Ableton Live 10 nyt

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Brugeravatar
AvS
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Valby

Re: Ableton Live 10 nyt

Indlæg Skrevet: 15. nov 2017, 16:08

Den nye Drum Buss fx er ret vild. Tænkte at det bare var en kompressor og noget distortion, og ikke noget spændende, men den er satme noget for sig. Ved ikke hvordan den der boom ting virker. Det lyder nærmest som om den blender en ren sinus ind. Det også ret vildt hvordan peak på outputet faktisk ikke rører sig, også selvom man giver den maks på attack og boom. Troede først der var en fejl på metrene men peak levels er stabile selvom man kan få den til at lyde meget højt. Gælder ikke kun trommelyde i øvrigt. Her er en hurtig test på en kedelig 909 kick. Transient delen fungerer anderledes en jeg havde forventet, men på en fed måde. Jeg makser den helt ud i vedhæftede klip, ved 0:23 men peak rører sig ikke, selvom det lyder som om den clipper, så jeg tænker at det på være en slags waveshaper frem for en dynamisk processor.

Vedhæftede filer
abl10b_drumbusstest.mp3
(1.67 MiB) Downloadet 42 gange
Brugeravatar
Fabian
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Redhotplanet.dk

Indlæg Skrevet: 15. nov 2017, 16:26

Den nye Drum Buss fx er ret vild.

Wow, jeg kan godt se meteret holder nogenlunde stand.
Tænker Drum Buss også kan bruges kreativt på mange andre ting. Har ikke selv eksperimenteret så meget med det endnu.

For resten AVS,

Jeg vender lige retur til det med fontene, hvor jeg antog Lato som værende universel. Det er tilsyneladende kun Max-ting som anvender den. Live benytter deres egen (nye?) custom font AbletonSans, samt NotoSansCJK til tal og lister. Lato er dog i samme slægt, nok en bagatel men hermed rettet for ordens skyld:)
"Here’s to the crazy ones. The misfits. The rebels. The ones who see things different"

Acustica Audio, Denmark
Brugeravatar
AvS
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Valby

Indlæg Skrevet: 15. nov 2017, 16:36

Tjek. Jeg kan også godt huske nu at jeg læste noget med at de havde fået lavet en custom font. Synes stadig er det er højst problematisk mht. læsbarheden af denne. Det er sådan set kun tykkelsen på fonten, der skaber problemet. ØV! Håber at nok mennesker råber op til at de indser problemet.

Tilbage til "Computer & Software"