At nulstille brugt iPad uden at kende apple-id

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Nikolajs
Medlem
Indlæg: 920
Sted: Helsingør

At nulstille brugt iPad uden at kende apple-id

Indlæg af Nikolajs »

Hey folks,

Jeg har (efter at have indhentet gode råd her: http://lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=1&t=74712) besluttet mig for at anskaffe mig en brugt iPad. Jeg har kontakt med en gut, der har en iPad 4 til salg, som passer både mine behov og min pengepung. Den sælges billigt, fordi han har overtaget den efter en ven, som (desværre) er afgået ved døden. Af samme grund kender han ikke den kode / apple-id, som normalt skal bruges, når man nulstiller / formaterer / videresælger en iPad. (Enken kender heller ikke koden.)

Umiddelbart har jeg googlet mig frem til, at det nok skulle kunne lade sig gøre at nulstille den selv uden nogen form for kode eller kendskab til tidligere ejers apple-id... men hvad siger eksperterne herinde? Er der noget, jeg skal sikre mig, inden jeg køber den?

(Ville alligevel være ærgerligt at stå men en låst iPad, som jeg aldrig kan tage i brug...)

Tak for hjælpen!

Cheers, Nikolaj
[color=#FF0000]Es ist nicht kaputt, es klingt nur so.[/color]

- Nikolaj.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Jeg tvivler. Hvis find my iphone/ipad er slået til er der vist ikke noget at gøre. Det er jo det der er meningen med det.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
raoul
Medlem
Indlæg: 2126

Indlæg af raoul »

jeg tvivler osse.

Medlemsavatar
Nikolajs
Medlem
Indlæg: 920
Sted: Helsingør

Indlæg af Nikolajs »

Nå for dælen.
Hvis jeg googler 'how to reset ipad 4 without apple id' kommer der ellers mange sider frem, som byder på en løsning:

https://discussions.apple.com/thread/5469616?tstart=0

https://www.youtube.com/watch?v=aK0Ixh2Upto

https://support.apple.com/en-ca/HT204306

... men de forudsætter måske netop, at Find My iPhone / iPad ikke er aktiveret? (Skal vist lige læse lidt op på Find My iPhone / iPad)
[color=#FF0000]Es ist nicht kaputt, es klingt nur so.[/color]

- Nikolaj.

Medlemsavatar
Nikolajs
Medlem
Indlæg: 920
Sted: Helsingør

Indlæg af Nikolajs »

Hmm, ser ud til at det godt kunne være et problem, hvis den tidligere ejer (som nu er død) har slået Find My iPhone / iPad (som måske også hedder 'Activation Lock'?) til.

https://support.apple.com/en-us/HT201441

Æv.
[color=#FF0000]Es ist nicht kaputt, es klingt nur so.[/color]

- Nikolaj.

Default avatar
FadedMusic
Medlem
Indlæg: 64
Sted: Slangerup

Indlæg af FadedMusic »

Ved mindre proceduren er ændret siden jeg stoppede som iOS tekniker, så er det eneste du kan gøre, at sende købskvittering med påtegnet serienr./IMEI ind til Apple, som herefter vil låse telefonen op. :)

//Anker

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Nikolajs skrev:Hmm, ser ud til at det godt kunne være et problem, hvis den tidligere ejer (som nu er død) har slået Find My iPhone / iPad (som måske også hedder 'Activation Lock'?) til.

https://support.apple.com/en-us/HT201441

Æv.
Du kan sagtens komme forbi det ID. Jeg gjorde 12-15 mdr. siden da min kones oldemor fik hendes id smidt ud! Kan ikke huske hvad det var jeg fik gjort, men kan sige at det ikke tog lang tid :wink:
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
Nikolajs
Medlem
Indlæg: 920
Sted: Helsingør

Indlæg af Nikolajs »

OK, tak for de mere optimistiske tilbagemeldinger.

FadedMusic: På nettet kan jeg ellers læse, at det ikke nytter noget at henvende sig til Apple (selv med original købskvittering) - men godt at høre, at det måske er en mulighed.

Ralner, hvis du kommer i tanker om, hvad du egentlig gjorde, vil jeg meget gerne høre det. :)
[color=#FF0000]Es ist nicht kaputt, es klingt nur so.[/color]

- Nikolaj.

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Nikolajs skrev:OK, tak for de mere optimistiske tilbagemeldinger.

FadedMusic: På nettet kan jeg ellers læse, at det ikke nytter noget at henvende sig til Apple (selv med original købskvittering) - men godt at høre, at det måske er en mulighed.

Ralner, hvis du kommer i tanker om, hvad du egentlig gjorde, vil jeg meget gerne høre det. :)

Skal jeg nok :wink:
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Kik youtube noget i den her retning>





Kan som sagt ikke huske hvad der virkede.... :roll:
Cubase 11 pro

Default avatar
Caspar9500
Medlem
Indlæg: 481

Indlæg af Caspar9500 »

Hvis man kan bevise ejerskab af enheden plejer Apple at være behjælpelige, har det ændret sig?

Alternativt, har du prøvet at tvinge den i dfu mode?

1. Plug your iPhone into your computer using the USB-iPhone connector. If iTunes doesn’t automatically open, launch the application.

2. Turn off your iPhone. Wait until the screen turns black.

3. Press the “Sleep/Wake” and “Home” buttons simultaneously for exactly eight to 10 seconds.

4. Release the “Sleep/Wake” button, but continue holding the "Home" button for five seconds.

5. Stop pressing the "Home" button. Your iPhone’s screen should remain black. If it displays an image of a plug and the iPhone symbol with the message “plug into iTunes,” you held the buttons too long and need to restart the process.

Tip

Although iTunes displays a message beginning with “iTunes has detected an iPhone in recovery mode…”, your iPhone is actually in DFU mode if the screen remains black.

Warning

Although jailbreaking an iPhone is legal, it voids the device’s warranty, making it ineligible for technical support.

http://smallbusiness.chron.com/force-ip ... 54956.html

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

OP vil gerne købe en brugt ipad med problemet. Så der er ikke rigtig mulighed for at eksperimentere. Jeg ville bede sælger om at bringe den i stand med opstart på Hello-skærmen, så man selv kan sætte den op med sit eget Apple-id. Og ellers kigge videre på markedet, hvis sælger ikke er i stand til det.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

stralner skrev:Du kan sagtens komme forbi det ID. Jeg gjorde 12-15 mdr. siden da min kones oldemor fik hendes id smidt ud! Kan ikke huske hvad det var jeg fik gjort, men kan sige at det ikke tog lang tid :wink:
Nej, det kan man ikke "sagtens". Jo, måske hvis din kones oldemors device har haft et iOS ældre end version 7 og ikke haft "Find my iPhone" aktiveret, så kan det lade sig gøre, men ikke ved nyere iOS versioner og devices hvor både iCloud og "Find my iPhone" er aktiveret. Det kan IKKE omgåes og alle på nettet der påstår de kan lyver. Længere er den ikke. Der er rigtig mange websider der påstår at de har et "toolkit" man kan købe af dem, men folk bliver snydt og får tilsendt gratis jailbreak software der virkede med gl iOS versioner, men som ikke virker længere med en ny iOS version.

Det hjælper heller ikke noget at sætte den i DFU mode. Du kan slette enheden, men du deaktiverer ikke Activation Lock med den proces.

Default avatar
FadedMusic
Medlem
Indlæg: 64
Sted: Slangerup

Indlæg af FadedMusic »

benjisan skrev:
stralner skrev:Du kan sagtens komme forbi det ID. Jeg gjorde 12-15 mdr. siden da min kones oldemor fik hendes id smidt ud! Kan ikke huske hvad det var jeg fik gjort, men kan sige at det ikke tog lang tid :wink:
Nej, det kan man ikke "sagtens". Jo, måske hvis din kones oldemors device har haft et iOS ældre end version 7 og ikke haft "Find my iPhone" aktiveret, så kan det lade sig gøre, men ikke ved nyere iOS versioner og devices hvor både iCloud og "Find my iPhone" er aktiveret. Det kan IKKE omgåes og alle på nettet der påstår de kan lyver. Længere er den ikke. Der er rigtig mange websider der påstår at de har et "toolkit" man kan købe af dem, men folk bliver snydt og får tilsendt gratis jailbreak software der virkede med gl iOS versioner, men som ikke virker længere med en ny iOS version.

Det hjælper heller ikke noget at sætte den i DFU mode. Du kan slette enheden, men du deaktiverer ikke Activation Lock med den proces.
Fuldstændig korrekt! :idea:

Medlemsavatar
Nikolajs
Medlem
Indlæg: 920
Sted: Helsingør

Indlæg af Nikolajs »

Jeg har netop en sælger der ikke kan bringe iPaden til 'Hello' opstartsskærm. Han siger til gengæld, at det vil nogle folk godt kunne.
Jeg har meldt fra og kigger videre efter en anden iPad.
1000 tak for hjælpen.
[color=#FF0000]Es ist nicht kaputt, es klingt nur so.[/color]

- Nikolaj.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Han skal da bare få "nogle folk" til det:)

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

At få iPad'en til "Hello" opstartsskærmen er heller ikke engang nok. Hvis man vil være sikker, skal man forbi den også og kunne være i stand til at sætte den op som et helt nyt device (man kan bare springe alle de ting som den spørger om over, så går det rimelig hurtigt) så man kommer frem til hjemmeskærmen med alle app-ikonerne. En Activation Locked iPad ville spørge efter password til en iCloud konto inden da. Derefter kan man altid nulstille den igen igennem systemindstillingerne :)

Medlemsavatar
Nikolajs
Medlem
Indlæg: 920
Sted: Helsingør

Indlæg af Nikolajs »

Puha, det er slet ikke så ligetil.
Er i hvert fald nået frem til, at hvis man støder på en gut, der sælger en død mands iPad, uden Apple-ID eller noget, skal man - hvis man er mig - sige pænt nej tak. Også selvom prisen er besnærende lav. Og også selvom den tidligere ejer rent faktisk er en død mand og ikke en levende mand, som har fået stjålet sin iPad. :)
[color=#FF0000]Es ist nicht kaputt, es klingt nur so.[/color]

- Nikolaj.

Default avatar
Caspar9500
Medlem
Indlæg: 481

Indlæg af Caspar9500 »

benjisan skrev:[

Det hjælper heller ikke noget at sætte den i DFU mode. Du kan slette enheden, men du deaktiverer ikke Activation Lock med den proces.
Hmm nej du har nok ret i at devicet skal afmeldes på apples server side, men det kan altså godt omgås, det er bare ikke billigt.


@OJ Apple plejer som sagt gerne at omregistrere enheder hvis du kan bevise ejerskab (købs kvittering).

Alternativt, har ikke prøvet denne guide før:

Tap on the Menu > Applications > Crash, then your iPhone will restart to the home screen, where you can see the Apple logo.

Select language and country, then tap on the Home button and choose more Wi-Fi settings.

Tap on the "i" symbol next to the Wi-Fi network, scroll down and tap on the Menu under the "HTTP PROXY" section.

iCloud Activation Lock Bypass
List thirty distinct emoji icons to the "Server" and type down 15-30 random characters over the "Port" Zone.

Bypass iCloud Activation Permanently
Then the unlock screen and languages option will appear repeatedly. Keep sliding the Unlock and tap the language options until the home screen of your device shows up.

After that, you are able to remove iCloud Activation Lock successfully. You can use iPhone normally after the iCloud Activation unlock.

Note: 1. Bypass iCloud Activation doesn't mean that you are able to use iPhone with absolutely nothing wrong. When you try to use apps like Newsstand, FaceTime and Phone, you will have to go through iCloud activation unlock all over again.

2. The solution to permanently bypass iCloud activation is tested and works fine with iOS 8, iOS 9.2, iOS 9.3.2, iOS 9.4, or even the latest iOS 10.

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

Caspar9500 skrev:Alternativt, har ikke prøvet denne guide før:

Tap on the Menu > Applications > Crash, then your iPhone will restart to the home screen, where you can see the Apple logo.
Øhm, det er jo lidt svært at gøre, når du ikke engang kan komme ind på telefonen :wink:

Default avatar
Caspar9500
Medlem
Indlæg: 481

Indlæg af Caspar9500 »

Man kan vel komme der til i DFU mode?

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

Nej, det kan man ikke. Det eneste man kan i DFU mode er at slette sit iOS device igennem iTunes.
Ved du overhovedet hvad DFU mode er? :?

Default avatar
Caspar9500
Medlem
Indlæg: 481

Indlæg af Caspar9500 »

Jeg ved ikke hvorfor du skal spille høj i hatten. DFU mode kan nulstille en telefonen fra enhver tilstand.

Udfordringen er mere hvilket iOS der ligger på devicet

@OJ

Er Siri aktiveret?

https://threatpost.com/ios-10-passcode- ... ts/122033/

Der er også en løsning som koster :) men du kan nok bruge pengene bedre, på fx et par nye ipads, men elcomsoft kan godt i forskellige udstrækninger. Jeg har selv brugt til at hente snapshots fra iCloud som ellers ikke var tilgængeligt, og til udtræk fra keychain.

https://www.elcomsoft.com/eift.html


Passcode Recovery
Knowing the original passcode is never required, but may come handy in the case of iOS 4-7 devices (for iOS 8, however, it is required). The following chart helps to understand whether you’ll need a passcode for a successful acquisition.

iOS 1.x-3.x: passcode not required. All information will be accessible. The original passcode will be instantly recovered and displayed.

iOS 4.0-7.x: certain information is protected with passcode-dependent keys, including the following:
Email messages;
Most keychain records (stored login/password information);
Certain third-party application data, if the application requested strong encryption.

iOS 8.x through 10.x: most information is protected. Without the passcode, we can get only very limited amount of data; see Apple’s Take on Government Surveillance: On Its Customers’ Side for details.
Elcomsoft iOS Forensic Toolkit can brute-force iOS 4+ simple 4-digit passcodes in 10-40 minutes. Complex passcodes can be recovered as well, but require more time, as far as recovery is being performed right on the device and cannot be done "offline" on a faster equipment.

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

Caspar9500 skrev:Jeg ved ikke hvorfor du skal spille høj i hatten.
Fordi jeg har deltaget i den her debat 10000 gange og der er altid en der påstår det modsatte, men som indtil den dag i dag ikke har kunnet komme med en brugbar løsning. Typisk er det folk der aldrig har prøvet det selv, men som bare googler. Sorry, det er ikke for at være arrogant, men jeg bliver bare lidt træt.
Caspar9500 skrev:DFU mode kan nulstille en telefonen fra enhver tilstand.
Ja, det kan det, indtil det punkt hvor telefonen nulstilles, starter op og spørger efter din iCloud kode og hvor du så ikke kan komme videre fra. Og slet ikke kan komme ind og åbne noget som helst på telefonen.
Caspar9500 skrev:Udfordringen er mere hvilket iOS der ligger på devicet
Ja, det har vi allerede været inde på tidligere. Hvis dit device kører med en iOS version der er ældre end version 7, og dermed bruger software der er ca 4 år gammelt og ældre end det, så kan det godt lade sig gøre. Desværre er det bare ret sjældent at der stadig er devices der gør det.
Worldwide er det under 5% (nogen siger endda mindre end det):
https://david-smith.org/iosversionstats/
https://data.apteligent.com/ios/

Og ja, der er masser af løsninger derude som koster penge, og som jeg har sagt tidligere, så er de alle scams. De prøver bare på at snyde penge fra dig og sender dig noget gammelt Jailbreak software som kun virker til meget gammelt iOS software. Prøv at google de betalte løsninger du finder derude og du vil finde ud af at det er fup og fidus.
Og i det her tilfælde handler det ikke om at hive data ud af et device eller få adgang til iCloud data, men om hvorvidt man i det hele taget kan komme til at bruge et device man køber brugt, og som ikke er låst fordi det er stjålet eller fundet eller lign.

Default avatar
Caspar9500
Medlem
Indlæg: 481

Indlæg af Caspar9500 »

Arrogance klæder ikke nogen. Har tidligere bypasset dele af iOS sikkerhed, bla passcode og iCloud notificeringer, bare ikke på iOS 10 med bl.a elcomsoft...og i tidligere iOS versioner kunne du også jail breake telefonen fra DFUmode og bypasse passcode det kan du sådan set stadigvæk hvis Siri er aktiveret.

Elcomsoft er ikke et scam, du ved bare ikke hvad du taler om. Tilgengæld er clean my mac et scam ;)

Den ting man ikke kan ændre på er at devicet er signet på apples server, men nu er ipaden jo legit, så man kan spare alt bøvlet ved at verificere sit ejerskab, som jeg var skrevet fra starten af

Nyt svar