3,5" diskette

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
docone
Medlem
Indlæg: 414
Sted: Århus

3,5" diskette

Indlæg af docone »

Hej
Jeg har en ældre Kurzweil K2500 som jeg vil OS opdater men jeg har ikke noget diskette drev.

Er der nogen herinde der har et drev og en windows PC der kan formater en disk og her efter kopier det nye OS samt nogle lyde over på disketten? Jeg sender filerne.

Jeg bor i Århus så det vil være en fordel hvis det er i nærheden men ellers er der altid det kongelige danske postvæsen.

Jesper

Medlemsavatar
Heine
Medlem
Indlæg: 356
Sted: Århus

Indlæg af Heine »

Jeg har et 3,5" diskdrev, men kan ikke afse tid til at installere det i en PC og lave arbejdet for dig, men drevet må du få, hvis du eller en anden kan installere og flytte tingene.
Jeg - og Indigo 2 - ligger på Vermundsgade 12 lige bag ved Marselis Boulevard og Skanderborgvej. Kik ind og afhent drevet hver dag mellem 10 og 17. Ring evt. først på 60609083, så jeg ikke lige er løbet på posthuset.
Heine Svendsen, Indigo 2
Musik-PC'er: https://www.indigo2.dk/i2pc

Medlemsavatar
docone
Medlem
Indlæg: 414
Sted: Århus

Indlæg af docone »

Hej Heine
Det lyder super. Jeg vil lige prøve at åbne den gamle bærbar computer jeg har, for at se om der er en stik til et diskettedrev.
Jeg giver lige lyd nå jeg har haft åbner dyret.

Jesper

Medlemsavatar
Heine
Medlem
Indlæg: 356
Sted: Århus

Indlæg af Heine »

Det er et helt traditionelt drev, jeg har, som er til indbygning i en PC.
Det passer vist ikke i en bærbar; så skal den godt nok være gammel!
Der er fladkabel og strømstik med til indbygning. Det kan formatere 720KB og 1.4MB
Har du selv disketter? Ellers kan jeg muligvis finde en enkelt.
Heine Svendsen, Indigo 2
Musik-PC'er: https://www.indigo2.dk/i2pc

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2679
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Heine skrev:Ring evt. først på 60609083, så jeg ikke lige er løbet på posthuset.
Løbet på hvad??? :)
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
docone
Medlem
Indlæg: 414
Sted: Århus

Indlæg af docone »

Hej Heine
Jeg har nu haft den bærbare åbnet for at se om der skulle være et stil til et diskettedrev men det var der desværre ikke. Så der er hvis ingen grund til at jeg skulle hente diskettedrevet da jeg ikke kan få det tilsluttet.

Jeg overvejer at købe et USB diskette drev men det er nok lidt overkill, men nu må vi se om ikke der skulle ære en venlig sjæl der har mulighed for at hjælpe mig.

Medlemsavatar
AnotherDan
Forum Donator
Indlæg: 2687
Sted: Søborg

Indlæg af AnotherDan »

Jeg har vist en gammel acer bærbar liggende med floppy drev i.

Jeg kan ikke huske hvillket os, men tror det er en meget lille linux distro jeg brugte på den sidst den var tændt for mange mange år siden.

EDIT: Jeg har stadig den bærbare, jeg kan dog ikke lige finde opladeren ligenu, prøver at kigge igen en af dagene efter den.
A fancy tagline goes here...

Medlemsavatar
Stopdenlarm
Forum Donator
Indlæg: 57
Sted: Aarhus

Indlæg af Stopdenlarm »

Hvis du stadig har behovet er jeg i Aarhus/Åbyhøj og har en gammel bærbar (inkl oplader) som vist nok har diskettedrev.. Checker lige senere når jeg er hjemme igen.

Medlemsavatar
Heine
Medlem
Indlæg: 356
Sted: Århus

Indlæg af Heine »

Nicolai skrev:
Heine skrev:Ring evt. først på 60609083, så jeg ikke lige er løbet på posthuset.
Løbet på hvad??? :)
Man skal løbe langt og længe i dag for at finde posthuset.
Heine Svendsen, Indigo 2
Musik-PC'er: https://www.indigo2.dk/i2pc

Medlemsavatar
KennethA  
Medlem
Indlæg: 1732
Sted: Aarhus

Indlæg af KennethA »

Hej min ven.

Jeg har et eksternt diskettedrev.
Hvis jeg kan hjælpe dig på nogen måde siger du bare til.

Kenneth.
KennethA

Medlemsavatar
Simonfromsidney
Forum Donator
Indlæg: 314
Sted: Ryomgård

Indlæg af Simonfromsidney »

KennethA skrev:Hej min ven.

Jeg har et eksternt diskettedrev.
Hvis jeg kan hjælpe dig på nogen måde siger du bare til.

Kenneth.
Hej Kenneth.
Jeg er på sagen, men kom sgu til at anmelde dit indlæg da min fede pegefinge ramte forkert... ups. Knapperne på iphone er ikke så store og mine briller er glemt på arbejde.

Morten
Med venlig hilsen

Morten
Udstyr: Lidt af hvert.

Medlemsavatar
jakobole
Forum Donator
Indlæg: 1079
Sted: København / Vanløse

Indlæg af jakobole »

Hvis ikke det er alm. PC-format, så dur USB-versionen ikke. Det er kun interne der dur hvis der skal "fuskes" med formater via special-programmer
Microsoft Certified MCSA

Nyt svar