Ny soft synth: Dmitry Sches - Thorn

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Re: Ny soft synth: Dmitry Sches - Thorn

Indlæg Skrevet: 30. dec 2017, 18:24

Verb'en måtte gerne være dobbelt så lang, men det er fair nok. Kommer nok ikke til at bruge den så meget, men den lyder sådan set fint.
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist

Indlæg Skrevet: 30. dec 2017, 18:26

Iøvrigt er EQ'en MEGET bred, så det er lidt svært at regne med de frekvenser der står på. Størstedelen af lyden forsvinder hvis Bass står højest muligt ("100hz") og man fjerner de max 18dB man kan.
Brugeravatar
stralner
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Nordjylland

Indlæg Skrevet: 30. dec 2017, 18:36

Gør ikke så meget for mig, jeg vil ikke bruge eq og reverb normalt. Har mine egne favoritter! Sådan er det også med mange andre Synth´s. Gid de ville lave en global fx off option på dem alle. Det ville gøre livet nemmere for os alle sammen :wink:
Cubase 9.5 pro
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist

Indlæg Skrevet: 30. dec 2017, 20:10

Jeg bruger normalt heller ikke rigtigt indbyggede FX'es. I U-He Diva er jeg vildt glad for chorus'en, i Dmitry Sches Diversion er Grain shift tingen uundværlig for mig, derfor gav jeg hans effekter i Thorn en chance også, og de virker fine.
Jeg kunne godt bruge flere spacy filter-typer i Thorn, Diversion har nogle ret sjove. Dog har Hypercomb i Thorn allerede været en del i brug her.

Tilbage til "Computer & Software"