START DEMO i UAD virker ikke [fixed]

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist
Sted: Fyn

START DEMO i UAD virker ikke [fixed]

Indlæg Skrevet: 31. okt 2017, 12:04

Jeg fatter minus... har før demoet UAD plug-ins ved bare at åbne kontrolpanelet og trykke START DEMO, men der sker ikke en skid. Plug-innet downloades ikke/dukker ikke op i Logic.

Det er sikkert et eller andet simpelt jeg har misset eller ikke kan huske, men what...? Eller en bug :-/
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Re: START DEMO i UAD virker ikke

Indlæg Skrevet: 31. okt 2017, 12:11

Har du kørt demo af dette plugin før?
Det er noget med at demo-perioden nulstilles når man installerer nyeste software, men det har jeg ingen erfaringer med. (Selvfølgelig givet at du kører en ældre udgave af UAD softwaren)
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist

Indlæg Skrevet: 31. okt 2017, 12:13

Hvad mener du iøvrigt med at det ikke dukker op i Logic? Som udgangspunkt installerer du alle plugins når du kører deres installer. Du kan herefter også åbne alle plugins. Åbner du et plugin du ikke har licens til, så bliver du normalt spurgt om du vil starte demo.
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist

Indlæg Skrevet: 31. okt 2017, 12:14

Endeligt, hvilket plugin er der tale om? Hvis nu det er et af dem der er "erstattet" af en ny version, eksempelvis Roland/Boss pakken, kan det være der er bøvl der. Det har jeg heller ikke selv erfaringer med.
Brugeravatar
KristianNielsen
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Holbæk

Indlæg Skrevet: 31. okt 2017, 12:24

Alle UAD plugins - uanset om du har en licens, kører demo, den er udløbet eller whatever bør dukke op i dine Plugins under UAD sub-folderen, med minder du har de-aktiveret dem i Plugin manageren?
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist

Indlæg Skrevet: 31. okt 2017, 12:57

Tak, løsningen var at opdatere UAD softwaren, genstarte og dobbeltchecke min plug-in manager i Logic Pro.
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist

Re: START DEMO i UAD virker ikke [fixed]

Indlæg Skrevet: 31. okt 2017, 22:10

Ville bare prøve Eventide Harmonizeren H910, men den lød meget dårligt og virkede måske ikke (?). Oplevede mærkelig hoppende sync effekt, hvor den hard-pannede urytmisk eller også lød den indelukket og metallisk eller uheldigt udfaset.

I det hele taget var den noget pudsig at arbejde med, ikke specielt intuitiv, men uanset hvad lød den skidt.

Findes der nogen ordentlig harmonizer (til UAD) eller er der tale om en bug?
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist

Indlæg Skrevet: 31. okt 2017, 22:17

Du skal ikke bruge tid på H910 til UAD. Eventides native udgave kommer med samme plugin + en stereo/dual mono udgave med forskellige linking modes. Keyboardet er dog ikke med. Men den ér ret grungy i lyden. Du kan iøvrigt ikke omgå de minimum 22ms delay (mig bekendt).

Andre harmonizere, der er Autotune, men det må også være en 1 til 1 port fra native.
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist

Indlæg Skrevet: 31. okt 2017, 22:22

Jeg leder efter en lækker doubler-agtig lyd a la ADT til lead vokal. Sådan lidt John Lennon efter han gik solo fra Beatles.

Synes de fleste ting bevæger sig for meget op og ned a la dårlig chorus eller faser som en phaser eller flanger. Det må gerne bevæge sig meget lidt, men helst relativt statisk.

Kan godt lave noget fusk selv, men kunne være fedt at finde 1 insert plug-in til formålet.

Sådan en "kan du ikke lige komme et eller andet 'effekt' på stemmen" insert :lol: Ikke for obvious, men nok til at det lyder bare lidt processeret, når der ingen dubs er.
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist

Indlæg Skrevet: 31. okt 2017, 22:29

Gode chorus til UAD, dem er der IMHO ihvertfald to af. Brigade Chorus (tidligere BOSS CE-1/2 noget), Studio D Chorus (tidligere Roland Dimension D). De er af noget ældre dato, men jeg er stadig rigtig glad for dem.
Jeg har ikke prøvet de nyere, men de laver en del af den slags:
https://www.uaudio.com/uad-plugins/dela ... ation.html

Jeg kan godt finde på at bruge H910 til den slags også, men den ér ret smadret. Ellers bruger jeg SoundToys Little MicroShift. Men jeg er ikke sikker på at jeg kender din reference.
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist

Indlæg Skrevet: 31. okt 2017, 22:40

SoundToys Little MicroShift vil jeg lige checke ud, den kunne godt være interessant. Tænkte nok du havde nogle idéer, tak :-)

Ved jeg kan lave lyden jeg leder efter med en H3000, men er lidt for nærig.
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist

Indlæg Skrevet: 31. okt 2017, 22:41

Holger skrev:SoundToys Little MicroShift

Jeg har også storebroren men bruger den aldrig.
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist

Indlæg Skrevet: 31. okt 2017, 22:54

Og nu jeg har dig din gamle fx guru, gad vide hvad og hvordan præcis denne effekt er lavet:

https://youtu.be/pZCxyOcvp5A?t=3m40s

Har altid været dybt fascineret af hvad der har lavet præcis den effekt. John Lennon, 1980. Har noget digitalt over sig, men i 1980 har der fandme ikke været meget digitalt på markedet.
Brugeravatar
Smittefar
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Søborg

Indlæg Skrevet: 31. okt 2017, 23:15

I mine ører lyder det som en phaser- Det kunne være, vokalen var kørt gennem en MXR Phase 90
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist

Indlæg Skrevet: 31. okt 2017, 23:40

Hm jae, digitalt kan vel godt være. Jeg synes også primært det lyder som en phaser eller flanger der kører langsomt. Det er noget med at den slags effekter også kan laves med delays ved at skrue på delay tiden imens lyden kører.
Nu lyder resten af vokalen jo ikke super hifi, kunne det ikke bare være sådan phaser/flangeren lyder........ stopper lige mig selv der.
Ved ikke hvorfor jeg har overset den, men AMS RMX-16 (UAD) har også en chorus. Kom på den nu du siger gammel digital FX. Det plugin lyder bare monster fedt og gammelt. Og så er det nogle vilde verbs. På nogle bestemte at algoritmerne, eksempelvis ambience, der decay'er verb'en ikke ud hvis du skruer den op på 8.0 eller højere.
Men Lex 224 er for tiden min absolutte go to UAD verb. Hm den har også en chorus. Men det bliver halvdyrt for dig hvis du skal ha' de to, så er Eventides H3000 native nok i spil også, som du skrev tidligere.
Der burde komme gode priser på UAD plugins i december.
mixolydisk
Gearslæber
Gearslæber

Indlæg Skrevet: 1. nov 2017, 09:14

Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist

Indlæg Skrevet: 1. nov 2017, 10:45

Ja for en del tid siden, men giver den da et skud også.
Brugeravatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Forum Donator
Sted: DK/SE

Indlæg Skrevet: 1. nov 2017, 10:57

mixolydisk skrev:har du prøvet Waves' ADT?

https://www.waves.com/plugins/reel-adt# ... h-reel-adt

Ville være oplagt, demoer lyder skide godt, relativt bredt anvendelig uden videre, tænker jeg,..

Ærgrer mig over jeg ikke napped den til 29 USD for nogen tid siden :) (on the list)
S1-Pro/W7/Z77/3770K/32GB

https://soundcloud.com/dubtemple

Billede
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist

Indlæg Skrevet: 1. nov 2017, 11:07

Christoffer I. N. skrev:Ellers bruger jeg SoundToys Little MicroShift. Men jeg er ikke sikker på at jeg kender din reference.

Åh dreng, det er billetten! Har købt nu.
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist

Indlæg Skrevet: 1. nov 2017, 12:02

Super!
Brugeravatar
KristianNielsen
Forum Superstar
Forum Superstar