unlimited inserts.. det er der mange der har manglet, jeg har ikke, man kan jo bare forsætte i næste group :-)
Video... øh det har da altid været der, men ja der var vist lidt problemer på det sidste

Re: Cubase 9.5 så er den her snart!

: ons 15. nov 2017 15:45
af Fabian
faldt lige over denne:

Re: Cubase 9.5 så er den her snart!

: ons 15. nov 2017 19:49
af stralner
lakris skrev:Parallel.. fedt så skal man ik oprette flere grupper
Unlimited inserts.. det er der mange der har manglet, jeg har ikke, man kan jo bare forsætte i næste group :-)
Video... øh det har da altid været der, men ja der var vist lidt problemer på det sidste
Sjovt nok, jeg har heller aldrig manglet inserts :dollargrin: Men de er begrænset til 16 btw!

Re: Cubase 9.5 så er den her snart!

: ons 15. nov 2017 20:16
af lakris
Ja, det så jeg bagefter, da jeg så videoen :-)

Re: Cubase 9.5 så er den her snart!

: ons 15. nov 2017 22:27
af SLL

Re: Cubase 9.5 så er den her snart!

: tors 16. nov 2017 00:05
af stralner
:puke: ja igen :puke:

Nogen der lægger mærke til at plugins ikke længere clipper når der køres 64 processing precision :-D Er jeg helt skævt på den hvis jeg påstår der er mere headroom?

Re: Cubase 9.5 så er den her snart!

: tors 16. nov 2017 09:21
af Telstar
Fedt at der er kommet bezier kurver i automation.
Havde dog håbet på, at man også kunne lave dem i audiotrack fades. Virker ret oldnordisk på mig, at man skal ind i en "fade editor" (med mindre der er noget jeg har overset).

Re: Cubase 9.5 så er den her snart!

: tors 16. nov 2017 11:09
af stralner
Telstar skrev:Fedt at der er kommet bezier kurver i automation.
Havde dog håbet på, at man også kunne lave dem i audiotrack fades. Virker ret oldnordisk på mig, at man skal ind i en "fade editor" (med mindre der er noget jeg har overset).
Nej det er korrekt forstået!

Jeg ved at emnet ligger på bordet hos dem, så tænker da de arbejder på en bedre løsning på det. Men F7 bliver en genvej, det er jo din genvej til fades, som du vil bruge flittigt og personligt tror jeg at jeg hellere vil lave edits der når jeg nu alligevel kan lave offline processing i samme editor :wink:

Re: Cubase 9.5 så er den her snart!

: tors 16. nov 2017 13:40
af Hippo
stralner skrev:Nogen der lægger mærke til at plugins ikke længere clipper når der køres 64 processing precision :-D Er jeg helt skævt på den hvis jeg påstår der er mere headroom?
fra https://www.soundonsound.com/sound-advi ... els-my-daw ..
In most practical applications, floating point is still used within a 32-bit framework, but with 24 bits allocated to the mantissa and eight bits allocated to the exponent. If you do the maths you'll find such an approach provides the utterly ludicrous theoretical dynamic range of 1500dB, which means you will never run out of headroom inside the processing, and never lose signal in noise floor.
Med andre ord er der rigeligt med headroom i et 32bit float system, så hvis noget clipper handler det om noget andet. Mange emulerede plugins har sat "behaviour" ved analoge 0db til f.eks. -18dbfs (eller højere, lavere) ..

.. så altså - der er objektivt mere headroom, men hvis du nogensinde er stødt på loftet i 32bit har du gjort et eller andet fuldstændigt sindsygt ..

edit:
dermed ikke sagt at man kan clippe en kanal 1500db og hive det uberørt ned igen, da den største opløsning ligger under 0dbfs, men jeg mener der er et sted omkring 60~ db headroom, sådan "off the top of my head" ..

Re: Cubase 9.5 så er den her snart!

: tors 16. nov 2017 16:06
af stralner
Hippo skrev:
stralner skrev:Nogen der lægger mærke til at plugins ikke længere clipper når der køres 64 processing precision :-D Er jeg helt skævt på den hvis jeg påstår der er mere headroom?
fra https://www.soundonsound.com/sound-advi ... els-my-daw ..
In most practical applications, floating point is still used within a 32-bit framework, but with 24 bits allocated to the mantissa and eight bits allocated to the exponent. If you do the maths you'll find such an approach provides the utterly ludicrous theoretical dynamic range of 1500dB, which means you will never run out of headroom inside the processing, and never lose signal in noise floor.
Med andre ord er der rigeligt med headroom i et 32bit float system, så hvis noget clipper handler det om noget andet. Mange emulerede plugins har sat "behaviour" ved analoge 0db til f.eks. -18dbfs (eller højere, lavere) ..

.. så altså - der er objektivt mere headroom, men hvis du nogensinde er stødt på loftet i 32bit har du gjort et eller andet fuldstændigt sindsygt ..

edit:
dermed ikke sagt at man kan clippe en kanal 1500db og hive det uberørt ned igen, da den største opløsning ligger under 0dbfs, men jeg mener der er et sted omkring 60~ db headroom, sådan "off the top of my head" ..
Jeg har ikke helt fattet den her?

64 processing precision( Summing), hvad er forbindelsen mellem det og 32bit float. For det er jo ikke det samme :?

Okay det her giver mere mening: http://csound.com/docs/manual/MiscCsound64.html