Izotope Ozone - hvilken version?

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Mikkel Kå
Medlem
Indlæg: 504
Sted: 5700

Izotope Ozone - hvilken version?

Indlæg af Mikkel Kå »

Jeg overvejer at investere i noget mastering-plug som jeg kan lege lidt med, og så vi i bandet måske kan slippe for at smide en masse penge "ud af huset" hver gang vi har lavet et nyt nummer.

Vi spytter masser af numre ud, og det er bare mig der har optaget dem i øveren, og selv mixet dem - med alle de fejl og mangler sådan noget nu har.
Så at skulle give 3-900 kr per nummer for mastering virker lidt overkill på den lange bane for os.

Så jeg kigger på Izotope Ozone, men bliver i tvivl om hvilken version jeg bør gå efter. Måske nogen herinden kan anbefale det ene frem for det andet.

Elements:
Ser billigt og nemt ud. Men er det for ufleksibelt på den langen bane?

Ozone standard:
Prisniveau er til at overkomme - særligt nu hvor det er på tilbud. Men spørgsmålet er så om det måske er for avanceret?

Ozone Advanced: Det ser både for dyrt og for avanceret ud til mit behov.


Anbefalinger og erfaringer modtages med glæde...


Hvis det betyder noget, er der her en snas af noget af det jeg går og roder med for tiden... Så kan man ligesom fornemme det aktuelle ambitionsniveau.
https://www.dropbox.com/s/ejv0q2xy8cy67 ... 7.wav?dl=0

Medlemsavatar
kalen
Medlem
Indlæg: 159
Sted: København NV

Indlæg af kalen »

Jeg har lige opgraderet fra Ozone 5 til 8, det vil sige at jeg ikke skal bruge 5'eren mere. Det er standard versionen, men hvis du er interesseret i den, må du godt komme med et bud.

Jeg bruger alligevel de fleste af modulerne når jeg laver min mastering, så det at have dem hver for sig, giver ikke mening for mig. Jeg bruger andre plugins på de individuelle spor.
Jeg har så ikke prøvet de ekstra ting man får med i adv. versionen, men det er ikke noget jeg savner.

Uanset vil jeg altid anbefale at prøve demoerne inden.

Medlemsavatar
danstanley
Medlem
Indlæg: 911
Sted: Frederikshavn

Indlæg af danstanley »

Har selv lige opgraderet til O8N2 pakken og har en eller anden grund valgt Advanced:-)
Ozone er faktisk simpelt at bruge ifm. mastering, da det jo er det det er lavet til:-) dvs. workflowet interfacet er minded på det.
Jeg elsker det gennemgående GUI i deres nyere plugins som Ozone og Neutron.
Jeg master standalone, så bliver man ikke distraheret over alt det andet man lige kunne tweake mm.
https://24bit.dk - Cockos Reaper - Ableton Live 12 - Logic Pro X - macOS Sonoma 14.0 - Mac Mini M2 PRO

Medlemsavatar
danstanley
Medlem
Indlæg: 911
Sted: Frederikshavn

Indlæg af danstanley »

btw. der drøn på drengen i "they came from yesterday" :-)
https://24bit.dk - Cockos Reaper - Ableton Live 12 - Logic Pro X - macOS Sonoma 14.0 - Mac Mini M2 PRO

Medlemsavatar
Mikkel Kå
Medlem
Indlæg: 504
Sted: 5700

Indlæg af Mikkel Kå »

@kalen: Tak for tilbuddet. Men jeg tror jeg er mest til bare at købe "den nyeste version" (af hvad det så end bliver) når jeg alligevel har pungen oppe af lommen.

@danstanley: Det var også mest ment som "avanceret ift at jeg ikke har masteret før" - men det lyder som om jeg måske bare skal kaste mig ud i en omgang Ozone standard...

Tak for svarene.

Medlemsavatar
Mikkel Kå
Medlem
Indlæg: 504
Sted: 5700

Indlæg af Mikkel Kå »

I øvrigt: Jeg kan ikke helt gennemskue udfra Izotopes side, hvordan det fungerer med autorisation. Jeg har ikke Ilok, og der er ikke internet i studiet (men kan enten tilgås via mobil, eller på hjemmeadressen).

Er det problemfrit og fungerer på samme måde som eks Waves?

Medlemsavatar
kalen
Medlem
Indlæg: 159
Sted: København NV

Indlæg af kalen »

Det er helt iorden og forståeligt.

Man downloader pluginnet som demo, indstalerer det, åbner det i ens daw eller stand alone og skriver den licens kode man har fået på mail. Der kan man samtidig vælge om det skal være på en ilok eller ej. Jeg ved ikke hvordan det fungerer, hvis ikke man har adgang til internettet, men det plejer at være lige til :)

Medlemsavatar
Mikkel Kå
Medlem
Indlæg: 504
Sted: 5700

Indlæg af Mikkel Kå »

Super.

Jeg har hentet demoen, og sidder og roder lidt med standard-versionen. Det virker ret overskueligt.

Men jeg synes det kunne være super fedt at kunne inserte de forskellige plugins på min master i min DAW (Logic), men der kan jeg ikke finde den.

Er det det der menes når Izotope skriver "available as plugin"? Altså at man skal købe "Advanced" for at kunne indsætte eksempelvis Izotopes dynamiske EQ på sit masterspor i logic?

Eller er det mon bare fordi jeg sidder med en gammel version af logic (9-et eller andet) på den computer hvor jeg hentet demoen?
Vedhæftede filer
Skærmbillede 2017-10-28 kl. 23.19.40.png
Skærmbillede 2017-10-28 kl. 23.19.40.png (28.2 KiB) Vist 568 gange

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Mikkel Kå skrev:Er det det der menes når Izotope skriver "available as plugin"? Altså at man skal købe "Advanced" for at kunne indsætte eksempelvis Izotopes dynamiske EQ på sit masterspor i logic?
Korrekt

Men kan du ikke bare loade en fuld instans og kun bruge det modul du vil bruge?

Medlemsavatar
Mikkel Kå
Medlem
Indlæg: 504
Sted: 5700

Indlæg af Mikkel Kå »

Jo, det kan jeg vel egentlig godt, nu du siger det. Jeg hentede bare standardversionen, fordi jeg tænkte det var den jeg ville købe.

Det giver bare så god mening (for mig) at kunne indsætte dem i logic, så nu bliver jeg nødt til at overveje om jeg skal "go for broke" og nappe Advanced i stedet.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg loader ofte Trash 2, for så kun at bruge gaten, eller delayet, eller IR delen. Eller distortion-delen.. Det at hvert modul har egen side og der hele tiden er adgang til on/off af moduler i iZotopes plugins gør dem nogenlunde ligetil.

Medlemsavatar
Mikkel Kå
Medlem
Indlæg: 504
Sted: 5700

Indlæg af Mikkel Kå »

Sidste spørgsmål i denne sag:

Når jeg trykker bestil på Izotopes side, kommer der lige 100$ skat oveni.

Men hos f.eks 4sound står tilbuddet til 2559. Er der nogen der ved om der også kommer skat oveni i den pris 4 sound har annonceret?

/Mikkel

Medlemsavatar
raoul
Medlem
Indlæg: 2126

Indlæg af raoul »

Mikkel Kå skrev:Sidste spørgsmål i denne sag:

Når jeg trykker bestil på Izotopes side, kommer der lige 100$ skat oveni.

Men hos f.eks 4sound står tilbuddet til 2559. Er der nogen der ved om der også kommer skat oveni i den pris 4 sound har annonceret?

/Mikkel
nej det har jeg aldrig set.

Medlemsavatar
Mikkel Kå
Medlem
Indlæg: 504
Sted: 5700

Indlæg af Mikkel Kå »

OK - tak for svaret.
Virkelig skørt at de smider skat på deres egen side. Vil de ikke gerne have at man henter det derfra?

Anyways: 4 sound it is...

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Mikkel Kå skrev:OK - tak for svaret.
Virkelig skørt at de smider skat på deres egen side. Vil de ikke gerne have at man henter det derfra?
Hvis man har adresse i Alabama, så betaler man ikke dansk moms.

Medlemsavatar
Mikkel Kå
Medlem
Indlæg: 504
Sted: 5700

Indlæg af Mikkel Kå »

Nej - det er jeg med på.

Men hvis jeg skal betale moms skal jeg vel egentlig betale moms uanset hvilken butik jeg køber i? Altså hos Izo står den på intropris til 399$ = 2559kr - så kommer der 100$ skat oveni.
Hos 4sound står den til intropris på 2559kr - og her kommer der så ikke moms på?

Tror bare ikke jeg forstår logikken - men det er vel også ligemeget. Jeg køber bare via 4sound... :)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Logikken er vel, at Izotope ikke skal være billigere end deres resellers.

Medlemsavatar
Mikkel Kå
Medlem
Indlæg: 504
Sted: 5700

Indlæg af Mikkel Kå »

Men hvorfor vil de være (de facto) 100$ dyrere end deres resellers?

Nevermind - der må vel være en eller anden forretningsstrategi i det, selvom jeg ikke forstår det.

Medlemsavatar
Mikkel Kå
Medlem
Indlæg: 504
Sted: 5700

Indlæg af Mikkel Kå »

Blot til orientering, hvis andre skulle sidde med samme tanker: Der kommer ikke ekstra moms/skat ved køb via 4sound. Så det er altså 100$ dyrere at købe direkte hos Izotope.
Introduktionstilbuddet udløber i morgen...

Nyt svar